Starte en liten prosjektråd her. Selv om prosjektet egentlig har vært i bruk en stund.
Bilen er :
Celica gt four
St205
1999model.
Japan import
3.gen 3sgte.
Kjøpte bilen ferdig med bur. Da hadde denne gått i gt4 klassen. Planen med bilen var å få til mye kjøretid å mye morro for lite penger:) det har egentlig vært full klaff til nå.
Den enkle teorien med bilen er at den enkleste for for trimming er å fjerne vekt. Har derfor fjernet alt innvendig montert 2 fia stoler med 6 punkt brannslukker og bur. Det er det eneste som er innvendig. Instrumentering er en bilpc som er koblet opp mot dta innsprøytningen og en touchskjerm som viser alt en s40 hjerne kan. I tillegg har vi muligheten til å drive feilsøking på denne skjermen vis nødvendig, da vi har tilgang til alle sensorer via dataspruten.
Understell er K-sport coilovers med justerbar høyde og hardhet. Poly foringer. Ellers originalt.
Bremser er K-sport 8stemplede foran og standard bremser bak. Alle rør er lagt opp på nytt og stålomspunnede slanger. Abs er fjernet og bremse trykk bak justeres manuelt innvendig. Hydraulisk håndbrekk.
Motorrom er ALT unødvendig fjernet airconditionpumpe, abs unit, fordeler, vann til luft intercooler++ batteri er flyttet bak.
Motor er original innvendig, utvendig på motor er turbo original men det er montert grenrør, downpipe, kjører wastedspark tenning med electromotive coiler, originale dyser med montert motstand for å bruke datasprut, fmic, alt ev ledningsnett er selvbygd. Spec stage 4 clutch da den originale ikke klarte bremsingen. Resultat er 280 hp på hjula.
Flere bilder kommer når deler kommer igjen og jeg tar den ut av hengeren:)

Bilen er :
Celica gt four
St205
1999model.
Japan import
3.gen 3sgte.
Kjøpte bilen ferdig med bur. Da hadde denne gått i gt4 klassen. Planen med bilen var å få til mye kjøretid å mye morro for lite penger:) det har egentlig vært full klaff til nå.
Den enkle teorien med bilen er at den enkleste for for trimming er å fjerne vekt. Har derfor fjernet alt innvendig montert 2 fia stoler med 6 punkt brannslukker og bur. Det er det eneste som er innvendig. Instrumentering er en bilpc som er koblet opp mot dta innsprøytningen og en touchskjerm som viser alt en s40 hjerne kan. I tillegg har vi muligheten til å drive feilsøking på denne skjermen vis nødvendig, da vi har tilgang til alle sensorer via dataspruten.
Understell er K-sport coilovers med justerbar høyde og hardhet. Poly foringer. Ellers originalt.
Bremser er K-sport 8stemplede foran og standard bremser bak. Alle rør er lagt opp på nytt og stålomspunnede slanger. Abs er fjernet og bremse trykk bak justeres manuelt innvendig. Hydraulisk håndbrekk.
Motorrom er ALT unødvendig fjernet airconditionpumpe, abs unit, fordeler, vann til luft intercooler++ batteri er flyttet bak.
Motor er original innvendig, utvendig på motor er turbo original men det er montert grenrør, downpipe, kjører wastedspark tenning med electromotive coiler, originale dyser med montert motstand for å bruke datasprut, fmic, alt ev ledningsnett er selvbygd. Spec stage 4 clutch da den originale ikke klarte bremsingen. Resultat er 280 hp på hjula.
Flere bilder kommer når deler kommer igjen og jeg tar den ut av hengeren:)

Kjør for livet
Aarhaugs bilverksted
Møllerbil Trondheim.
Aarhaugs bilverksted
Møllerbil Trondheim.