TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #427780  av magnesmurf

Prøvd med et annet blinklysrele?
Kan være det gamle har hengt\brent seg. Er det letteste å begynne med før du må måle ledninger :wink:
 #427785  av Audun F

magnesmurf skrev:Prøvd med et annet blinklysrele?
Kan være det gamle har hengt\brent seg. Er det letteste å begynne med før du må måle ledninger :wink:
MÃ¥ bare finne det rele da :wink:

Ellers så har jeg henta ut de nylakkerte kaliperne og akslingene. Sweet altså! Dessverre så hadde både lakkerer og Vestby Galvaniske glemt meg bort, så det får jeg hente neste uke eller no...
 #427786  av lasse

Ang blinklyset så må du koble til varsellys bryteren for at de skal funke, ikke vet jeg hvorfor, men det er bare sånn på mk2 (eurospec ihvertfall)
Ellers kan det virke som om du har en overledning ett sted, jeg ville prøvd å nappe ut en og en sikring og se hvilken som slukker lysene, det kan komme rare strømmer fra en helt annen sikring enn det som går til lysene, bilelektrisk er egentlig noe dritt...
 #427793  av Audun F

lasse skrev:Ang blinklyset så må du koble til varsellys bryteren for at de skal funke, ikke vet jeg hvorfor, men det er bare sånn på mk2 (eurospec ihvertfall)
Ellers kan det virke som om du har en overledning ett sted, jeg ville prøvd å nappe ut en og en sikring og se hvilken som slukker lysene, det kan komme rare strømmer fra en helt annen sikring enn det som går til lysene, bilelektrisk er egentlig noe dritt...
Har ikke kobla til varsellysknappen enda, så da skal jeg prøve det i morgen. Tenkte på det, men fant den ikke i farten (har seriøst begynt å miste oversikten over alle gjenstående deler nå...).

Takktakk :D
 #429057  av Audun F

Fikk plugga på varsellys brytern og flytta på en annen kabel jeg hadde kobla feil - og da ble det andre boller. Nå fungerer blinklyset slik det skal, men det har fortsatt litt høy hastighet ved vanlig blink høyre/venstre.. Antar det blir bedre så fort hele lednigsnettet er reparert.

Ellers så har jeg fått henta 5 kilo med "nye" bolter, skruer, muttere og annet tjafs fra Vestby Galvaniske. Er kjempefornøyd med resultatet, men burde kanskje valgt blå/sølv istedenfor gull overflate. Gull var bedre med tanke på motstand mot rust etc. så derfor tok jeg det.

Har også fått etterfylt servoolje og fiksa litt annet småplukk.

I dag skal jeg innom og hente ut nylakkerte deler, bl.a. frontfanger, speileholdere og t-tak. Blir spennende å se resultatet på t-takene. Håper å få satt sammen bremsekalipperne i helga, og fårhåpentligvis få montert de og få de til å fungere. Mangler bare en slange til nå så kan jeg fylle kjøleveske og bensin på bilen også - og da blir det prøvestart :D
 #429198  av Audun F

Jaja, da var pinsen over - og man har som vanlig ikke fått gjort alt man hadde tenkt seg...

En liten bildeupdate uansett :D
Motorn på plass
Motorn på plass
323.jpg (340.96 kiB) Vist 813 ganger
Ikke helt ferdig innvendig akkurat...
Ikke helt ferdig innvendig akkurat...
324.jpg (305.66 kiB) Vist 813 ganger
Ganske fornøyd med galvaniseringa ja!
Ganske fornøyd med galvaniseringa ja!
325.jpg (287.75 kiB) Vist 813 ganger
Fangern er tilbake fra lakkerern
Fangern er tilbake fra lakkerern
326.jpg (337.14 kiB) Vist 813 ganger
Har fått tilpasset lysdeksla forran, så nå ser det helt greit ut med tanke på mellomrom mellom panser og andre deksler, så får jeg bare håpe at når jeg får på plass skjermene så dras fronten bakover slik at det blir mindre mellomrom mellom fangern og panser enn det der er nå...
 #429199  av Audun F

Montering av bremser
Montering av bremser
327.jpg (265.45 kiB) Vist 812 ganger
Ferdig bak - etter 3 timer...
Ferdig bak - etter 3 timer...
328.jpg (289.94 kiB) Vist 812 ganger
Basert på det jeg har sett så langt så vil jeg ikke anbefale andre å pulverlakkere bremsekalipperne, det bare flasser av under montering. Hadde jeg visst bedre så hadde jeg sendt det til galvanisering istedenfor...

Har ikke fått startet bilen enda. Jeg driver nå med montering av bremsene forran, og etter det så skal jeg prøve å få sammen drivakslingene. Deretter kan jeg prøve å starte - tror jeg...
 #429206  av Andrepedersen

Ikke skyld på pulverlakken.
Den dobbelt så sterk som vanlig lakk.
Vist den flasser av under montering, har ikke prosessen blir gjort skikkelig.
På et sett calippere jeg hadde, satt malingen så sykt etter pulverlakkinga att det var hardt å blåse det av med olivine-sand.
 #429210  av ArildM

Går fremover jo :D Steike så strøkent det blir!
Lakking av caliptere er vel ganske så tafatt iogmed at det sjeldent sitter så veldig godt, det er i alle fall min erfaring. Men legger du på et lag med lakk annenhvertår eller så så holder de seg ganske fine :)
 #429216  av Andrepedersen

ArildM skrev:Går fremover jo :D Steike så strøkent det blir!
Lakking av caliptere er vel ganske så tafatt iogmed at det sjeldent sitter så veldig godt, det er i alle fall min erfaring. Men legger du på et lag med lakk annenhvertår eller så så holder de seg ganske fine :)
Er ingen problem å få lakken til å sitte så lenge forarbeidet er godt gjort. I dette tilfellet skal de sandblåses, som lager en rug og god overflate til lakken å hefte seg til. Mine har vart i 2 år nå, uten en skramme :)
 #429460  av Audun F

Er nok grunnarbeidet som er for dårlig, menmen... Jeg presterte å knekke den ene luftenippelen på bremsen forran, så da må jeg ha meg en slik etterhvert igjen, men inntil videre har jeg slipt ned det området, så nå er det i alle fall tett.

Har fått gjort følgende:
Lyktene er justert og montert forran
Panseråpner montert, og fungerer
Montert de sistene slangene til motoren
Montert alle bremser
Fyllt på bremsevæske
Fyllt på kjøleveske
Finni ut at jeg fortsatt mangler deler til akslingen, så ingen start nå heller...
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 73