TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • corolla ke30 med 5S-FE / 5S-GTE..

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #425260  av morten rs
 
De kom med 2 5trins kasser til ca60 den ene i stål å den andre i alu den i stål e w50 å passer ikke over ens med w55. Men den i alu er w55 så den passer.
 #425579  av camryv8
 
morten rs skrev:Nei de vokse kje på tre de cluch huså. Vett du hvor og hva bil det cluch huset du har sotte sammen med din w58 kasse kommer fra david?
hilux/4runner/landcruiser med 3vz og 5vz motor ble vel levert med r serie gir kasser.. disse motorene har akkurat samme bolt mønster på gir kassa som 3s/5s motorene.. nå er jo disse 4wd men burde være mulig og ta av fordelings kassa er eller bruke r kasse fra supra med hilux/4runner/landcruiser clutch-hus
 #425583  av David
 
kommer fra sa60 celica som har S motor og W kasse


hvis jeg ikke tar helt feil nå, så er lengden på clutchhuset til de v6'era forskjellig i forhold til 3S. eller så var det inngående aksel på kassa som hadde forskjellig lengde, kanskje begge deler
 #425588  av camryv8
 
David skrev:kommer fra sa60 celica som har S motor og W kasse


hvis jeg ikke tar helt feil nå, så er lengden på clutchhuset til de v6'era forskjellig i forhold til 3S. eller så var det inngående aksel på kassa som hadde forskjellig lengde, kanskje begge deler
da er det vel bare å bruke svinghjulet fra v6 for å få riktig avstand.. det går jo andre veien.. jeg har satt 2vz og 3vz på girkasser det har stått 3s motor på...
 #426318  av morten rs
 
takker for mange svar. har vore og sjekket ut litt selv. og fant ut at du fortsatt får tak i nytt clutch hus fra toyota te en ok pris. så nå har eg fått tak i det eg trenge for å begynne og tilpasse og montere i min lille ke30.
så når det er oppe å går så blir det enten turbo eller sugetrim så det blir litt mær kjekkt å kjøre. men bruker ikke tid på det før alt er oppe å går og virker:P