TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ferdigstilt prosjekt: oppussing av AW11

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #424129  av steffen karlstad

ArildM skrev:Spennende erfaringer du har gjort deg steffen! :)
jo takk, våler, rudskogen og ringen ex antall runder med alle mulige bremser, motorer og aero.

veldig bra gjort av en så ung gutt som deg og med bra dra hjelp av far 8) minner meg om meg selv da jeg var 17!
 #424141  av Mr2mr2

Takk for det. koser meg i garasjen. :D

Fra jeg var 7 år til jeg kjøpte mr2'n har jeg vert med pappa som "verktøyshenter" og medhjelper i garasjen. bilen vi holdt på medble total-renovert, så har fått med meg litt forskjellig på de 7-8 årene :D
 #424211  av Mr2mr2

I dag har jeg vært ute å øvelseskjørt, på de fine veiene med "saltlake" :oops: :roll:

Må si det va gøyere å kjøre den selv, en å sitte på. Er mye bedre å kjøre en Audi a4, (pappa sin) og misubishi asx (skolebilen)
Må være enda gøyere på sommerføre og tørre veier, så en kan "holde farten" igjennom svingene... :D

Eneste negativet er at bilen er nedsaltet, og får ikke vasket den på en uke siden det er 5- grader her... :oops: .
 #424214  av tad

:shock: Det er ikkje bra,min 75 mod celica står på stallen,det har den gjort sidan oktober,den skal ikkje ut på vegen før rundt 1 mai,skal ikkje ha saltdriten på den :D samme gjelder forøvrig min 86 mr 2. :mrgreen:
 #424216  av Mr2mr2

Forblir nok bruksbil for hele året. men den skal taes vare på, begynner det å ruste vell mye skal jeg vurdere saken ;)
 #424585  av Mr2mr2

Bare 2-3 uker til fjærene mine kommer nå :roll:
 #424587  av Mr2mr2

Eller ikke. fikk akkurat e-post fra de at de va utgått fra fabrikken :evil:

så, var det ikke et annet sted de hadde fjærer med tuv?
 #424593  av ArildM

Synd :( Kan jo sende en mail til Styleauto i tyskland, kanskje de har noen fjærer igjen?
Evt så selger jo Steffen coiloversene sine her på forumet 5500,- inkl montering :)
 #424601  av Mr2mr2

Har litt lyst på de, men jeg har ikke store budsjettet. Var så greit at de på eiker bare kostet ca 1800 med frakt ;)

Mulig jeg driter i senk foreløbig ok kjøper heller skikkelig stereoanlegg. :)
 #424788  av Mr2mr2

Siden det nå har vært snø salt og slapseføre de siste dagene i tillegg til at det ble over 4 grader i garasjen, begynte jeg å male Clipperne mine.

Her er de framme, de bak står for tur i morgen.

Er nå også i dialog med Hellanor, der Rafinus kjøpte sine senkefjærer, men selv om delenr. macher det som Rafinus har, så påstår hellanor at det ikke er med TUV papirer, men jeg har bestilt de, så for håpe på det beste.

Tilleggsspørsmål: Har mk1a og mk1b de samme brems calipperne? for ene calippern framme på bilen min er fra delebilen som hadde mk1a bremser, men bilen min har jo da mk1b bremser. Calippern passer iallefall på bilen, og bilen bremser ikke skeivt. :D

Har og i denne sammenheng 4 mk1a bremseskiver som er som ny, bort sett fra overflaterust som jeg skal få sandblåst .... til salgs :)
 #424796  av Inz4ne

Spørsmål, er det så lurt å sandblåse skivene da? Vil du ikke ende opp med en ujevn overflate på skivene som da vil føre til at de funker dårligere?
 #424801  av Mr2mr2

hmm. det er mulig.

Når du sier det, så pleier en vel å dreie av bremseskiver/tromler for å fjerne rust/ballansere
 #424802  av Inz4ne

Ja tror det er det som er tingen å gjøre, eventuetl så er det jo abre å selge de uten å fjerne rusta, da det ruster igjen veldig fort uansett og overflaterust vil du jo uansett bremse bort.
 #424803  av Mr2mr2

ja, det er og en måte å gjøre det på :P
 #424830  av Rafinus

Ble bra der der ;)
Kan nesten vedde penger på at det godkjenningsbeviset ligger i eska når du får den ;)

Hvis du sandblåser skivene er det helt rett at du får en ru overflate men denne forsvinner etter et par kraftige nedbremsinger :)
Sliter litt ekstra på bremsebelegget den lille tiden, men ikke så mye at det har noe å si ;)
Grunnen til at de blir dreid er for å få bort eventuelle slitekanter.
Kan smøre skivene inn i olje mens du lagrer dem for å forhindre at de ruster, må bare huske å tørke dette av med et godt avfettingsmiddel/Rens før du monterer de igjen :)

Calipperne og klossene er like på mk1a og mk1b mens festebraketten og skivene er forskjellige (størst på mk1b.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 27