TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nyheter og updates om ft86/gt86/86/frs

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #421555  av 3rlend
 
atledreier skrev:Det er morro å kjøre rundetider av og til ,det er det ingen tvil om. Men nå når jeg endelig får en rwd med diffsperre så skal det pokker meg sladdes! Og med så lite moment så må man ty til krykker som smale og harde dekk for å få det til. :)
Hahaha :p
NÃ¥ synes jeg at jeg selv virker som en alt for mr2 patriot. Som blir feil. Jeg kunne lett bytta mr2 mot gt86 :)
Du får det nok gøy skal du se !
Men tror hele diskusjonen kom litt ut av konsept her :p
Org dekk er jo org dekk. Men når de er utslitt setterndu på 10mm bredere eller smalere dekk, så hadde jeg gått for bredere :p
 #421557  av atledreier
 
Den blir original til å begynne med. Må gi den noen tusen km så får vi se om det blir noe pynt. Jeg sitter stort sett inni bilen når den er på veien, og da betyr ikke styling så mye. Er mer redd for å ødelegge handling enn utseende.. :-)
 #422012  av magnesmurf
 
Må faktisk si at hvis Gt86 hadde kommet som elbil med brukbar rekkevidde, ytelser og tilsvarende pris som den koster i utlandet (ca 250000kr) hadde det vært en skikkelig tesla killer.
Da kunne jeg faktisk vurdert bilen, selv om det er helt feil med elmotor i sportsbil.

Hadde jo mye heller kjøpt en gt86 elbil fremfor alt annet av elbiler, untatt tesla. Men tesla koster jo nærmere en mill.
Og skal elbil være aktuelt er det jo da som en nr2 bil og pendelbil.

Som hybrid blir den for dyr i norge. Det blir feil med hybriddrivlinje, selv om de utvikler en med 200hk. Problemet blir da cvt girkasse som er alt annet en sportslig.

En løsning med KERS hadde vært tøft, spørsmålet er jo da hvordan den blir beskattet i norge. Kunne faktisk vært fordelsaktig hvis man slapp avgift på den elektriske biten.
Men er fortsatt usikker på hvordan KERS vil fungere med manuell kasse.
Skal den kun lanseres med automat er det på tide for toyota å ta steget over til dobbeltclutch kasse istden for tradisjonell automatkasse.
 #422014  av inzane2012
 
nei, vil ikke ha GT86'n som hybrid slik toyota har i flere modeller nå, men med KERS aktig system vil det vel bli mer som om du har en tank med NOS i bilen, til å gi deg ekstra power når du trenger det, som f.eks forbikjøringer og sånt :)

Og det er ikke noe tvil om at om toyota skal fortsette å ha en sportsbil i sortimentet sitt, så MÅ di utvikle ei skikkelig automat kasse som passer i det segmentet og :)
 #422477  av ArildM
 

Uventet positivitet fra Jeremy!
Han skryter tilogmed av prius dekkene *host host* :twisted:
 #422482  av atledreier
 
Ikke SÅ uventet. Bilen ble jo Car of the year 2012 i TG, og da var det også utemmet skryt fra Jeremy.

Forøvrig så har jeg fått leveringsdato neste uke på min! :D
 #422485  av atledreier
 
Julebrus skrev:Hadde byttet dekk og felger med en gang :)
Klart, noen vil det. For mange er det viktigere med utseende og hastighet ved tangeringspunktet. For andre, som meg, er det viktigere at man enhver rundkjøring er en lekeplass. :)
 #422495  av ArildM
 
For andre, som meg, er det viktigere at man enhver rundkjøring er en lekeplass. :)
Enig! Fatter ikke at så mange nekter å forstå dette.
 #422500  av Julebrus
 
atledreier skrev:
Julebrus skrev:Hadde byttet dekk og felger med en gang :)
Klart, noen vil det. For mange er det viktigere med utseende og hastighet ved tangeringspunktet. For andre, som meg, er det viktigere at man enhver rundkjøring er en lekeplass. :)

Da kommer politiets små rompetroll veldig fort, og tar deg :))
Deilig følelse når bilen bare griper og griper,,,
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 35