TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Emil_L's SW20 GTI! "Project perfection" Im back!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #430578  av Emil_L

Som mange sa, skulle man ta det rolig i MR2, det klarte jeg visst nok ikke, ifølge laseren.
Så da skal jeg helle pusse opp brakka, til at den er helt perfekt når jeg får tilbake lappen, om et års tid +/-

Utgangspunktet:
Bilde

FÃ¥ se litt hva som skjer, men har hvertfall GOOOOOD tid.
Sist redigert av Emil_L den 11 feb 2016 15:28, redigert 8 ganger totalt.
 #430579  av ArildM

Told you :wink:
Kjipt uansett, been there done that too...
Anbefaler som sagt tidligere sterkt å ta med bilen til nærmeste bane og kjøre der, det er morsommere og billigere i lengden :wink:
 #430583  av Emil_L

Merker det! MINST 6500,- i bot. Får se om han juristhelvetten som skal behandle saken er i golunde og slipper meg litt lettere, alt under 12 månder er toppen for meg nå.
Men, MR2en skal hvertfall være perfekt til jeg er tilbake på veiene igjen. var gøy så lenge det varte.
 #430585  av Offern

må ihvertfall ha vært i 60sone eller laver siden du slipper så ''billig'' unna som 6500 når overtredelsen er stor nok til å miste lappen i 12mnd. Uansett sinnsykt kjipt å miste lappen og skal ærlig si jeg har vært heldig selv som har sluppet unna med kun 1bot siden jeg begynte å kjøre trimma lettsykkel som 16åring og fortsatte med Celica GT4 når jeg ble 18. så bruk penga på bil, men husk å spar penger til å ta opp igjen det du må på førerkortet for man blir ikke rik av å gå på flylinjen (anntar du gjør det) :P
 #430586  av Emil_L

Ehh, 99 i 50 sona, glad det ikke var over det, hell i "uhell"
Ja måtte jo komme.

Nei blir ikke rik av å være student, men har jo ordna jobb, så kommer litt inn.
Intill jeg er ferdig på skolen er det nok litt pengeproblemer, så gjøres litt billigere enn mange andre her inne
 #430587  av Offern

uff, får deg en liten tur på rundt 30dager inne bak murene også da? det har ihvertfall de jeg kjenner som har kjørt såpass fort fått. Uansett utrolig kjipt og satse på at det ikke har noe å si for Sikkerhetsklareringa du evt vil trenge der du skal jobbe. B1 eller B2?
 #430588  av Emil_L

B1
Nei håper virkelig ikke at jeg må inn en tur også, i såfall dropper jeg flylinja og begynner på mekken istede.
Ja kiipt som faen. FÃ¥r se hva denne juristen finner ut av.
 #430589  av Offern

Lykke til videre med saken og satse på du slipper inn. Men bare å jobbe med bilen da. god tid selvom 1år går fort!
 #430591  av Emil_L

Haha, ja viste jeg lå litt over, men ikke SÅ over.
Snakka med en i forsvaret som er advokat i slike saker, og han sa jeg hadde noe jeg kunne gjøre, da dette av og til "glemmes"
Skal innom Romerike Politikammer i morgen å kreve å se kalibreringsdata på laseren og lisens på at han fjompen har lov til å bruke laseren, samt at avsluttningskalibreringen er gjennomført, om NOE av dette er "glemt" eller at de nekter å vise meg det, kan jeg kreve at saken henlegges, slik som alt annet som har med anmeldelser i Norge gjøres, så sant ikke UP er anklageren.
 #430593  av Sarlacc

Jeg er godt kjent i Lillestrøm og hele Romerike. Hvor var dette, sånn helt nøyaktig? Og når på døgnet?
Jeg spør fordi det tross alt er forskjell på 50-soner og jeg trenger å justere hvor forbanna jeg skal være på vegne av de som bor og har unger i området...
Sist redigert av Sarlacc den 18 jun 2013 15:08, redigert 1 gang totalt.
 #430594  av Myklebust

99 i 50 er ikkje berre ille... Det er utrulig teit! Kva beviser en med det utenom at en er en skikkelig løk? :lol:

Men kordan tenker du bilen skal bli no då? Motoroverhaling, effekt- og stereoanlegg, ingen overstyling seff? ;)
 #430596  av ArildM

Særs enig med Sarlacc.
Vi ba deg ta det lungt her, og det ar trolig mange andre også.
Om saken blir henlagt og du hadde 100 på Speedometeret vet jeg ikke helt om jeg blir akkurat glad, en slik overtredelse fortjener du dessverre straff for.

Tenk om det hadde kommet ut noen unger eller andre? Hvor lang bremsestrekning har du i 100 vs 50 du som nettopp har kjørt opp? :wink: :wink: Vi skal alle kunne ferdes i trafikken trygt, og da er det åpenbart at om du kjører på et sånt vis er du til fare for både deg selv og andre i trafikken. Tenk om du hadde kjørt ihjel en person? Det tror jeg ikke du vil ha på samvittigheten. Lær av feilen du har gjort og kjør pent! Skal inrømme at jeg også har gjort mye dumt, men 50 sona er til for å respekteres :wink:
 #430604  av Emil_L

Jens: Åshagen, rett før første sletta mot gjerderum fra skedsmokorset 12 tia.
Syns selv at det ikke gikk i 100 bortover der, greit jeg skal inrømme jeg lå over, men ikke så over!
Har selv nesten blitt påkjørt av en fjomp som ble forfult av en sivilbil (uten blålys), leste i RB dagen etter at han hadde gjennomsnitsfart på 120 ish, så vet hvordan akkurat det er!

Bremselengder hadde jeg ikke for mye om, husker bare at på glattkjøring var det overaskende langt, men mtp hvor for jeg hadde full stopp, kan jeg neppe ha hatt 100. vet ikke om bremsene er kraftige nok til å låse 225 dekk i 100km/t? ABSen slo hvertfall godt til, og det skrek litt fra dekkene.

ENDA surere er det at han nissen i kliss ny Audi A5 som lå så tett oppi rævva på meg at dem ikke fikk målt hastigheten hans, slapp unna med skrekken, snakka ikke til han engang.

Blir litt av hvert, invendig skal ting shines opp, er noe sprekt plastikk og smått som skal fikses/byttes, samt skal det endel nytt der, stoler, stereo, ratt, gir området har jeg lyst til å bytte til noe som ser litt bedre ut.
Motoren får jo ny topp og eller topppakning nå snart, men blir nok litt annet inni, for utseende + lydens skyld, tenker i banen av KN filter og det som kompisen min vil kalle "Noen JÆVLA SVÆÆÆRE japsepotter!"
Utseendemessing blir det IKKE overstyling, blir litt for å få et litt mer timeattack look på bilen, vet ikke helt med det enda, eller om det blir noe alá Border. Vet ikke mer akkurat nå.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11