TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• My Mr2 Mk1 supercharger.

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #425691  av ArildM

Likte det bedre med "gule" lys, sånn blåe lys hører ikke hjemme på 80talls bil :wink:
 #425693  av Mr2mr2

på e-bay sto det at de var kvite.

ble litt mere blåe en jeg hadde planer om, men greit nok ;)

Har også kjørt en tur med bilen i dag, og merker det blir gøyere og gøyere å kjøre den etterhvert som jeg blir flinkere til å kjøre bil, og mere avslappet. :D
 #425705  av ArildM

Høres bra ut :) Kjør pent :D Gleder meg til å få i gang min nå :oops: :)
 #425967  av shawns

Send meg nummeret ditt i Pm da , tar en tur opp til deg imorgen hvis det passer for deg . Trenger den rammen jeg snakket om før.
 #425974  av Mr2mr2

feilpost
 #426383  av Mr2mr2

I dag mottok jeg "gear skinnet" mitt, som jeg kjøpte ifra England på ebay 8) så nå er det ut med det gamle som var hjemmelaget i "liksom skinn" :oops:

siden jeg først hadde av midtkonsollen, og så det var ganske drittent nede i gir mekanismen demonterte jeg den helt og smurte opp igjen. så nå går giringen som smurt :)

Nyt gir skinn...

#426450  av ArildM

Anbefaler deg en sånn i sort:
http://twosrus.com/catalog/product_info ... cts_id=104
Den kommer myye lengre ned enn original girknott, og ser i mine øyne ut diskret og pen ut :)
Eller en sånn en:
http://www.ebay.com/itm/170962090283?ss ... 1423.l2649
Om du skal være litt flashy?

Den øverste vet jeg er bra, har hatt en sånn i flere år nå.
 #426451  av Mr2mr2

hmm.

Har du helt original gear stang? Har sett bilde av den en gang og er rimelig lav.

Jeg har reagert på at den toppen kommer sykt høyt opp originalt.
 #426482  av ArildM

Nei, jeg har lowering kit på min. Nesten for lavt. Men om du kjøper bare den girkula fra twosrus så blir det bra det :)
 #426486  av Mr2mr2

Skal vurdere det ;)

det "lowering kit'et" er det kun den "spaceren" ifra twosrus, som du setter på så hele gir spaken blir senket ned?
 #426487  av Mr2mr2

Skal vurdere det ;)

det "lowering kit'et" er det kun den "spaceren" ifra twosrus, som du setter på så hele gir spaken blir senket ned?
 #426517  av ArildM

Tror det var både spacer og Mr2 93+ girsjalter i et sånt kitt :)
 #426531  av Mr2mr2

Har en gir stang til liggende ifra delebilen som jeg lurte på om jeg skulle lage til, kappe litt av den og gjenge den opp og flytte feste for ene kabelen så det blir kortere gir skift. :)

Har tilgang på maange maskiner på skolen så jeg får gjort det skikkelig. Reiner med at den gir stangen ikke er "Sjelden vare" :?: :?: isåfall blir det ikke gjort noe med den. :wink:
 #426540  av ArildM

Ikke noe problem å kappe den litt, bare husk at "utvekslingen" med lavere girstang gjør at girene blir en del tyngre jo kortere du har den :)
 #426542  av Mr2mr2

Bra. :) har allerede begynt :P

tok bare å kappet av festet her hjemmet, så skal jeg sveise det på igjen jobben (der jeg er utplassert) i morgen. flytter den vel ca 1-cm oppover.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16