TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Div. dørrelaterte spørsmÃ¥l MK2 1992 mod. Støt og støtte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #426503  av Scoop

Lurer litt på to ting..

1: Døra mi faller igjen uansett hvor rett gulvet er. Har på følelsen at "dørstopperen" mellom hengsel oppe og nede er langt mer enn gåen. Skal døra på MK2 Mr2 holde seg åpen uten problemer?

2: Får stadig vekk støt av døra når jeg stiger ut av bilen. Dette har en negativ effekt på passasjerene mine og.. :evil: Skvetter til når jeg får middels kraftige støt.. Kan det fikses/hva kommer det av?

Som alltid, takker for alle svar/løsninger! :D
 #426510  av Audun F

Scoop skrev:Lurer litt på to ting..

1: Døra mi faller igjen uansett hvor rett gulvet er. Har på følelsen at "dørstopperen" mellom hengsel oppe og nede er langt mer enn gåen. Skal døra på MK2 Mr2 holde seg åpen uten problemer?

2: Får stadig vekk støt av døra når jeg stiger ut av bilen. Dette har en negativ effekt på passasjerene mine og.. :evil: Skvetter til når jeg får middels kraftige støt.. Kan det fikses/hva kommer det av?

Som alltid, takker for alle svar/løsninger! :D
1. Ja. Det er muligens dørstoppern som er sliten, kan bestilles hos Toyota, men er litt pes å skifte...
2. Sjekk kablinga ut til døra, det er mulig du har en overledning noe sted?
 #426534  av mr2storbrua

Jeg sliter også med støt, har egentlig trodd at det har med klærne jeg bruker og setet jeg sitter i...

"Løsningen" jeg har brukt er å touche døra med utsiden av hånda/knoken, da huden ikke er så svett og følsom der så da er det ikke fullt så ille :lol: Litt artig når det er mørkt egentlig, kommer en ganske stor gnist... :wink:
 #426545  av Scoop

Takk for svar, har lagt merke til at støtet uteblir når jeg tar tak i metallet som lasse nevnte. Men skal dykke litt inn i lednigsnettet i døra når jeg smetter inn høyttalere der snart. Kanskje noe dukker opp..

Ang dørstopperen, tror jeg vil prøve å bytte. Men er døra på Mr2 i utgangspunktet ekstremt løs/uten motstand? Vil tro at problemet forverres når jeg setter inn noen skikkelige høyttalere der?
 #426550  av Audun F

Scoop skrev:Takk for svar, har lagt merke til at støtet uteblir når jeg tar tak i metallet som lasse nevnte. Men skal dykke litt inn i lednigsnettet i døra når jeg smetter inn høyttalere der snart. Kanskje noe dukker opp..

Ang dørstopperen, tror jeg vil prøve å bytte. Men er døra på Mr2 i utgangspunktet ekstremt løs/uten motstand? Vil tro at problemet forverres når jeg setter inn noen skikkelige høyttalere der?
Det er et par steg for døra før den er helt oppe hvis jeg ikke husker helt feil (er 4 år siden bilen min hadde dørene på :mrgreen: ). Døra skal ikke gli helt opp med en gang...
 #426584  av lasse

Drafter skrev:
lasse skrev:Sliter fælt med støt på firmabilen min (-12 vw touran) trikset mitt er å ta på metallet på døra mens jeg sitter i bilen og holde på døra til jeg har gått ut, ingen støt da :)
usj touran må være til dags dato bilen med mest feil..
Tja, 42000km uten noen feil hittil, funker bra med masse utstyr og 170 dieselhk, en smule grommere bil enn -05 Ford transit connect'en jeg hadde på gamlejobben, de suuuuure 75hk der leverte ikke...

Sorry for offtopic.
 #426779  av Scoop

Bestiller nok et par nye "dørstoppere" samt noen hengsler da dørene MÅ av.. Begynner å bli en brun stripe nederst i front av førerdøra.. J*vla saltmøkka de strør rundt som idioter..

Ang off topic, husker en '07 transit connect på grønne skilter jeg kjørte.. Forbanna meg over den 90graders vinkelen i seteryggen, værste jeg noengang har sittet i pga vareveggen.. :lol:
 #426790  av mr292

Å skifte dørstopperne er ikke værre enn å montere nye høytalere. Er vel 1 pinne i døråpningen du må få ut. Samt 2 muttere inne i døra. Som holder mekanismen på plass.
Det værste er vel prisen.

Etter over 20 år med slitasje så er dette "normalt", selv for en toyota :p