TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rafinus Mr2 Mk1

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #429095  av Rafinus

DA var bilen på gulvet, nettop tatt 4-hjulskontroll og tilpasset det gamle innsuget, siden jeg ikke har tolmodighet til å vente på det nye ;P ble ikke pent men er midlertidig ;)

Så nå er det bare å vent på at siste strøket med felglakk er tørket så blir det prøvetur ;)
Regner med det blir en liten tur til Sandhornøy for å kjøpe en is ;)
Og en ting er helt sikkert er at hvis det går bra så blir det et GODT glass Cognac i kveld =D
Bilder kommer når jeg kommer meg hjem ;)
 #429098  av Rafinus

Her er litt bilder ;) (BEKLAGER DÃ…RLIG KVALITET)
Bare det beste er bra nok :) TRD og BLITZ.

Måtte tilpasse røret inn på eksospotten siden den tok en alt for lang sving og kom litt vell nært Venstre bakdek og for å få vinklene til å passe.
måtte også kappe Festebraketten til Lambdasonden og sveies den på det nye anlegget.

Må gjøre noe etterhvert med de hullene som ble igjen etter det gamle anlegget :(

Her har det skjedd litt siden 10 Mai ;)
Må rydde litt mere etterhvert, men skal snart ut å prøve :D :D :D :D :D :D :D :D
MÃ¥tte tilpasse det orginale innsuget siden det nye ikke er kommet enda, og det strupet Mye av godlyden :x :x :( :( :| :|
men håper det kommer snart =)
Har også fått satt pa dekslet over tennkablene ,Og Ja de er fra TRD ;)

Skal ta litt bilder under prøveturen og legge ut ;) ble bra med de nylakkerte felgene og de RÅE dekkene ;)
+ Det har sneket seg en liten TRD logo :)
Ser jeg ikke har fått tatt bilde av førerpossisjonen og de nye målerne, og rattet enda, så det kommer også :)
 #429099  av Mr2mr2

Ser bra ut :)

må være en artig motor 8)
 #429101  av DanielJ

Er det for å måle oljetemp eller er det en blitz oljekjøler? Dette tror jeg må være en vanvittig gøy bil å kjøre :D må få sitt på rundt ACR med deg :twisted:
 #429103  av Rafinus

Er for å måle oljetemp, men jeg som en idiot satt blitz merket nedover for at det skulle vises da bilen var i lufta tenkte ikke på at oljetempmåleren nesten står borti eksosanlegget,
jeg reagerte da oljetemp ikke stopped ved 90-100 grader men la seg rundt 115-130 Grader på vanlig kjøring :P

Er morro ja men det er ikke mye som skjer under 5000 oPm. men etter det er det Full rulle ;)
Har fått kjørt 12 Mil i dag, og har funnet et par ting jeg skal justere, men ellers ser det ut til at det funker bra ;)

Fikk mye possitiv oppmerksomhet på det nye utseende på Mr2n ;)

Litt mer diskre utvendig uten den store dekalen i frontruten, men skulle fått lakkert opp bakfangeren ;)

Daniel selvfølgelig skal du få sitte på :)
 #429107  av DanielJ

Syns den så veldig bra ut nå, gratulerer med tøft å leken bil!
 #429109  av 3rlend

Som daniel sier så så det veldig bra ut!:)
 #429116  av Inz4ne

Dette er dønn stillig :D Hvor fikk du tak på de felgene forresten? De var utrolig kule.
 #429130  av ArildM

Dette ble knallrått :D Gratulerer med oppstart! Ser du har valgt samme plassering av coil som meg, men du har lengre ledning. Er ledningene til Corolla eller til annen Toyota? Ellers er det helt sant, må opp på mye rpm før det skjer ting med denne motoren, men steike så morsomt det er :D Flyttet du starteren slik at den står på motsatt side eller?
Gled deg til du får traktene fra SQ, det gir prikken over i'en rent lydmessig 8)
 #429144  av Rafinus

Felgene er av merket Stilauto, som er lakkert i Gun Metallic Plastidip.
er de samme felgene som er på di første bildene i denne tråden, hvor de ble kjøpt vet jeg ikke siden de fulgte med bilen da jeg kjøpte den ;)

JA jeg flyttet starteren slik at den nå står under innsugsmanifoilden, ledningen i ledningsnettet til starteren lå jo også på den siden + at det ble Mye bedre plass på eksossiden av motoren.

Tennkablene er TRD kabler til 20V Blacktop Corolla AE111.
http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_9 ... ory_1/1840

Men ser ut til at det var det siste de hadde siden det står at de er fri, men de får helt sikkert tak i mere, har deleNr hvis du vill lete etter et sett, kan godt hende at jeg får tak i for deg gjennom noen kontakter ;)

Har litt kobling igjen for å få ledningsnettet helt ferdig, men er bare småpjusk i forrhold til det andre :)
Sitter bare å lytter etter gromlyden, hører den så vidt der bake så jeg glered meg til å slippe den løs.
Eksosanlegget ble HELT stilt under normal påkjenning men når man gir den litt turtal så kommer knurringen :)
 #429151  av ArildM

Kosta sine kroner de kablene også da :lol: Har helt nye fra Toyota, tipper de holder, selv om ledningen fra Coilen til fordeler er liiitt kort. Vurderer å flytte coilen til et annet sted. Gurgler noe vanvittig når du gir på hos meg, trolig traktene som gir den effekten ;) Har du ikke noe fleksirør på eksosen nå?
 #429178  av Rafinus

Jo, er den orginale framdelen av eksosanlegget fra corolla AE111, den har en fleksidel i koblinga mellom grenrøret og resten av eksosanlegget, har også forsterket motorfestene så det er lite som beveger seg der bake ;)

Gurgler bare litt på min, men gurglingen var der da jeg startet motoren uten innsugsboksen inne på verkstedet ;)
SÃ¥ jeg vet den er der en plass ;P
 #429186  av ArildM

Får frysninger bare ved å tenke på gurglinga jeg 8) Så du skrev noe om at du har forsterket motorfestene. Hva gjorde du?
Spennende å se hvilke løsninger andre har valgt :) Flytta tenningsmodulen min i dag og shina opp motorrommet, nå ser det fint ut :D Skal ta noen bilder så du får se :) Ble fornøyd med plasseringa av tenningsmodulen i alle fall, mye ryddigere nå :) Hvordan gjorde du det med ekspansjonstank? Har lyst å endre på min. Helst få på en mye mindre tank som jeg kan montere et annet sted enn org. Ekspansjonstanken må vel legges opp slik at kjølesystemet kan pumpe ut og trekke inn veske slik som det vil? Har en Catchtank til overs, men vet ikke helt hvordan den vil funke. Spent på å høre hvordan du har gjort det :)
 #429201  av Rafinus

Ekspansjons tanken må være der for at kjølesystemet skal få ¨puste¨, den er enda på listen over ting jeg må få gjort, sammen med ledningen til lade-lampen og få tak i ny oljetrykksensor, eller lage lampe isteden for måler siden den som tilhørte gamlemotoren er defekt.
Har også feilkode 21 og 33 som jeg må finne ut av ;)

Tenkte jeg skulle kjøpe, eller lage en ny ekspansjons tank siden den gamle ikke vill passe lengre når det nye innsuget kommer på, blir mest sannsynlig å plassere den bak batteriet en plass.
har også det problemet med den gamle at lokket er smuldret bort.

Ta blider slik at jeg får se :D
 #429209  av ArildM

Fant universal ekspansjonstank når jeg lette litt i går :) Både i plast og Alu, tipper det blir løsningen min i alle fall :) Den originale ekspansjonstanken kan brukes, men det blir traaangt :wink: Ellers er toppa på min også nesten smuldret bort :P Skal se om jeg får tatt noen bilder når jeg kommer hjem i dag :) Skal stripse opp litt ledninger osv så blir det ganske bra :)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 19