TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Servo/ABS problemer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #429864  av TopSecret

Servon min sluttet plutselig å funke da jeg kom ut fra butikken og P/S lampa lyste.
Skjekket oljen, da dette har skjedd før på forrige mr2, å den var tom.
Fylte på, men ingenting skjedde og lampen lyste enda.

En dag senere, begynte plutselig servon å funke igjen, men da begynte ABS lampen å lyse.
Noen som har opplevd noe lignende og vet hva dette er?
 #430037  av Helland

TopSecret skrev:Servon min sluttet plutselig å funke da jeg kom ut fra butikken og P/S lampa lyste.
Skjekket oljen, da dette har skjedd før på forrige mr2, å den var tom.
Fylte på, men ingenting skjedde og lampen lyste enda.

En dag senere, begynte plutselig servon å funke igjen, men da begynte ABS lampen å lyse.
Noen som har opplevd noe lignende og vet hva dette er?

Har ikke opplevd noe slik selv, men min første tanke var at så lenge servoen hva tom får olje så må jo systemet luftes for luft. Kansje dette hadde luftet seg i løpet av natten på en slags måte? ABS kansje bare tilfeldig? Men er vell en gåen giver... Sjekket ut om det er noen feilkoder?
 #430362  av TopSecret

Problemet har eskalert seg veldig siste tiden nå, men servon funker fint igjen.
Bilen mistet spenning, å alt av elektrisk begynte å gå tregt som viskere, el vindu og til slutt va bilen helt død.
Skjekket dynamo som var fin, men spenningsregulator virket dårlig, byttet bare hele dynamo/m regulator.

Hadde håpet på at dette skulle løse problemene, men da vi startet opp bilen så lyste endel lamper samt at spenningen var alt for høy.
Bilde

Speedometer sluttet å funke rett før dynamo ble skiftet, å funker heller ikke nå, bortsett fra at den hopper opp og ned under gasspådrag nå.
Grøftelysene funket ca 15 min etter dynamoskiftet før dem sluttet å funke.
Spiller får bare Error i display når jeg prøver å koble opp mot BT.
Kommet en susede lyd som går i takt med turtall, akuratt som dårlig signal kabel.

Har skjekket og målt alt fra batteri til dynamo og alt der virker helt fint, å nå som dynamo er helt ny, så skjønner jeg ikke hvor feilen kan ligge :(