TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #425118  av 3rlend

john_e skrev:
magnesmurf skrev:Du får jo stroker kit og evt kompressor kit til 5sfe :wink:
Evt. bare fikse en 5sgte hvis det skal gjøres så mye :wink:
Eksakt!
du har jo blokka å alt klart :P
er ikke mye du får stroket 5s? borre til 88, og meste jeg har fått tak i er 94mm slag veiv.
får jo selvfølgelig mere slag, men da skulle vist "rod-ratio" som jeg ikke husker i farta var :P den blir for voldsom :P
 #425123  av magnesmurf

TRD ordnet jo en stroket utgave av 5sfe. Den hadde rundt 200hk og satt i trd 2000gt nr1.
 #425141  av 3rlend

hm.
er fremdeles for lite :P
Hadde desverre ikke noe saklig argument :)
bortsett fra at den motoren sikkert er kjempe kjempe dyr og kjempe vansklig å få tak i ?
 #425148  av magnesmurf

Er jo noen som har kopiert det oppsettet i ettertid, så det er nok gankse enkelt å få tak i deler til ombygging.
Selvfølgelig går det dårligere enn en turbomotor. Men det er mer holdbart :wink:
 #425157  av ArildM

200hk NA motor trenger ikke å være like holdbar som en 300hk turbomotor da :wink:
 #425159  av 3rlend

ok.
du borrer å stroker 5sfe til 2.3, du har fått en dæsj mer nm å liiitt mer hk kansje.
for å gå fra 136hk til 200 sugehk vil jeg tro er sykt dyrt :)
kontra kjøpe en org. 3.gen som har 245hk, kjøre org trykk osv, så vil jeg tro holdbarhet ikke er noe problem :)
 #425169  av magnesmurf

Så lenge man holder turbomotor orginal, og bytter alle slitedeler før den settes inn, samt ikke bruker det til banekjøring, er nok det billigste alternativet en org 3sgte ja :wink:

Å få noe godkjent i vognkortet i norge. Bare å holde bilen orginal og satse på å importere en orginal turbobil fra utlandet, feks us. De blir jo godkjent her til lands.

Å få noe som både er godkjent og billig. Kun en oppgradering av den orginale motoren som ikke synes som blir "godkjent". Men beste er vel å holde ting orginalt med tanke på økonomi :wink:
 #425171  av Audun F

Planlegger å bruke det som kosebil og ikke grisebil. Bilen var gøy å kjøre før han tokk kvelden, så da vil jeg anta at den er ganske gøy når den blir ferdig også - selv om det er standard NA i bilen.

Skal man ha mer gamp - så får man finne en bil til :D
 #425172  av lasse

Litt offtopic her men, en turbomotor kan holde vel og lenge den, har kjørt med min 3gen med fri 3" eksos, ic, åpent filter og trykk på 1,15 siden -07 (eller var det -08?) og ca 30000km. Og den har ikke hatt ett feilslag noen gang. Blir kjørt myyyyye hardt på bane. Er selfølgelig nøye med god oljetemp før grisekjøring, god olje som jeg skifter hvert år, og tenningsdeler annethvert år.
Er bare å holde seg litt moderat innen trimmingen og ikke ta noen unødvendige sjanser for å få ti hester mer så er 3sgte imponerende holdbar spør du meg.
 #425175  av hmsilset

Ha inn originalmotor :) De går helt greit med 136h++k.Spesiell lyd også i forhold til GTI og Turbo.3 gen 3sgte er uten tvil rått, og er nesten umulig å herje i stykker med vanelig hardkjøring.Meen, bunndraget i 2.2 literen er også kjekk å ha!
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 73