Takk!
Den derre kamreimlåsedingsen til Biltema går i retur...
Men ellers har det gått fint i dag.
Her er reimhjulet på veivakselen på vei av - en toarmet avdrager var tingen her:
Ser ut til at noen har vært litt for brutale ved en tidligere demontering:
...så da blir det vel til at jeg benytter anledningen til å bytte til et lettet reimhjul fra Fensport (800 gram lettere enn standard):
Merkene etter forrige kamreimbytte var fremdeles synlige, 15 år etter, og linet fint opp mot merkene i dekselet på toppen:
Deksel som sitter mellom reimhjul og drevet på veivakselen:
Gammelt strammehjul og regreim før demontering:
Merking er viktig:
Strammer og bolt demontert:
Ny og gammel regreim, ikke lett å se på den gamle at den var 15 år gammel - den var helt fri for lyter, ingen sprekker eller antydning til skader. Overførte merkene fra gammel regreim til ny før montering:
Ny regreim, ny strammer, nytt deksel, ny bolt til reimhjul:
Sjekket at alt ser riktig ut ved å dra motoren rundt 2 ganger - alle merker på rett sted
Men - i verkstedhåndboka står det at man (også) skal ta av drevet på veivakselen, men jeg skjønner ikke helt hvorfor?
Som man kan se på
denne linken er det ikke direkte enkelt å få det av heller... Noen som har en god grunn til at jeg skal dra det av?
MR2 mk1 '87 (godt modifisert...

) - '07 Lotus Exige S (også godt modifisert!) - '98 Subaru Forester S-Turbo og '14 Yaris Hybrid bruksbiler - registerfører MR2-registeret Norsk Sportsvogn Klubb - min hjemmeside:
http://www.innset.no