TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #428137  av magnesmurf

Ja. riktig caliper. Den er identisk med den forrige. Til og med samme tall på den.

Luftenippelen var skrudd opp når jeg luftet og stengt når jeg testet.
Sjekket for øvrig rundt caliper flere ganger med lykt for å se om det var noen lekkasje, og ikke en dråpe kom ut noe sted.

stempel i caliper ble justert ut ut ved hjelp av å pumpe noen ganger på bremsepedalen.
Når jeg tok av caliperen igjen og byttet tilbake til den gamle, satt stemplet helt inntil bremseklossen og caliperen var trang å få av.

I og med at den gamle caliperen fungerte anntar jeg at det er noe kluss med den jeg har fått. Så det blir til at jeg prøver å bestille enda en ny en.

Byttet for øvrig på andre siden bak i fjor, og det har fungert strøkent.

Edit:
Var akkurat i kontakt med firmaet jeg fikk caliperen fra. Engelsk firma på ebay.
De skulle sende en ny helt gratis. Det får en kalle god service, siden reklamasjonsfirst gjennom ebay er gått ut for flere mnd siden.
 #428138  av Zepticon

de er redde for negative kommentarer... Bra det :D
 #428464  av magnesmurf

Da er ny caliper ankommet og montert.
Fungerer strøkent.

Sliter med å få eu-godkjent bilen i år. Trenger å få på en katalysator som kan ordne avgassen.. Så må få gravd frem den orginale katalysatoren...

UPS er et merkelig firma. Dette er andre gangen de satte fra seg pakken utenfor døra uten å kreve underskrift eller annen verifikasjon av at pakke er blitt levert.
I tilegg sto det en lapp på pakken om at jeg ikke hadde lov til å åpne den før de hadde fortollet den (!) Når jeg ringte inn og forklarte at pakken innholdt et erstatningsprodukt for noe jeg allerede hadde betalt moms og toll på, og at det andre produktet var deffekt, fikk jeg fortsatt ikke åpne den.

Måtte vente til idag, når UPS fant ut at verdien for lav til at de skulle ha moms. Men fikk beskjed at selv om jeg ikke hadde betalt noe for erstatningsproduktet måtte jeg ha betalt moms og tollavgift hvis verdien var høyere...
Er jo kjøpsum man betaler moms av. Så Dette er jo helt på jordet..
 #428476  av Drafter

magnesmurf skrev:Da er ny caliper ankommet og montert.
Fungerer strøkent.

Sliter med å få eu-godkjent bilen i år. Trenger å få på en katalysator som kan ordne avgassen.. Så må få gravd frem den orginale katalysatoren...

UPS er et merkelig firma. Dette er andre gangen de satte fra seg pakken utenfor døra uten å kreve underskrift eller annen verifikasjon av at pakke er blitt levert.
I tilegg sto det en lapp på pakken om at jeg ikke hadde lov til å åpne den før de hadde fortollet den (!) Når jeg ringte inn og forklarte at pakken innholdt et erstatningsprodukt for noe jeg allerede hadde betalt moms og toll på, og at det andre produktet var deffekt, fikk jeg fortsatt ikke åpne den.

Måtte vente til idag, når UPS fant ut at verdien for lav til at de skulle ha moms. Men fikk beskjed at selv om jeg ikke hadde betalt noe for erstatningsproduktet måtte jeg ha betalt moms og tollavgift hvis verdien var høyere...
Er jo kjøpsum man betaler moms av. Så Dette er jo helt på jordet..
ups er amerikansk og like kompisert, lite forståelig som alt annet der.
har selv problemer, HVER gang jeg bestiller noe fra ebay til adressen jeg har i sverige. Dem kommer hver dag og opptil flere ganger med pakken når du som regel er på jobb, men aldri på kvelden eller helgene. Det går heller ikke ann å avtale møteplass eller bare spørre hvor bilen står og komme dit.
Siden han ikke kommer forbi veibommen min blir det ekstra vanskelig da ups ikke har noen sentraler for pickup.
 #428486  av ArildM

UPS her har heldigvis funnet ut at det lokale Landbrukslaget (felleskjøpet) er en fin plass å sette pakkene mine. Hører aldri noe fra dem heller, det bare plutselig står på Landbrukslaget :lol:
 #428496  av Mr2mr2

Er det ikke posten som tar over når pakken kommer til Norge?

Alle pakkene som er sendt med UPS til meg ifra USA har komt på posten....
 #428501  av ArildM

Mulig det. Har i alle fall opplevd litt forskjellige leveringsrutiner med UPS :wink:
 #428505  av magnesmurf

Pakkene som kommer med posten pleier å bli liggende på postkontoret til jeg henter dem.
I dette tilfellet var det en budbilsjåfør fra ups. Det kunne de bekrefte når jeg snakket med dem på telefon.

Har hvertfall fått caliperen, og den fungerte. Det er det viktigste :D

Da er det bare å få ordnet EU godkjenning som gjennstår..
 #428509  av ArildM

Er vel ikke noe problem å få Mr2en EU ok? :)
 #428513  av magnesmurf

Ingen verksteder som ser gjennom fingerene med at bilen har eksosannlegg uten katalysator.
Så må grave frem den gamle katalysatoren og få den montert først.
 #428559  av Andrepedersen

magnesmurf skrev:Ingen verksteder som ser gjennom fingerene med at bilen har eksosannlegg uten katalysator.
Så må grave frem den gamle katalysatoren og få den montert først.

Det er ikke helt sant, mange som gjør det. :)
 #428567  av ArildM

Fikk godkjent Smokey jeg :) Gjelder bare å ha gode kontakter. Skal sies at det såg mørkt ut en stund da, men det gikk :)
 #428575  av magnesmurf

Hadde gode kontakter, og faktisk kjente jeg mange som så litt gjennom fingerene med dette.
Men i år har alle blitt veldig forsiktige av en eller annen grunn, og ingen vil godkjenne bilen slik den står nå.
Så da, etter å ha hørt med 4 forskjellige verksteder som har vært greie før, må jeg bare gi opp og montere katalysatoren igjen.
Evt prøve å kjøre med 20% e85 på tanken ved kontrollen og se om det hjelper.
 #428595  av ArildM

Egentlig så kan jo verkstedet fraskrive seg alt ansvar siden de kan påstå at du har byttet eksosanlegg dagen etter at du har vist bilen. Men det er vel lite lønt for verksteder å se gjennom fingrene uansett. De tjener jo ikke akkurat så mye på oss som har gamle sportsbiler siden vi reparerer det meste selv.
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 103