TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spm ang vognkort

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #425958  av BamseBrakar

I mitt vogn kort står det følgende i motor\drivverk avsnittet
p.1 slagvolum : 1997
p.3 drivstof : 01 bensin

og på mine kjøretøy siden til statens vegvesen står det
Drivstoff BENSIN
Motorytelse 0000,00kW
Slagvolum 1997

vil dette bety at de ikke har peiling på hvordan motor det faktisk sitter i bilen min?

Kato
 #425959  av ArildM

Så lenge den har slagvolum på 1997, tilnærmet ~0kw og det står Toyota på motoren så tror jeg de fleste kontroller og EU godkjenninger går bare bra :mrgreen:
 #425960  av BamseBrakar

Var jo det jeg hadde håpet på da?
Hva står det i vognkorta til dere andre med gti? evt på statensvegvesen.no mine kjøretøy?
 #425972  av lasse

I vognkortet på begge mine står det 115kw...
 #425989  av ArildM

Bare å kjøre på å bytte det :D
 #426008  av Zepticon

Ingen problemer å krangle på det, VIN nummeret ditt sier hvor mye effekt bilen skal ha, og typegodkjenningen er fremdeles det som gjelder. Står blankt på effekt i vognkortet på veteranen min også, men min insider hos BT sier det ikke ha rnoe å si, da den ble registrert på typegodkjenning og VIN.
 #426053  av ArildM

Spørsmålet er jo om man skal gjøre som alle andre og bare sette inn en 3SGTE og late som ingenting :oops:
 #426123  av Zepticon

Sjangsen for trøbbel er vell liten, og siden det ikke er noe tall i vognkortet kan du opplyse forsikringselskapet om at det er en MR2 turbo, ikke GTI. Da burde forsikringen være grei:)
 #426507  av inzane2012

Nå husker jeg ikke helt hvordan dette var, men når jeg kjøpte forsikring på min MR2 kom det aldri opp noe valg mellom GTi og Turbo utgaven, men når jeg skreiv inn reg nr så kom det alltid opp MR2 GTi. Testet dette hos flere selskaper som IF, Gjensidige osv.... Testet ikke dette på en random turbo utgave da, så kan bare vert min for alt jeg vet. Men opplyser du forsikrings selskapet om at det er en turbo utgave di er, vil ikke di sjekke det opp i "systemet" sitt uansett da?
 #426511  av Zepticon

inzane2012 skrev:Nå husker jeg ikke helt hvordan dette var, men når jeg kjøpte forsikring på min MR2 kom det aldri opp noe valg mellom GTi og Turbo utgaven, men når jeg skreiv inn reg nr så kom det alltid opp MR2 GTi. Testet dette hos flere selskaper som IF, Gjensidige osv.... Testet ikke dette på en random turbo utgave da, så kan bare vert min for alt jeg vet. Men opplyser du forsikrings selskapet om at det er en turbo utgave di er, vil ikke di sjekke det opp i "systemet" sitt uansett da?
Ut fra tallene i vognkortet så antar jeg at noen har bæsja på leggen når dette ble skrevet inn i Autosys eller hva det er BT bruker, og da er vell sjangsen for at den korrekt kan identifiseres som en "GTi" eller "Turbo" liten?
Det er bare å sjekke vognkortet ellers, og se om det er noen referanser til enten eller. Om det feks står MR2 GTi under modellnavn så funker det vell dårlig, men det kan fort bare stå MR2.
 #426513  av Zepticon

BamseBrakar skrev:Type eller hva det står er tom står kun mr2 i vognkortet
Heldiggris ;)
Da regner jeg med at han som skulle få den inn i Autosys hadde det travelt, eller fikk noen kroner for å gjøre en slett jobb :) Bare fortell forsikkringen at det er en Turbo, når du skal forsikre den så burde det være i boks. BT kan neppe, og vil neppe gjøre noe om de stopper deg i kontroll med det vognkortet.

Eneste måte for dem å sjekke at det virkelig er turbo eller gti nå er chassinummer.
 #426535  av mr2storbrua

Ser ikke helt hvorfor dette skal være til hjelp, prisen på forsikringa er uansett den samme og så lenge den ikke er godkjent ombygd til turbo/den effekten den har, så blir saken akkurat lik som for alle oss andre...