TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnesmurf sin garasje (mr2er, corolla verso og camry)

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #410533  av magnesmurf

Du tenker på støydempings mattene?

De "vanlige" mattene heter fatmat. FÃ¥es gjennom ebay. Er samme som dynamat, bare ikke like overpriset.

Det tynne sorte stoffet som ikke veier noe og demper lyd som bare rakkeren heter ensolite.
FÃ¥es herfra: www.raamaudio.com
 #410948  av magnesmurf

Da har imprezaen blitt oppgradert enda mer. 8)

Den har fått nye foringer i gir overføringer, samt short shift kit. Giringen er blitt mye tightere :D
Den har også fått masse nye deler i understellet, og en firehjuls justering. Bilen yter nå MYE bedre i svingene enn orginalt. Den er mye mer stabil og føles mindre nervøs.
Understell deler består blandt annet av anti lift kit, kraftigere lenkearmer, tykkere stabstag og andre hardere foringer. Camber foran er justert fra å være positiv til å være 1,5 grader negativ. Anti lift kitet gjør bilen mer kontrollerbar i nedbremsing og akselerasjon i sving. (flytter castervinkel ca 1 grad og gir bilen ca 5 grader negativ caster) Spissing er satt til null foran og bak.

Bremsene har fått stålomspunne slanger, og luftenipler med enveis ventil for enkel lufting av bremser etter evt banekjøring.
Skulle også bytte klosser, men fant ut at det allerede satt ferodo klosser der.
 #411149  av magnesmurf

Passet å¨oppgradere selve garasjen i vår også.
Så legger noen skrytebilder av den også, pluss noen av en nypolert impreza 8)

Garasjen mangler foreløbig gulv. Men ellers er det blitt bra :D

Imprezaen:

#414249  av magnesmurf

Prøvde meg på fotografering av en litt høyere kvalitet her om dagen.
Ikke helt proff foto. Men det ser hvertfall ikke så halv galt ut :wink:
Tatt sammen med en annen impreza 8)

#414278  av magnesmurf

Hadde vært bra det :wink:

Neida. Har planer om 18" felger på min også.
Men da fra prodrive. Et par bilder av de jeg vil ha på samme type bil:

Bilde
Bilde
 #423941  av magnesmurf

En god del oppdateringer på subaruen nå.

Har montert ny eksos med grommere lyd og bedre flow.
Har også anskaffet 18" sommerfelger, bbs felger. Samt kjøpt en haug av andre deler.

Men merker at subaru ikke er toyota.
Det er støtt og stadig noe småplukk som må gjøres med bilen. Og det er ikke helt optimalt når bilen er bruksbil.
Nå ha termostaten røket. Forrige måned måtte bilen ha ny clucth..
Det koster en del penger og det lager en del trøbbel å ha subaruen som bruksbil desverre. Burde egentlig hatt en annen bruksbil. Men har ikke råd til å ha to kosebiler og en bruksbil :P
Selv om det optimale hadde vært en el-bil eller en hybrid som pendlerbil er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Det fornuftige hadde vært å selge en av kosebilene.
Men vil hverken selge mr2en eller subaruen :cry:
 #423947  av ArildM

Trodde subaru var stort sett vedlikeholdsfritt. Clutch og termoatat er vel uansett nesten for slitedeler å regne med, og noe man må bytte på alle biler innomellom da :)
 #423972  av magnesmurf

Har vært litt mye på min bil i det siste bare.
Stort sett har det vært utgifter og påkost hver eneste måned, og ting som må unnagjøres og tar tid.

Ble påkjørt for ca en måned siden også. Så hele høyre side av bilen må rettes og lakkeres. :roll:
Det er jo en forsikringssak, så det eneste det koster meg er frustrasjonen, men fortsatt er det utrolig surt.
Fyren som kjørte på meg prøvde for øvrig å stikke av, men siden jeg fikk skiltnr på bilen hans klarte politiet å spore opp fyren og pågripe vedkommende senere på kvelden.
 #423979  av ArildM

Haff. Kjedelig når det blir slik :?
Har prøvd det med påkjørsel, både KE30en, Mazdaen og SW20 Mr2en ble påkjørt. Har liksom en følelse av at bilen aldri blir heelt den samme etter en påkjørsel :( Bra du fikk spora opp han som gjorde det da :)
 #423985  av magnesmurf

Det involverte en lengre biljakt å få tak i fyren. Heldigvis hadde jeg et lite fortrinn i impreza med 4x4 og sprek motor.
Motparten kjørte en vanlig golf....

For øvrig fikk jeg stoppet vedkommende på et tidspunkt. Og stilte meg fysisk foran bilen hans.
Da prøvde han å kjøre på meg. Så regner med at han er førerkortløs en god stund fremover..
Han klarte å kjøre fra meg ved å legge seg i motgående kjørefelt på hovedveien og tving all motgående trafikk ut på veiskulderen. Da turte ikke jeg følge etter..

Og skadene på subaruen er hele bilens høyre side. Må ha ny forskjerm, ny bakdør og ny bakskjerm. Hele høyre side, inkludert for og bakfanger må lakkeres.

Så håper ikke det blir noe tull med forsikringsselskap eller liknende.
 #423993  av ArildM

Sykt... Er litt av hvert man skal oppleve. Hjelper ikke at en selv kjører fint når det finnes 1000vis av idioter der ute...
 #424018  av magnesmurf

Av og til hadde det vært veldig deilig å kjøre en bil det er samme F med..
Eller en chevrolet suburban..
Da spiller det ingen rolle om noen andre kjører på en. Da er det bare motpartens problem :P
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 35