TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #426789  av mr292

Helrøde baklykter med sort senter er i mine øyne kjempefint. De lyktene jeg kjøpte av deg har blitt helrøde. Aldri vært montert på bilen etter den tid da. Jeg har tatt å kappa av lykteglasset på ryggelysene (for å få plass til de) tenkte å montere led plater bak de. Og sote de så de går mer i ett med senterplata :-)
 #427061  av Audun F

Jaja, da var påsken snart over - og hva kan jeg si... Sliter litt med motivasjonen nå... Her er en liten bildeupdate i alle fall :wink:

Motor på vei inn! (og nei, den starter ikke helt enda. Ikke engang startern slår inn når jeg drar på nøkkelen)
315.jpg
315.jpg (308.45 kiB) Vist 717 ganger
Her ser dere hvordan dere IKKE må heise opp MR2'n... Taket er ikke bygget for å tåle den vekten det er snakk om. Dette resulterte i synlige (for meg i alle fall) merker i konstruksjonen rundt plateskjøtene mellom tak og side. Jeg håper lakkerern min kan fikse dette, men vet ikke om jeg har penger til det denne sesongen...
316.jpg
316.jpg (368.84 kiB) Vist 717 ganger
Kobla til batteriet, og her var det lys i alle fall... Er det meningen at disse skal lyse hele tiden? Dette er vel blinklysa? Testet bremselys også, og de fungerte. Blinklysene fungerte ikke i det hele tatt, men jeg må kanskje ha på plass litt mer i dashen først...
317.jpg
317.jpg (270.2 kiB) Vist 717 ganger
Lys forran fungerte også, selv om man vel fullt lys koblet utkjørelyset ytterst... Mener det var noen andre her inne som hadde en fiks idé om hvordan det kunne ordnes?
318.jpg
318.jpg (279.98 kiB) Vist 717 ganger
... mer i neste post ...
Sist redigert av Audun F den 29 mar 2013 08:26, redigert 1 gang totalt.
 #427062  av Audun F

SÃ¥, litt flere bilder :D

Har begynt å tenke tanken om å ta ut motoren igjen neste vinter og gå over den og pusse opp alle alu-delene - siden jeg var så tett å lakke alt på motorn forrige gang :roll: Her er da første test godt i gang, og jeg skal få tak i litt godmiddel for å polere opp disse utover sommern så for jeg sa hva det blir til neste vinter.
319.jpg
319.jpg (220.73 kiB) Vist 716 ganger
Her er noen av delene halveis i syrebadet i frityrkokern (fungerer veldig bra).
320.jpg
320.jpg (332.71 kiB) Vist 716 ganger
Kalippere og akslinger klare for pulverlakkering...
321.jpg
321.jpg (341.72 kiB) Vist 716 ganger
Her er det litt mer som skal til lakkering og galvanisering...
322.jpg
322.jpg (275.67 kiB) Vist 716 ganger
Så, da er det snart slutt på ferien og jeg setter kursen mot Houston på søndag. Jeg har et håp om å få bilen kjørbar i sommer, men vet ikke om jeg blir ferdig inni i år... Prosjektet er snart på 5. året nå, så det tærer litt på tålmodigheten og lommeboka kan man si...

Velvel, nok syting herfra, kanskje jeg får skrudd noen skruer før søndagen :lol:
 #427375  av Audun F

Good lord så mye fete biler her! :D

Er en tur i Houston nå for jobben, og makan til mye snadder som kjører rundt (nei, ikke rips)! Vil man ha stort, aggresivt og brutalt, jo takk - da er det bare å importere.... Har ikke sett én eneste Supra eller MR2 her, men så en Celica i sted :lol:

Leiebilen for helga: Ford Mustang Convertible :mrgreen:

Er tilbake i Norge om ei ukes tid, og da skal delene jeg leverte til galvanisering være klare, + de pulverlakkerte bremsekalipperne og frontfanger + US speileholderne. Jeg kan trenge litt hjelp til å få start på motorn etterhvert; og det gjelder vel spesielt smurfen og bamsen :wink:
 #427464  av Audun F

Setter pris på det Magne! :)

Ellers så har jeg kjørt nesten 100 mil i helga i Mustangen... Det var ikke dumt det på noen av sideveiene ute på landet her i Texas. Men, solbrent blir man når man kjører cab -uffameg :mrgreen:

Det som tok kaka var at bilen var sperra på 127 km/t (80mph), så da ble det ikke de store krumspringa akkurat... :|
 #427772  av Audun F

Koble til speedometerdisplayet - check.
Koble på batteriet - check.
Trykke inn clutchen - check.
Vri om på nøkkelen - brrrrrrrrr! brrrrrrr! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Så, joda - dette går veien, bare få på resten av slangene og få på litt suppe på tanken så kan det hende vi får liv i den :D

Blinklyset lyser hele tiden derimot, så der har jeg vel en feilkobling et sted....
 #427778  av Audun F

BamseBrakar skrev:Den var ikke sånn når du hadde den igang før? Er jo amerikansk og de liker markeringslysa sine,
si i fra hvis du trenger hjelp da!
Var ikke sånn tidligere nei, det lyser i instrumentpanelet hele tiden også - så noe merkelig må det være...

Jada, skal si ifra. Var bare en kjapp tur innom for å feilsøke litt i går...
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 73