TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Støtdempere med kortere slaglengde

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #422659  av lasse

Takket være Arild her inne, (nok en gang, tusen takk!!!) så har jeg nå ett sett med TRD coilovers liggende til en av mine mr2 mk2'er, problemet er bare at demperene ikke er noe å samle på, de er helt utkjørte alle sammen.
Demperene er av innsatstype, og selve demperen er i eksakt samme størrelse som OEM innsatser, men med mye kortere slaglengde, dvs den blanke greia stikker ikke like langt ut som på OEM dempere.

Noen steder man kan få tak i dempere i original størrelse med kortere slaglengde? Har prøvd å sende mailer til både TRD og produsenten av innsatsene som sto der (tokico) men er redd dette har gått ut av produksjon...
 #422665  av ArildM

Send mail til fabrikant av støtdempere, stor sannsynlighet for at det finnes en kortere støtdemper som er i bruk i en annen bil. Bare send dimensjonene til de per mail så kan de sjekke i sine systemer hva som evt kan passe :) Er utrolig mye slikt som kan gå overens.
 #422717  av lasse

Har en føler ute hos fensport nå, de skulle klare å matche med gule koni om jeg bare sender dem målene, har troa på at dette blir bra!