TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan bytte sideblinklys sw20?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #428078  av Boratitanius

Jeg har prøvd å både dytte bak og frem og dra rett ut men de sitter som bare f***, og da vil jeg være sikkert hvordan det skal gjøres så jeg ikke gjør feil :p Noen som kan være snille og fortelle meg det :)

Det er forresten snakk om sideblinklys (på skjermene)
 #428081  av ArildM

På AW11 er det bare en klips som må presses inn.
Sjekk deletegningene på Toyodiy.com så ser du hvordan den fungerer :)
 #428093  av magnesmurf

PÃ… sw20 (mkII) mr2 er blinklyset i to deler.

Den delen som er nærmest skiltet sitter med klips inni den andre delen av blinklyset.
Den andre siden av denne sitter med en tapp inni støtfangeren.

For å få løs denne delen må du bare røske til så den løsner fra klipset.

Den delen som er nærmest forskjermen sitter skrudd med en skrue, og for å komme til denne skruen må du ha tatt av den første delen av blinklyset.

Enkelt forklart. Røsk av innerste del, og skru løs ytterste del.

Letteste måten å røske løs innerste del er å vippe inn en flat skrutrekker mellom de to delene av blinklyset og benne det litt ut, så får du tak i det og kan røske det løs :wink:
 #428095  av Audun F

magnesmurf skrev:PÃ… sw20 (mkII) mr2 er blinklyset i to deler.

Den delen som er nærmest skiltet sitter med klips inni den andre delen av blinklyset.
Den andre siden av denne sitter med en tapp inni støtfangeren.

For å få løs denne delen må du bare røske til så den løsner fra klipset.

Den delen som er nærmest forskjermen sitter skrudd med en skrue, og for å komme til denne skruen må du ha tatt av den første delen av blinklyset.

Enkelt forklart. Røsk av innerste del, og skru løs ytterste del.

Letteste måten å røske løs innerste del er å vippe inn en flat skrutrekker mellom de to delene av blinklyset og benne det litt ut, så får du tak i det og kan røske det løs :wink:
Det er mye ettermarkedslys som er én hel del, altså ikkenoe å skru etc... Siden det sitter så hardt kan det godt hende det er en skrue der også... :D
 #428096  av magnesmurf

Ble forresten litt usikker på om det er ytterste elller innerste del av blinklyset som er klipset på.
Tror det er delen nærmest skiltet som er skrudd og delen nærmest skjermen som er klipset.
Det ser du med en gang du bender med skrutrekkker mellom delene.
 #428099  av sykoturbo

Er det orginal orange bliklys i skjerm skal den presses til siden og ut.
Hysker ikke hvilken side men den skal en halv cm ca. en av veiene.
Står de helt fast kan det være limt med et godt stoff. :wink:
 #428350  av Scoop

Skal som nevnt over bare være å dytte til en side, og "vippe" ut (er en klips) i andre siden. Mine orginale ettermonterte klare blinklys var vel og merke slarkete når de satt på (datt fort ut). Jeg foret inn kantene i skjermen med gummi så lyset skulle sitte. Kan være noen har limt ditt? Ser man vel fort om det ikke er noe bevegelse i gummipakningen.