TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3rlends Mr2 Turbo! Promqueen!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #422994  av DanielJ

Miss u babe!
Fra spøk til alvor, få ut motoren og finn ut hva som gikk galt etter vi var på ACR! Håper det ikke er noe stort problem. Få fikset problemene, så jeg får kjørt fra deg på ACR til sommern :lol:
 #422999  av 3rlend

St205r neida, skur ut mannskorene :)
Jada Daniel, bare du å ikke snurre i svingene så kan du sikkert kjøre fra meg :*
 #423327  av 3rlend

tja.
skulle ta ut motoren idag. det ble utsatt til imorgen.
lite jule eventyr :)
skulle slepe bilen til sortland. distanse på rundt 1 mil.
ombestemte meg og skaffet en henger med tipp og fancy pancy el vinsj :)

begynte å dra bilen med fronten først opp på hengeren.
det var 5-10cm igjen, så sa det PANG.
giret på vinsjen knakk, hengern sto så langt opp som den kunne pga den var veldig baktung.
vosj sa det så for bilen i en forferdelig fart bakover og ned fra hengeren, på tur mot campingvogna til mine foreldre :P
heldigvis gikk det bra med vogna, men fronten på mr2 ble vrak, iverfall leppa :P den er knekt i tre deler.

go Helv***** jul :evil:

Bilde
 #423330  av FT86

du knakk leppa mi :P

kjedelig for deg da. good luck!
 #423371  av 3rlend

hehe, daniel fikser det for litt kos :)

Bilde
eneste bilde jeg tok idag.
forferdelig så mye verktøy har å si :P
har kun hatt tilgang til en skralle med svakt utvalg av kopper, noen få ledd nøkler, fast nøkler, en avbiter og en STOR rørtang. og to mini skruhjern i stjerne og flat :P

eksos, luft, bensin, clutch, vann og elektrisk er koblet fra
skal prøve på å sleppe ned hele bakstillinga imorgen, tror det vil gå litt fortere kontra å ta ned travers og stag, så motor.
spent på å se hvordan det ser ut inni :D
 #423373  av ArildM

Kjipt med leppa, men den fikser du vel :)
Ellers så kan du jo trøste deg med at du vet hvordan du demonterer og setter inn motoren, så det går kanskje litt fortere på den måten nå :wink:
 #423378  av 3rlend

daniel fikser den :P
ja det er jo ikke noe problem sånn sett, blir 3. gang på 1år og 8 mnd :P
problemet denne gangen var at jeg ikke har et fint skap med alt mulig verktøy tilgjengelig, men pyttpytt :P
 #423396  av 3rlend

tok ut motoren med hele understellet på denne gang, det falt ikke i smak, syns det tok lengre tid å demontere :P
men å montere understellet igjen var jo en annen sak, var bare 6 skruer + demper toppene så var hele understellet på plass igjen :D
tok ikke noen bilder underveis, jeg begynner å føle at det er en topp pakning som er dålig, og sikkert skjeiv topp.
det er positivt.

Bilde
 #423493  av ArildM

Du får holde oss oppdatert på hva som skjer videre. Får håpe det beste :wink:
 #423507  av 3rlend

Det er jo jul! :p
Motoren står på en pall i garasjen, nekter å stå ute i 8- å skru:p
Blir kanskje noe skruing rundt den 30 da min bror kommer hjem å jeg kan stå på jobben hans.
Helt ærlig tar jeg det ikke så tungt :) er det rasert blir det 2.2 stroker, alt for dyrt å sende motor eller eventuelt veiv fra statene. Vil jeg tro.
Bilen blir også da parkert en plass å ribbet helt å shinet.
Er det bare topppaknngen blir det planing av toppen å ny pakning å tur å kjør :D
 #423511  av ArildM

Bra du ikke tar det så tungt, er jo bare å fikse hva enn som er galt 8)
 #423524  av Andrepedersen

Må være uhyre kjipt å ha betalt så mye i oppgraderinger til motoren, også få så lite ut av den :( vist det viser seg at toppen skulle a vært slipt før montering så må jeg bare si, told you!! Hehe, håper du får den fint i orden igjen og at den ikke er for ille når du klyver blokka:) kan slipe toppen gratis til deg om du ønsker det :)
 #423528  av 3rlend

kjørte motoren noen 1000 km :)
Toppen ble også kontrollert før jeg monterte den :P
skaden skjedde jo på acr, etter mange runder på 1.6 bar. det blir jo mye varme da.
screamer var polert, den er nå blå og lilla, downpipe har fått blåskjær, eksosen har sprukket i Y´en.
kan med hånda på hjerte si at jeg tror det er den 2.44 bar episoden som har tatt knekken på motoren :P
har også lest litt at arp studs skal etterstrammes? det har ikke jeg gjort ivertfall :P
alt dette skyldes jo at jeg stresset med å få bilen på vegen og kjøpte "armerte bensinslanger" på esso, å brukte på wg:P

tusen takk for tilbudet :) men blir det ikke dyrt i frakt?
koster 1500kr her på sortland å få planet toppen :)

det beste av alt var at bilen brukte 0.67 på langkjøring :D få noen som virkelig kan mappa så blir den vel billigere en Poloen i drift :D
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 64