TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sommerbil/vinterbil.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #428275  av Holger

jeg er avhengig av å ha minst 2 biler! :)

en sommer bil
en vinterbil/herjebil
prosjektbil

den perfekte komboen som jeg håper går i boks snart hadde da blitt:

Supra. sommer.
starlet. prosjektbil og sommer/banebil
Sierra. herjebil, vinterbil, til og fra jobb bil...
 #428277  av Mr2mr2

Hmm.

sierra var godt tips til vinter/herjebil :D
 #428314  av 3rlend

Julebrus skrev:
3rlend skrev:
Julebrus skrev:En SUV kan jeg bruke til alt fra motorvei til en nedsnødd hyttevei, Sitter trygt,komfort,større sterio osv osv pluss at
det å sitte laft er grusomt når man har blitt vant til å sitte høyt.

Høyt forbruk og dyr forsikring? Er ikke noe billigere og ha to biler. En bensin SUV kan gå GASS, så koster en vanlig fylling 400kr
nånå, kjære far brukte rundt 3500 da han fylte opp bensin og gasstanken på excursion :P
han kunne kjøre langt etterpå da :P
Fattern min har 180L tank og det koster 980kr
Les, bensin og gass :p
Så bruker den rundt 2l på mila med gass
 #428406  av Roye

Men så koster gassen 6,50kr elns for literen, har vurdert veldig sterkt gass på Cherokee'n.
Jeg har to biler med skilt hele året og koster ikke mere enn 14000kr totalt i året med forsikring på hus inkl. (8000kr i forsikring og 6000kr i årsavgift).
 #428424  av Julebrus

Roye skrev:Men så koster gassen 6,50kr elns for literen, har vurdert veldig sterkt gass på Cherokee'n.
Jeg har to biler med skilt hele året og koster ikke mere enn 14000kr totalt i året med forsikring på hus inkl. (8000kr i forsikring og 6000kr i årsavgift).
I Horten koster gassen 4kr, også siden det ikke er skatt på næring så betaler firmar ca 2kr L
 #428429  av Roye

Da blir det bare å begynne å spare til gassombygg da :D
 #428431  av Drafter

Roye skrev:Da blir det bare å begynne å spare til gassombygg da :D
Før du vet ordet av det og jensemann har funnet ut enkelt personer prøver å snylte han så blir det nok ganske fort kraftige avgifter på dette og.....
Ja til anarki :mrgreen:
 #428434  av Julebrus

Drafter skrev:
Før du vet ordet av det og jensemann har funnet ut enkelt personer prøver å snylte han så blir det nok ganske fort kraftige avgifter på dette og.....
Er forbudt å legge avgifter på GASS i EU, men dem gjorde det forbudt å montere det i 98% av alle biler istedenfor
 #428437  av Drafter

Julebrus skrev:
Drafter skrev:
Er forbudt å legge avgifter på GASS i EU, men dem gjorde det forbudt å montere det i 98% av alle biler istedenfor
Jepp og derfor kan man kun montere dette i LC eller amcars...
Noe fåtallet ønsker og har råd til å eie, hvertfall suburban :roll:
 #428451  av tad

Denne tråden handler vist ikkje lenger om det Mr2mr2 spurte om ang sommer/vinter bil,men snarere om ein diskusjon om forbruk og kostnad med biler som har montert gassanlegg.Trur ikkje det var det som var hensikten med denne tråden........
 #428452  av Mr2mr2

tad skrev:Denne tråden handler vist ikkje lenger om det Mr2mr2 spurte om ang sommer/vinter bil,men snarere om ein diskusjon om forbruk og kostnad med biler som har montert gassanlegg.Trur ikkje det var det som var hensikten med denne tråden........
TAKK for det.

Har bare blitt mer og mer off topic, så jeg ga egentlig opp med å redde tråden..... :|
 #428482  av Myklebust

Aldri hatt dedikert vinterbil før, men av det eg har fått med meg er planen:

1. Kjøpe billig bil som er billig å forsikre. En solid veteran eller en "pensjonistbil" med lav forsikring. Bruk-og-kastbil. Helst med bakhjuls- eller firhjulsdrift så en kan herje litt :) Fine eksempel er eldre Toyotaer, Subaru Legacy, Mitsubishi Galant osv.

2. Levere inn skilter og sette ned til ansvarsforsikring på sommerbil. Sette i trygg garasje, starte av og til.

3. Selge unna vinterbilen idet sommerhjula skal på. Prøve å unngå å måtte betale årsavgift.

Repeat neste vinter.
 #428485  av ArildM

Skal du kjøpe veteran for å ødelegge er det bedre å kjøpe seg et annet merke enn Toyota :wink: Og er det ikke veteran så må du jo betale årsavgift?
 #428489  av Myklebust

Einaste måten å slippe årsavgifta er vel å kjøpe bil med betalt årsavgift og selge uten? Men derfor eg skreiv prøve.. :wink:

Og fin veteran ødelegger en ikkje nei! Men det får en heller ikkje kjøpt i den prisklassa eg tenker: opp mot 20k.
 #428490  av Myklebust

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... 350&ov=web

Her er en bra vinterbil i den prisklassa eg tenker. Har ikkje sjekka forsikring på den då.
Sist redigert av Myklebust den 03 mai 2013 19:56, redigert 1 gang totalt.