En update ifra øvre eiker:
Det har ikke vært noe arbeid på mine mr2 prosjekter pga. en skillsmisse som har skjært seg og jeg har fått ansvaret for fire barn som krever sitt. Det har gått mye penger til advokat da vi ikke har klart å bli enige om noe, verken barn eller verdier...uansett noe har blitt gjort da diverse uforutsett utfordringer har gjort at jeg har tatt noen kjappe løsninger for å løse hverdagen
Første som skjedde var at jeg overførte familiebilen til min eks (gratis) og så oppdaget jeg at min firmabil kjapt rullet nærmer kilometer grensen for leasingen, og jeg hadde allerede økt den en gang. En rask avgjørelse om å kjøre egen bil i to måneder før ny bil ble leaset ble valgt da jeg ikke orket å få enda større leasing utgifter og klager fra jobben. Løsningen ble å bruke min mk1.6 som pendler bil, men oppdaget fort at den var for lav og subbet i alt:

En kjapp løsning ble å kappe frontfangeren:

Neste problem var at i Oslo trafikken klarte ikke radiatoren å fjerne varmen, selv med vifter på hele tiden. Et impulskjøp av en veteran ble fort et problem da den plutselig stoppet når den følte for det, men det var en gøy og billig bil å bruke når den gikk:

Da jeg ikke klarte å finne ny forgasser til gti'en, rasket jeg sammen en del deler for å få en kjørbar mr2. Uheldigvis var kompressoren på den ene bilen jeg hadde stående ødelagt, men det stoppet ikke en naiv optemist som meg. I kjelleren fant jeg et innsug i fra en ae92 4age og ledningsnett, ecu, dynamofeste, bunnpanne, dyser fra en mr2 -85 4age. Effekt anlegg satt på den ene delebilen, men hadde ønsket meg et orginalt anlegg for å slippe alt bråket. Et bilde av motoren i den champagne farga bilen med kompressor:

Etter en helgs arbeid fikk jeg en ny fungerende motor som var mer forutsigbar en gti motoren i golfen:

Jeg valgte å bytte dører, skjermer, panser etc. som var bedre på bilen med kompressor enn bilen jeg hadde skilt på:

I to uker som barna var med mor på ferie hadde jeg litt tid til overs, så jeg begynte å bygge mk1.6eren tilbake til orginal, og samtidig frigjør jeg deler til mk1.8eren. Bremsene ble byttet fra supra og rx 8 skiver til mk2 skiver og mk2 turbo skiver foran. En ser stor forskjell på de:

For å få senket bilen nok hadde jeg kappet bort skjermene både foran og bak.

Innerskjermen sveiset igjen og hjulbuene fra framskjermer jeg hadde samlet på ble sveiset på utsiden. Hjulbuene bak ble da ca 2cm breier på hver side da hjulbuene på framskjermene bygger lengere ut:

Glassfiber skjermer var sprayet med palst dip som var utrolig vanskelig å få av. Passformen var heller ikke bra, men trenger mye jobb for å bli bra:

Orginal framfanger, men ønsker å ha en +87 mod underdel. Slik står bilen idag:

En får se hvor mye en får gjort når ting roer seg eller om det er penger igjen etter advokaten har tatt sitt (2000kr/t)