TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GT86, verdt penga?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #429914  av ErikG

Har en GT86 på hånda nå, som jeg STERKT vurderer, men er den verdt penga?
 #429915  av FT86

Hadde jeg hatt muligheten så hadde jeg kjørt på :) pris snakker vi?
 #429921  av Sarlacc

Jeg synes det, særlig etter å ha kjørt Strynefjellet og Valdresflya i min. :mrgreen:
Men det er fryktelig mye penger, penger man kan få veldig mye annet moro for og fortsatt ha noe til overs.
 #429922  av atledreier

Må si meg enig med Sarlacc her. Det er fryktelig mye penger, men det er fryktelig mye morro også. Har kjørt min 14.000km nå, inkludert Valdresflye, Strynefjell, Sognefjell, Hardangervidda osv.... Lange turer på motorvei, til og fra jobb daglig, vinter og sommer, bane og veier fulle av telehiv. Bilen sluker det uansett. Tar meg selv i å ville kjøre, kjøre, kjøre, hele tiden.

Jeg gleder meg som en UNGE til 7000km i alpene i sommer, og en hel dag på Ringen... :mrgreen:
 #429923  av ErikG

For meg blir dette som en kose, sommerbil som blir satt i garasjen om vintern. Blir å beholde Avensisen i tillegg siden jeg har bikje så føler det egentlig er litt mye penger å bruke på enda en bil, men får den for rett under 400k. Det koster meg fort 35000,- å få den som jeg vil også så totalt vil den komme på 435k

Men er VELDIG frista... Luksusfellen neste............
 #429931  av Sarlacc

ErikG skrev:Men er VELDIG frista... Luksusfellen neste............
Join the Dark Side... We have cookies. Og eget forum :mrgreen:
 #429947  av atledreier

:mrgreen:

Du kommer ikke til å angre, det er jeg HELT sikker på. Over Strynefjell fikk jeg kommentarer fra en kar med en Carrera S, 2011 modell. Han lurte på hvordan i huleste jeg klarte å kjøre bilen så fort. Om jeg hadde gateslicks på? Nope, kjører på Priusdekka, svarer jeg. Men i heiteste, hvordan går det an?! Tja, jeg kjenner grensene så lett i denne bilen, så jeg tør å bruke det grepet som fins. Javel, ja... :)

Så måtte han prøvesitte litt, og tror han fant seg godt til rette.. ;)

Turen opp på Hardangervidda fra Geilo er nok det morsomste jeg har gjort i bilen til nå. Tidlig en søndagsmorgen, ingen folk, ingen biler, strålende sol... Da gikk det FORT! Det var Fantastisk! Tror ikke jeg hadde kost meg like mye om jeg hadde kjørt bil med 400 hester, da hadde det gått enda fortere, og man har krefter nok til at det kan gå skikkelig ille. GT86 har nok krefter til å ha det morro med, men ikke nok til at man ikke tør å bruke alle.
 #429950  av ArildM

+1 på den. Vurderer å gå ned i dekkbredde på SW20en pga det du sier Atle, savner å kunne kjenne grensene slik som du nevner :)
 #429952  av Sarlacc

GT86 er en bil man får et intimt forhold til, og når man begynner å lære hvor bilen har sine erogene soner så blir det ustyrtelig morsomt.
 #429955  av atledreier

Min svarer veldig fint på litt leken kiling mellom 5500 og 7450 omdreininger. Da liker hun seg! :twisted:
 #429964  av Myklebust

Eg er misunnelig. Punktum. Misunnelig. Sjalu. Osv. Punktum.
 #429965  av Myklebust

Grønn.