TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• My Mr2 Mk1 supercharger.

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #422332  av Inz4ne

Funker det og :)
 #422349  av Mr2mr2

På skolen i dag har jeg fått bort opp og gjenget nye hull i rattnavet. Trodde vi skulle ha teori i dag, men heldig vis tok jeg med meg rattet og rattnavet, så jeg fikk gjort det i dag ( skulle ikke ha teori allikevel) :D

Bilde

Bilde

var litt mørkt i garasjen, så ble ikke så veldig fine bilder med "blitsen" på mobilen. :evil:
 #422355  av Inz4ne

Ble bra det ;)
 #422358  av Mr2mr2

Takker :D

Men hvordan er reglene angående å skifte ratt?...... Med tanke på at jeg skal på etterkontroll med bilen.?
 #422359  av Inz4ne

Er ikke sikker men mener på at det er slik at om rattet orginalt har tut så må det du bytter til ha tut, og omvendt, samme regla for airbag.
 #422362  av ArildM

Ble bra det :)
Tar jeg ikke feil kom det regler en gang på 70tallet om at du ikke kan benytte noe annet enn originalt ratt med mindre du har godkjenningspapirer. Ergo kan det være lurt å ta vare på originalrattet i tilfelle du skulle få påpek på det.

Blir du stoppet i teknisk kan du få påpek, og enkelte verksteder kan kicke på det under EU kontroll.

Er ikke verre enn at du viser bilen med originalt ratt og lover hellig og greit at du aldri skal sette på uoriginalt ratt noe mer (jadda :lol: ) :wink:
 #422363  av Mr2mr2

Ok.

Da bytter jeg til bake før etterkontroll. er bare litt stress med å få rattet av konen. har ikke noe spesielt verktøy til det, så jeg bruker sleggen ;) men det funker det :)
 #422383  av ArildM

Hvis du må bruke slegge for å få det av har du satt det for hardt fast ;)
 #422386  av Mr2mr2

Følgte med rattnavet en oversikt over hvor mange newton ratte skulle skrus fast, så for følge de :P
 #422400  av Mr_Storbrua

På en etterkontroll skal de kun kikke på det som står som mangler, så de skal ikke bry seg noe om rattet.

*Edit: Angående airbag, så tror jeg ikke det er eget punkt på eu for det. Jeg fikk hvertfall beskjed om at det ikke står noe vei at det skal være airbag i en bil, selv om det er det. Etter at jeg hadde smelt airbagen i en tidligere bil jeg hadde, limte jegt bare sammen rattet igjen, å sa ifra til neste eier at ikke der var airbag. Fikk greie på på jobb at det skulle ikke være noe problem.
 #423234  av Mr2mr2

Da har jeg kjøpt og montert nye hovedlyspærer siden de gamle lyste fryktelig dårlig. Køpte OSRAM nightbreaker plus, og tror ikke det er langt i fra 90% mere lys som det står på pakken :D
 #424907  av Mr2mr2

Et forsøk på å få til et fint bilde med speilrefleks en vintermorgen :D
Bilen ser vist sølv ut :P

#425020  av shawns

Du har vel ikke noen ekstra deler som du vil selge?

Om du skal en gang bestille på nettet så gi meg en lyd , mye rimligere å bestille alt samlet.
 #425023  av Mr2mr2

Hvilkne deler tenker du på?, har en del ekstra deler...
 #425031  av ArildM

Pent bilde forresten :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16