TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpe MR2 MK1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

Kjøpe?

Ja
9
100%
Nei
Ingen stemmer
0%
 #425837  av Myklebust

Leitt ei stund etter bil no, også dukker den her opp:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40067852

Fin fargekombinasjon, lite rust, interiøret er så og si strøkent, retrofeel i lange baner. Ikkje er den vinterkøyrt heller, har også berre sommerhjul. Rust i hjulbuene bak, men ser ikkje for galt ut. 70 år gammal entusiast som selger! :D Han har masse deler liggande, deriblant nye bakskjermer. Nye dekk og originale alu.felger.

Hadde egentlig tenkt å kjøpe "skikkelig" bil no, men den her frister!

Eg tenker å kjøpe den som lett rullende prosjekt og bruke den som sommerbil. Kjøper eg den er det rett på service og interiørrens med den, deretter ta ting som det kjem. Kanskje selge den igjen til vinteren.

Vil høre litt ka dere syns då :)

Bilen har stått lagra tørt i 9 år, bra eller dårlig?
 #425839  av Mr2mr2

Eneste negative kan vel være at o-ringer og sim ringer kan være tørket ut og blitt u-tette om den ikke har vert startet på 9 år.. ( :?: )

Ellers så trenger den bare en motorvask :mrgreen:
 #425841  av Inz4ne

Hadde jeg hatt mulighet til å kjøpe og et sted å sette den så hadde jeg antagelig ringt på den i morgen for å hvertfall se på den.
Er jo bare en snau halvtime herifra.
 #425847  av Myklebust

Har vore starta og køyrt litt med visstnok. Starta fint i haust då han tok bilder.
Sist redigert av Myklebust den 26 feb 2013 23:54, redigert 1 gang totalt.
 #425849  av Myklebust

Inz4ne skrev:Hadde jeg hatt mulighet til å kjøpe og et sted å sette den så hadde jeg antagelig ringt på den i morgen for å hvertfall se på den.
Er jo bare en snau halvtime herifra.
Håpet er at den er i god nok stand til å kunne køyres til vestlandet. Hadde eg budd en halvtime derfrå så hadde eg henta den på flekken..

Du får ta sjansen om eg ikkje kjøper den ;) har dibs :D
 #425851  av Mr2mr2

Hadde vert fint med flere AW11 her på vestlandet ;) hvor holder du til?
 #425852  av Myklebust

Bur i Nordfjord :)

Har rett i at MR2 er mangelvare her ja.. har sett fleire ferrarier i området og til og med en GT-R, men aldri en AW11.

I Bergen var det en, når eg tenker etter.. en limegrønn. Kjenner du til den eller? ;)
 #425855  av Mr2mr2

nei, Har faktisk ikke hør om en som har vert limegrønn her. men kjøpte en delebil som var delvis lakkert knall grønn/lime grønn. Var en som skulle bruke den til driftng, men han ombestemte seg hvist..

men Ure her på forumet har jo en rød en...
 #425857  av Myklebust

Ure sin var jaggu fin!

Fikk då forresten tatt eit bilde i Bergen ;)
Vedlegg
celica limegrønn.jpg
celica limegrønn.jpg (65.5 kiB) Vist 4970 ganger
 #425858  av Mr2mr2

Den har jeg ikke sett før. Er jo til og med en mk1b :)
 #425859  av Myklebust

Det er den etter 1986 det? Fronten du ser det på? Legger merke til at den var litt røffere i front enn den eg tenker å kjøpe..

Lurer meg på om det går an å skaffe den frontfangern til "min"? ;)
 #425864  av Mr2mr2

Er frontfangeren jeg ser på ja,

Er milig å bygge om, men er litt tilpassingsarbeid
 #425881  av Myklebust

Hatt kontakt med selgern igjen idag. Han dro ned på lageret og tok en grundig gjennomgang på den over tlf. I mårra skal han ha på prøveskilt og ta en lengre tur, for å sjekke stand.

Hørte motoren starte opp uten problem, litt chokeheng kanskje.. eksosanlegget er holfritt og bilen skal visstnok vere bulkfri også.

Lurte på om han kunne fått tatt en EU-sjekk på den, men det blir mykje styr syns han. Kan forstå det, så skal ikkje presse på der.. han skulle tenke på det.

Er beredt på å legge en del penger/arbeid i bilen.. har godfølelsen!
 #425884  av Mr2mr2

Høres bra ut :)
 #425887  av ArildM

Sjekk den under. Særlig bærebroene kan være dyre å bytte. Mine var gjennomrustne. Ellers selvfølgelig en normal sjekk av plater under for å se om det er mer rust gjemt som du ikke ser på bilder.

Ellers åpne bagasjerommet bak og ta av eventuelle deksler for å se mot bakskjermene fra innsiden. Finner fort ut om det har vært jukset eller om det er mye sjult rust.

Ellers er det bare å håpe på et bra kjøp, geniale biler dette :)

Tomgang er et kjent "problem" er vel tomgangsregulatoren som henger seg pga skitt. Men ingen stor sak å få fikset. Motorene er dog ofte kjørt hardt og rådebank er et kjent problem.

Altså en del dyre feller å gå i, men sjekker du den grundig bør det være muligheter for et godt kjøp. Husk at bakskjermer er dyre ting å få byttet, samt at den som gjør det bør ha god peiling på hva han driver med.