TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 mk1 4agte " trackday"

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #425055  av Mr2mr2

Nice. 8) 8)

Den Radiatoren for kjølevann så veldig skjent ut, kjøpt via e-bay?

ser ut som den samme som jeg har
 #425056  av steffen karlstad

ure skrev:Strøkent :D :D (Mangler ord)

Takk :oops: .

Mangler lakk og tilpassing av framskjermer og front så litt rart og flekkete
 #425057  av steffen karlstad

Mr2mr2 skrev:Nice. 8) 8)

Den Radiatoren for kjølevann så veldig skjent ut, kjøpt via e-bay?

ser ut som den samme som jeg har

Jepp, bare rimelig ombygd:)
 #425216  av steffen karlstad

Startet og varmkjørt i dag;) bremsing 21!
 #425307  av Arne rebel

Dette blir bra! Hadde fristet å hatt denne i samlingen, men jeg har nok ikke kunskapene til å holde den rullende :wink:
 #425381  av steffen karlstad

Arne rebel skrev:Dette blir bra! Hadde fristet å hatt denne i samlingen, men jeg har nok ikke kunskapene til å holde den rullende :wink:

Denne er jo bare skifte olje på og kjøre trackday på trackday og kansje en tur på ringen?? He he. Bilen selges men blir dyrere og dyrere;)
Bestiller nye spesial bestilte ksport racing dempere (ikke vanlige ebay) med egne fjerer og valving!
Om noen kjøper denne for 120 lover jeg bygge en gt86 trackday med komressor!
 #425644  av steffen karlstad

da er siste økt tatt før bremsing i morgen.

bilen står klar og alt ser bra ut for i morgen

ble førnøyd med doble kjølere i fronten og egen lagd front. og elsker bredden på de hjula. skal prøve dette er 225 r888 og skal prøve 245 r888 til sommeren

Bilde

motor med ferdig nytt turbo oppsett

Bilde

varmkjøring og siste sjekk før vi hivern på hengeren

Bilde

Bilde

stemning bilde i vår sola.

Bilde
 #425666  av steffen karlstad

da var bilen bremset.

270hk og 320nm på navene. blir som vanlig aldri helt uten problemer. coil(ene) har tydelig vis fått seg en smell så de måtte byttes. sammen med litt annet små fiks ble den bestemt at vi ga oss på 0.9 bar ladetrykk. da klokka raste av gårde. kunne bikket 300hk på hjulene men da stresser man turboen for mye. turboen er ratet til 320hk i motor så ca 300 i motor slik det er nå er bra er optimalt. fult ladetrykk fra 3000rpm. meget fin kurve og gleder meg til teste.

spent opp
Bilde

coil havari.
Bilde

kai har nye på hylla så disse ble montert, veldig rotete da dette ble stress montert.
Bilde

så dette ble lista.
Bilde
 #425667  av ure

Gratulerer med meget fine tall på bremsingen. Dette er så rått :D Gleder meg til å se bilder ferdig montert, og ikke minst når du får testet den på bane :lol:
 #425671  av Arne rebel

Gratulere med fine tall. Jeg møtte bilen i Mjøndalen og den ser brutal ut, selv om skjermer og breddere manglet....
 #425676  av Morten

Uvant å se 4ag dyno som stopper så tidlig på turtallet. Tilfeldig, eller noen planlagte grunner for dette? Hvilket kam oppsett bruker du i den motoren?

Grattis med fine tall, blir nok moro å kjøre med den effekten. :)
 #425681  av steffen karlstad

Er bevist. Den drar videre helt ut til 7200 men må ha større turbo og kammer om turtallet skal økes over det.. 4ag er litt vanskelige ha med gjøre og Kai sin benk er veldig streng på tall. Ikke noe vits dra lenger da den flater ut. Turbo leverer ikke mere luft. Org kammer. Er også tiden som rant ut for meg
 #425771  av steffen karlstad

Skal påbegynne et lite tillegg prosjekt sånn på si. En 4age med 400++ info kommer
 #426247  av steffen karlstad

Da er motor funnet og skal strippes og hives i delebsker til uka. Gjelder bare få bestilt arp studs og stålpalning.
Tanken bak det hele er få toppen flow porta/matchet opp mot nye kammer. Og så hive på en 3071 med stort eksos hus og v-bånd inn/ut. Burde lett dytte ca 400hk på bredt register
 #426249  av ArildM

Spennende :D
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 19