TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eksoslekkasje!! Mangler bolter!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #42447  av kennethx

Merket fri eksos lyd de to siste dagene. Åpnet opp litt for å sjekke!! Og se på bildene?!?!?!

Det var EN mutter igjen, og den holdt på å løsne den også!!!

Teitet den siste mutteren, men jeg må jo ha nye muttre asap.

Hva dimesjoner er muttrene, kan jeg kjøpe det hvorsomhelst?
Vedlegg
bak_høyre.JPG
bak_høyre.JPG (43.37 kiB) Vist 3107 ganger
bak_venstre.JPG
bak_venstre.JPG (56.06 kiB) Vist 3107 ganger
forran.JPG
forran.JPG (75.29 kiB) Vist 3107 ganger

#42450  av larsst185

Toyota har.men tror de dær er ganske standard (mm).Bare huske på å bruke låseskive!

#42467  av kennethx

Jeg hadde jo bilen min på toyota for ikke lenge siden. Motoren var ute, jeg skiftet clutch og topp-pakning!! Snakket akkurat med Kristian, og han mente det var stor sansynlighet for at dem har skrudd av turboen fra manifolden når de hadde motoren oppe for å skifte topp-pakning.

Noen som har noen formeninger om det?

I så fall har de jo gjort en slett jobb med å feste ting igjen ;/

Hvordan er det å komme til alle disse 4 boltene? Jeg kommer fint til de to fremme. Den til venstre bak kansje med litt godvilje, men ser ikke hvordan jeg skal komme til den til høyre bak ;(

#42470  av spkstrp

da ville jeg ha rullet bilen inn hos toyota og sagt fix!! :roll:

#42518  av CelicaTurbo

bruk orginalbolter fra Toyota.. det er ikke orginalt med låseskiver her men det er mulig det er et godt tips uansett for disse boltene har vistnok en tendens til å løsne fort.. Når bilene ble produsert brukte Toyota noe tilsvarende locktite for å få bolter i eksosen til å sitte sikkert og jeg har sett referanse flere steder til at det er "et must" å bruke locktite på disse boltene etter å ha demontert dette.. husk å bruke locktite for høy-temp områder..

en annen ting er at det ser ut som på bildet at pakningen inni der kan være skadet?

#42555  av kennethx

Pakningen ser ikke helt god ut. Men jeg lurte på om den kan ha tatt skade av at jeg hadde fri flyt av eksos ut akkurat der hvor den ser dårlig ut?

Det var nemmelig en skikkelig glipe der når jeg åpnet opp, på bildet har jeg strammet til den ene gjenværende mutteren.

#42561  av kennethx

Snakket akkurat med Toyota, det kan se ut som de vil fixe problemet. :shock:

Må bare vente på å bli ringt tilbake...

#42566  av CelicaTurbo

høres greit ut foreløpig da..

#42594  av sindrejl

skru av alt så får du koselyd! ;P :D :D :twisted:

#42596  av kennethx

huff nei, skal love deg at den lyden som kommer ut bak er mye mer kos. Frieksos fra manifolden er ikke mye kos, pluss at det hadde blitt litt dårlig med spool up på turboen da :lol:

#42631  av sindrejl

ja det er sant :P Though her i trondheim hadde du blitt helten blandt rånere.. her er det om å gjøre å få mest mulig lyd, altså bare plukke av hele eksosen :D

#42633  av Kjelliken

:? Ja håper toyota fikser dette kjappt da kenneth.. er jo greit og har i orden kan du si.
Spesiellt etter de har hatt den inne ho seg... :wink:

#42643  av kennethx

Spurte først om jeg kunne vente i 14 dager, de har det visst litt travelt. Men jeg sa at det var litt lenge iom at jeg skal på "tur" med bilen neste helg :D så da fikk jeg time neste uke.... håpe det kommer i orden da...