TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ferdigstilt prosjekt: oppussing av AW11

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #423954  av ure
 
Se der ja... :D Ble jo meget bra med felger og litt "fuske" senk :lol:
 #423957  av Mr2mr2
 
Er jævlig fornøyd med felgene. :D :D

Er ca 1800 kr fattigere nå, selv om fjærene ikke kommer før om ca 4 uker :roll:

Men de skal vel egentlig ikke trekke pengene før de sender varen til meg :?:
 #424039  av Mr2mr2
 
Da har jeg fått skilter på bilen, men har skiftet til bake til de kjedelige vinter felgene/dekkene, for å få bilen ut på de våte vinterveiene....

Fikk firkantet skilt bak, men var av den store typen, så måtte "tilpasses litt" :lol: en liten tur igjennom plateknekkeren så passet det som støpt 8)
 #424041  av ArildM
 
Var det vanskelig å få slikt skilt bak?
Fikk beskjed om at jeg måtte på full teknisk undersøkelse av lyktene for å få "lite" skilt....
 #424044  av Mr2mr2
 
Bilen min er importert, så kom inn i landet med de baklysene. skulle jo ha hatt det som er LH som er (HxB)15*22 bak, men han som importerte fikk tydelig hvis SH som er (HxB) 21*34 (tror i allefall at det er de målene)

(HxB) 21*34 går på bredden, men er litt høyt, men om en gir det en god knekk mellom bokstavene og tallene, så passer det ganske greit.

 #424049  av ArildM
 
Nice nice :)
 #424052  av Inz4ne
 
Bare som et lite tips, med den knekken der mistenker jeg at skiltnummeret ditt blir vanskelig og lese. Og da kan det være du får bøter, det går på det at kjennemerker skal være lette å lese tror jeg, men jeg husker ikke hvor jeg har det fra. Og bøter det er kjedelig det!
 #424057  av ArildM
 
Hvordan skal man da ellers gjøre det? Når man ikke får org skilt som passer for å ha på bilen må de enten skaffe skilt som passer eller regne med at folk bøyer til skiltene selv :wink:
 #424063  av Mr2mr2
 
Må jo være litt "mopedstyle" :mrgreen: :mrgreen:

Er ikke noe spesielt vanskeligere å lese skiltet når det er bøyd, jeg kunne jo heller ha trøkt det oppunder kanten på bagasjeluken, så halvparten av "VF" hadde forsvunnet :P

Men er det samme jeg har tenkt, Arild. Enten for de gi meg riktig skilt, eller så må de bare godta at det blir "tilpasset" bilen.
 #424101  av Mr2mr2
 
I dag har jeg hatt bilen på jobben og polert/slipt frontruten. For så jo ikke en dritt i mørkt regnvær pga lakkstøv og litt sånt :oops:

Har vert på jobben i hele dag (er utplassert fra skolen hver onsdag) og var med å testkjøre mercedes SLK 55 AMG under "EU-kontroll". Noe over 300 hk V8. skal si det ble noen hundre meter lengre test-tur en vanlig 8)

MÃ¥ si det var bedre drag i den enn i mr2'n :lol: :P
 #424106  av steffen karlstad
 
for og vekke litt liv i myter rundt mk1 og vinger/aero da jeg føler jeg har noe innspill og erfaring på dette.

etter mange rare forsøk både med og uten vinge kom jeg fram til "m3" flipp på orginal vinge er det som gir mest for pengene (gratis). den skaper nok også en del drag men effekten er enorm. jeg slet med at bilen ble fryktlelig overstyrt (ikke understyrt) med orginal aero. satt på flippen. problem løst. men på enden av langsletta og ned mot angsten 180 på sletta og 200kmt ned mot angsten (en av trackdays høyeste inngang hastighet i angsten, uten om noen dyyyre phorcher) ble bilen plutslig veldig lett i fronten. derfor monterte jeg en splitter front. resultatet ble en helt nøytral bil. husk at en vinge bak er ikke bare for trykk på bakhjulene (jeg motsier meg selv nå det vet jeg siden jeg fikk kun det) men en riktig gt vinge skaper trykk på forhjulene og er lagd for det. og den dagen noen setter runde tider ned mot 1.40 og 1.38 (min gamle mr2 som bror har nå zzw30) så kan vi ta en ny prat om vinger til mr2. (bror kjører en omsveiset/hevet r34 gtr vinge)
 #424107  av Mr2mr2
 
Greit å vite. for se når jeg får lappen, om det blir mye banekjøring. for har sikkert ikke store behovet for noe mere vinge på vanlig vei.

Men om du har målene på flippen, så er jeg interessert i det har en annen vinge jeg muligens vi lage til for max ytelse, og plassere den på det ekstra bagasjelokket jeg har.. så er det bare å bytte over om jeg skal på banekjøring. :)
 #424116  av steffen karlstad
 
Mr2mr2 skrev:Greit å vite. for se når jeg får lappen, om det blir mye banekjøring. for har sikkert ikke store behovet for noe mere vinge på vanlig vei.

Men om du har målene på flippen, så er jeg interessert i det har en annen vinge jeg muligens vi lage til for max ytelse, og plassere den på det ekstra bagasjelokket jeg har.. så er det bare å bytte over om jeg skal på banekjøring. :)

har ikke målene. men sjekk tråden min så får du inntrykket
 #424120  av Mr2mr2
 
Ok, har sett bilen din med flippen før, men ikke studert. :)
 #424124  av ArildM
 
Spennende erfaringer du har gjort deg steffen! :)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 27