TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Scoop's 1992 MR2 B&Y - FORSINKET

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #426182  av Audun F

Scoop skrev:Spørsmål:

1. Begge vinduene mine slangrer/henger veldig løst i døra. De får riper og kan ikke kjøres med nede. Dette pga noen "puter" som legger press på vinduet i skinnene har falt ut. Hvor får man tak i nye? Vært hos Toyota, og de får ikke tak i slike!

2. Noen som kjenner til noen gode steder å få tak i gummipakninen som går rundt i UNDERKANT av dørene? Kjøpt den som går rundt over hos twosrus, men finner ikke de under.

Som alltid, alle gode tips mottas med takk! :mrgreen:
Vel, nr 1 kan du fikse sjøl - de putene blir ødelagt/slitt etterhvert og lager riper på vinduet. Jeg har ute alt nå og må lage det sjøl, så da har jeg tenkt meg en tur innom "stoff og stil" eller noe.

Nr 2: Toyota, eller de brukte mine ;) (det er noen små hull i dem)
 #426230  av Scoop

Takk for gode svar Audun F!

Hører med Toyota ang pris, er de ikke så dyre, kjøper jeg de der. Mine er helt hullete i nærheten av dørklinken bak f. eks.. Skal gi meg i et kast med å lage nye stoffputer og. Stramme opp skikkelig :mrgreen:
 #427074  av Scoop

Da er jeg tilbake på besøk igjen.. Driver og bytter ut bakfjærer og dempere samt bærekula og demperfestet.. MEN, nå som owatrolen tørker;

Tenkt mye over å bytte org (og delvis ødelagt) vinge med nyere org (type 94+). Baklysene skal byttes til 94+, og motorluka og koffertlokket skal nok også byttes til henholdsvis turboluke og et mindre skadet koffertlokk.

Hva mener forum? Her er jeg på jakt etter subjektive meninger :D Beholde 90-94 vinge, eller oppgradere når jeg uansett bytter baklys?

Som alltid, takk for alle svar!
 #427076  av 3rlend

jeg synes uten tvil 94 lyktene er penest :)
når det gjelder spoiler må du sveise hullene på skjermene og lakkere opp :P mye arbeid, men synes selv 94 og 98 spoilern er MYE tøffere en pre 94 :P
 #427077  av Scoop

Da er ivertfall vi som vanlig enige 3rlend! Hele bilen må lakkeres pga slitt lakk, skader og bulker samt at lakk flasser på fangere og vingen som vist tidligere. I tilegg vurderer jeg å shippe inn org 94+ luke inkl. vinge for å gjøre jobben mer kurant! :)
 #427231  av Scoop

Bildeupdate 2.4

Da var det bakre fjæring som stod for tur...

Varmet opp låsemutteren i topp

.. Varmet selvfølgelig bare opp selve sylinderen :lol:

Og ved hjelp av en rørleggertang var hele marerittet borte

Begynner å bli vant med dette motivet..

Bortevekk..

Pusset fri for korrusjon samt gammel lakk.. I fjor ville jeg ha rød demper, i år ville jeg ha....?

2 strøk med owatrololje/lakk

Den infrarøde 1250Watteren blir flittig brukt i forbindelse med lakkering!

Klar for skikkelig lakk

Valgt for sin ok styrke, samt nøytral farge!

Lakkert!

Mitt lille pantent på å slippe å skru fra hverandre hjulopphenget for å bytte nedre bærekule. Enkelt og greit!

Festa en vinkelbrakett i opphenget, og rett opp i motorjekken.. :wink:

Og beskyttet lakken litt

Gammal og ødelagt (var revnet i belgen fra i fjor)

Old vs New, orginal mot OEM (TwosRus sleit visst med levrandør/kvalitet)

Måtte dessverre ty til en jalla midlertidig lakkjobb pga korrusjon. Har noen hastejobber å ta på døra og. Sommeren kommer ikke fort nok!

Hallelujahh...

Var ingen overraskelse, men verre enn ventet

Så gjør vi så når vi gjemmer vår rust.. Dette hullet blir en del av et større sveiseraid til sommeren. Pusset vekk rust samt grunnet med owatrol og klint på og poppa fast en plate med nok av silikonfug.

Life-hack i bruk på andre siden og gitt!

Ser freskere ut dette!

Fuget igjen hullene i toppen, bruker ikke medfølgende plastikkskive som skal slenge rundt over hullene.. tenker det fort riper opp stanga med litt grus/møkk!

Lookin' good

Lookin gooder

Mitt lille patent for å trekke til 120NM i toppmutteren. DIY FTW!

Lookin' goodest! :mrgreen:

Litt puss og lakk så er spacer så god som ny

Gikk litt fort i svingene, på plass!

Se bort ifra stabstag-festet (thingy), denne skal byttes så fort de kommer i posten!

Nedre bærekule, legg merke til boltene det er festet med

Dønn diil!

Bolten som nevnt tidligere i forbindelse med nedre bærekule; momentnøkkelen klikka helt.. Eller, klikka ikke i det heletatt.. Jeg kjente ikke stor økning i moment og dro til.. Etterhvert skjønte jeg noe var galt. Denne ble erstattet med orginal ivertfall! :lol:

Fikk noen kommentarer på styrketreninga av fattern da, han fikk ikke rikket den av engang :wink:

NÅ er det amerikatur på kalenderen til slutten av mnd, så i mai håper jeg å bestille eksosanlegg, baklykter og musikkanlegg..!!! Nå er jeg drittlei music-angels som slenger rundt i bilen som en erstatning for bilanlegg.. :roll:

Det blir med andre ord lite bilder før nærmere mai, da blir det en slags sluttspurt!

Som alltid, alle kommentarer settes pris på :wink:
 #427234  av ArildM

Looking good :) Blir bra dette :)
 #427242  av Scoop

Hadde for øvrig 4hjulskontroll hos Toyota Follo i dag. Ble umiddelbart bedre å kjøre!
 #427245  av ArildM

Hjelper på det :D
 #428906  av Scoop

Update 13.05.13

Da begynner vinden å blåse igjen... :)

Bilen ble som noe kjent brutt opp av en tyv som jeg rett etterpå tok på fersken i garasjen min, døra, lås og noe interiør ble ødelagt under besøket.
Toyota Follo tar jobben med å ordne ny bruktdør, lakkere den og montere den på bilen min. Flott! Etter dette gikk smertefritt (behandlingen, ikke fått dør ennå) fikk jeg endelig tilbake litt energi.. (Takket være alarmen jeg fikk montert i fjor sommer, slapp jeg egenandel, og beholdt bilen... Han prøvde å få den i gang. Takket være alarmen hørte jeg dette også, og tok han på fersken!)
Derfor har jeg hatt møte med en lakkerer, som hellakkerer bilen min i org sort farge, lakker felgene mine og bytter vindu asap. Skal selv slipe ned og markere bulker. Han/hans samarbeidspartnere tar bulkene. Dette rett og slett fordi jeg vil ha det gjort skikkelig, og i mangel på tid før sommer :twisted:

Har med dette akkurat handlet over dammen for en slump penger, og skaffet nye dørhengsler, dørholdere, pakninger, weatherstrips (i mangel av norsk ord..) og masse annet snax til dører og bil. Handlet for øvrig hos toyotapartscheap.com. Spent på å få dette! :D

I tillegg har jeg gått inn for å bytte spoiler til 94+ pga utseende og lettere kunne vaske bilen :lol: ROP ut om noen har en slik spoiler/bakluke liggende. Mailer med en kar i sverige ang vinge, bakluke og motordeksel (vurderer turboluke).

Det er vel det som skjer/har skjedd som er nevneverdig. Forventer å kunne følge opp med litt mer bilder og entusiasme når ting ankommer, og lakkprosess settes i gang!! :D Innbruddet tok litt knekken på tiltakslysten min dessverre! :(

SÃ¥, nu blir det bra! Eller hur? :mrgreen:
 #428907  av Scoop

Beklager alle skrivefeil/setningsfeil i post over. Begynner å bli sent for små barn..! :roll: :lol:
 #428908  av ArildM

Skjønner det ble nedtur etter innbrudd. Ser jo ut til å ordne seg ganske greit da?
Blir bra etterhvert dette skal du se :)
 #429433  av Scoop

Venter på å gå i gang med lakkering, Toyota skaffer meg ny dør først. Kommer et lass av org. deler fra statene på tirsdag og. Ny spoiler, bakluke og turboluke sendes snart og. Burde jeg beholde radioantenna når jeg bytter vinge?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9