TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Luftfilter + mr2 mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #42175  av Phantom3D

Jeg har vurdert å anskaffe et KN filter eller tilsvarende til MkIen min. Men, den orginale luftboksen har tre utganger. En til friskluft langt i fra motorvarmen, en for eksosvarme om vinteren og en til motoren. Å montere et luftfilter der luftfilterboksen står nå, vil vel gi for varm luft, og mindre effekt. Eksosvarmen driter jeg i, det er bare teit! Forslag til montering, noen som har gjort det?
 #42176  av proson

Er ikke så farlig om sommeren hvertfall! motoren tar varme fra motorvarmer/eksos grunnet at innsprøytningen ikke skal fryse/speike hvis jeg ikke tar helt feil. Og så er det vel noe med at det ikke er så farlig på innsprøitnings motorer... Jo friskere luft motoren får, jo bedre går den. Har sett noen som har lagt luftfilteret i bagasjerommet... Det funker sikkert bra, men da må du jo borre hull til slange... ++

#42184  av Mr2 Mk2

Jeg har skiftet til kd filter på min,skrudde av hele den gamle luftfilter boksen.Og da skal jeg si det ble god plass nedi der,den tok mye plass :shock: Så bruker jeg original slangen fra innsuget til filteret som da passer ganske greit borti kroken,lengst fra motorvarmen.Ble grom lyd,og tror faktisk jeg kan si det ble bedre respons nå som jeg har ny eksos å men ikke godt å vite da :? først tettet jeg bare slangen til luftføleren,men nå har jeg lagde hull i innsugsslangen og stappet luftføler-slangen nedi der og tett rundt med polyrethane.Men det som er driten med det hjørne lengst vekke fra motoren er at det regner rett ned på filteret :roll:

Men nå har jeg fått det gamle "luftsystemet" til amund som tar inn luft fra luftinntaket på siden,og går hele veien rundt til venstre side i bagasjerommet.Så nå skal jeg skjære hull i den veggen slik at jeg får luftfilteret i bagsjerommet,MYE kaldere luft.Og det merkes for slik som filteret er nå,mister jeg faktisk endel power når jeg har kjørt lenge og det er varmt.

#42545  av MRQuoc

pfft latterlig å lha slanger liggende og kveilende rundt motorommet ,,
gjør som mine tanker .. dra den rett opp fra innsuget , ut i den friske vakumpakket lufta over lokket .. gjerne 4 av dem som show! forutsetningen for 4 grønne filtere må jo være at man har 20ventileren .. uhm noe jeg ikke har .. ;) .. :mrgreen: