TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bytting av dyser

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #421694  av vinniefez

Hei, jeg har en 3s-gte med ct26 turbo, går vell på 1.25bar.

Lurer på om det er smart og bedre å sette opp større dyser? vil det bli betraktelig mere effekt? Den går som ett skudd allerede, men alltids kjekt med mer gøy :- )
 #421702  av ArildM

Større dyser vil kunne gi mer bensin, men det forutsetter jo at bilen enten går for magert eller at du vil dytte enda mer luft inn i motoren. Uansett kommer det helt an på motorstyringen. Er det original motorstyring må du bytte ut til ettermarkedshjerne slik at du kan få mappet motoren og få rett blandingsforhold på hele registeret.

Så nei, det er ikke smart og bra å sette på større dyser uten at du faktisk vet hva du gjør.

Velkommen til TS-ogn forresten :)
 #421733  av vinniefez

har kjørt på 1.25 i 1-2 år :-) går helt fint !

takk for kjapt svar, tar heller å legger vekk den ideen ettersom jeg ikke har no spesiell kompetanse på det området :-)

tusen takk:-) fikk hjelp allerede idag med servoproblemer, setter stor pris på at det finnes et slikt forum for toyota :- D
 #421746  av ArildM

Var en fyr som sa "if it aint broken, dont fix it!"
Det er en flott regel å leve etter :wink:

Når du får 10 poster får du tilgang til prosjektdelen av forumet ++ Da håper jeg vi får se noen bilder av bilen :)
 #421752  av 3rlend

orginalt. når du kommer over 12psi eller noe slikt, så dumper hjernen bensin som safety. så afr din er sikker rik enda.
men å gå opp i dyser på org hjerne er ikke til å anbefale, ryker værre en diesel da :)

dessuten skal orginalt bensinsystem på gen 2 holde til 275 hjul hk :)
 #421770  av vinniefez

hehe:-) kommer nok til å poste en del her:-)
dere får bilder når jeg kommer inn der:D

kjører på 18-19psi stabilt som er 1.25bar, spinner som faen.. hehe:-))
 #421772  av Andrepedersen

Isåfall har du vært griseheldig sålangt.
 #421778  av vinniefez

hehe, spoler ned turbo etter råkjøring og varmer bilen skikkelig opp HVER gang jeg er ute og kjører så, håper på det beste :-)
 #421784  av 3rlend

Da trenger du ikke nye dyster :)
Kjøp deg bredbåndslamda.

1.25 er jo ikke så ille da :) kanskje med org topp pakning.
Jeg kjørte på 1.7 bar en stund, funket knall det:)
 #421801  av mr2storbrua

1.25 er helt på grensa av hva en ct20b er god for, etter dette vil den produsere mere varme og bli mye mindre effektiv. Er ikke så kjent med ct26, men antar at grensa på denne hvertfall ikke er høyere. At 1.7 bar funket vesentlig bedre enn 1.25 har jeg mine tvil om, og tror du skal være glad for at turboen ikke er død...
 #421805  av vinniefez

okii :) vil gjøre no fett med bilen nå da! så skal søke opp sånne blueflame og se om jeg kan få det montert :-D

jeje, 1.25 holder lenge nok for meg da. eller kan aldri bli godt nok men fungerer helt fett med det som står på nå :)
 #421809  av 3rlend

mr2storbrua skrev:1.25 er helt på grensa av hva en ct20b er god for, etter dette vil den produsere mere varme og bli mye mindre effektiv. Er ikke så kjent med ct26, men antar at grensa på denne hvertfall ikke er høyere. At 1.7 bar funket vesentlig bedre enn 1.25 har jeg mine tvil om, og tror du skal være glad for at turboen ikke er død...
Så var dette på en td06 og ikke en toyota turbo :)
Ct26 stinker:p
 #421916  av vinniefez

går vell 0-100 på 5.5 sec elrns :-)
 #421917  av vinniefez

går heilt greit, ska nok bli bedre :-)