TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Erfaring med TNT

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #425125  av bose

Hei! Noen her som har erfaring med transportselskapet TNT? Selv venter jeg på en motor som nå er 1 uka forsinka, uten å i det hele tatt ha forlatt sorteringsanlegget i Spania.. Når jeg ringer kundeservice, så får jeg forskjellig svar hver gang.. Noen ganger får jeg beskjed om at sendingen er underveis, og andre ganger får jeg beskjed om at det er noe tollklareringspapirer som mangler (noe jeg fikk beskjed om dagen etter at jeg bestilte motoren, men da var det jo visstnok ordna oppi et par dager etterpå)

Noen som har liggnende erfaringer med TNT? eller er det kun jeg som har uflaks denne gangen?
 #425128  av ArildM

Hvilken motor er det du har bestilt? :)
Har ikke så mye erfaringer med TNT, men innenfor norden har de i alle fall fungert meget bra (fikk mye datadeler fra Danmark ei stund).
 #425131  av inzane2012

Høres ut som du egentlig har hatt litt uflaks, MEN så skal det jo sies at di fleste transport selskapene i norge er ganske rævva. I forrige jobben min, så sleit vi MYE med å få til en skikkelig avtale med noen, Tollpost, DHL, Schenker osv. DHL var det værste uten tvil. Vi hadde så mye leverings problemer med disse folka at du vil ikke tro det...

Det lille jeg hadde å gjøre med TNT var kun ett par leveranser, og da virket det ganske bra, men kan hende vi har vert heldige. Beste selskapet vi brukte var uten tvil Jetpack, men disse var så dyre at vi kun brukte di i nødstilfeller, men di lever vertfall opp til navnet sitt :)

Men uansett så er det bare å purre videre på di, ring hver dag om du så må, folka i denne bransjen her MÅ piskes!
 #425133  av David

inzane2012 skrev:Høres ut som du egentlig har hatt litt uflaks, MEN så skal det jo sies at di fleste transport selskapene i norge er ganske rævva. I forrige jobben min, så sleit vi MYE med å få til en skikkelig avtale med noen, Tollpost, DHL, Schenker osv. DHL var det værste uten tvil. Vi hadde så mye leverings problemer med disse folka at du vil ikke tro det...

Det lille jeg hadde å gjøre med TNT var kun ett par leveranser, og da virket det ganske bra, men kan hende vi har vert heldige. Beste selskapet vi brukte var uten tvil Jetpack, men disse var så dyre at vi kun brukte di i nødstilfeller, men di lever vertfall opp til navnet sitt :)

Men uansett så er det bare å purre videre på di, ring hver dag om du så må, folka i denne bransjen her MÅ piskes!
Det har jo tydlighvis ikke så mye med at alle transportørene i norge er så ræva, når pakka ikke har fortlatt spania engang..
 #425135  av bose

Liggnende tull (med TNT) var også når fattern skulle ha noen deler til bilen sin, men da var det kune snakk om en forsinkelse på 2 dager (noe som er levelig). Men for min del blir det jo kanskje snakk om 2 uker! :shock:

Arild: blir ny motor til Focusen(evnt Forhuden, hvis man skal tro på autocorrecten på telefonen min) :lol:
 #425138  av inzane2012

David skrev: Det har jo tydlighvis ikke så mye med at alle transportørene i norge er så ræva, når pakka ikke har fortlatt spania engang..
snakket mer generellt da liksom, lov å bruke huet...
 #425147  av Drafter

inzane2012 skrev:
David skrev: Det har jo tydlighvis ikke så mye med at alle transportørene i norge er så ræva, når pakka ikke har fortlatt spania engang..
alltid noen som skal sutre.
selv "klubbledere"
 #425153  av David

inzane2012 skrev:
er ikke forbudt det nei, gjør det neste gang da :)
 #425551  av bose

Kjempestas dette! Etter nesten 2 ukers vent på en motor som aldri kom (fomlinga med manglende tollklarering endte med avbestilling) Så endte det opp med at leverandøren jeg bruker tokk inn en annen motor, denne gang fra Nederland.. Og joda, TNT klarte denne gangen å levere i tide..
Men TNT syns vel kanskje at muligheten til å kunne montere gearkasse var unødvendig, så de sørga for å knekke av en kant av motoren mens den var underveis..
Vedlegg
motor.jpg
motor.jpg (53.74 kiB) Vist 7093 ganger
 #425554  av Zepticon

Regner med de dekker pris for ny motor da? Siden den der nå er ubrukelig?
 #425555  av bose

De burde strengt talt dekke leiebil for udugeligheten sin også! Ender jo med å bli sittende 1 mnd uten bruksbil pga TNT sine fadeser..

Vi får se hva som skjer. Verkstedet som har bilen min inne, TROR de kan få reparert skaden lokalt, enten med sveis eller heftig lim.. Er aluminiums-gods som har knekt..

MEN TNT SKAL dekke dette. Og jeg, verkstedet, og leverandøre følger opp dette..
Så får vi se hvor dette lander :)
 #425590  av celicat23

Hvis motoren kom på en sjabby pall uten embalasje og du ikke har tegnet noe forsikring så kan du stort sett takke avsenderen for at den har fått en skade og se langt etter noen erstattning i nærheten av hva motoren koster. Og bemerket du ikke at den var skadet når du tok den i mot så kan du se langt etter noe som helst.
 #425592  av ArildM

+1 på den Marius :wink:
 #425594  av bose

Transportfirmet står ansvarlig for godsett med en gang lasten står på dem sin bil. Og hvis i tillegg transportfirmaet mener den er uforsvarlig pakket, så skal de selv sørge for å utbedre det. Og ja, skaden ble dokkumentert med en gang varen ble mottat.. Og TNT har selv påtatt seg erstatning for skaden.

Hvordan dem løser dette internt er igrunn for meg revnende likegyldig. Men jeg har betalt for en vare inkl transport, og når varen ikke kommer fram eller kommer fram skadet, så skal dette dekkes opp for og dermed basta.