TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjulstilling bak?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #430055  av Boratitanius

Da jeg henta MR2'en for 2 mnd siden eller no, va dekkene som nye.. Nå i går så jeg plutselig at de bak at de har blitt helt slitte, spesielt på siden inn mot bilen, der kan man se ståltråder osv i dekket.. Så dette har plutselig skjedd tror jeg. Er dette noe slags stag, foring eller hjulstillingen som plutselig har blitt fucked?
 #430066  av lasse

Ta en 4-hjulskontroll, mest sannsynlig noen vinkler som er på trynet. Men selv med riktige vinkler så slites bakdekka fortere enn på normale biler ved litt skikkelig kjøring. Har slitt ut ett sett bakdekk i sesongen siden jeg kjøpte min, unntatt de siste årene, men da har ikke bilen blitt brukt så mye...
 #430068  av Boratitanius

Ja får prøve det.. Men vinkelen kan neppe være korrekt når dekka var som nye for 2 mnd siden og nå ser de ut som slicks :p
 #430132  av Emil_L

He haz some camber!

Tror man skal få tak i en skrue som man kan justere camber med, så ta kan du stille den slik at toppen på hjulet, kommer lenger ut.
Husker ikke helt hvordan det gjøres
 #430258  av Roye

Blir slitasje på innsiden ved for mye toe-out også, men går det å justere spissing bak?

Har du noen slitte foringer bak?
 #430259  av lasse

Får justert spissinga bak også ja, er som regel den som er synderen...
 #430271  av Boratitanius

De kikka på den på et verksted nå nettopp.. De syntes det var mye slark i begge bærekuler og kaaanskje slitte foringer. Ville dere brukt orginale eller disse Powerflex foringene om jeg må bytte de?

Her er et bilde av ene dekket.. som så nytt ut når jeg henta den for ikke lenge siden :p
Bilde
 #430404  av ArildM

Jaggu slitt :lol: Har du luft i dekka dine eller? Har som regel 42 pund i mine for å slite de jevnt (40 foran).
 #430405  av Mr2mr2

ser ut som det har vert steike mye negativ camber der... :)
 #430451  av Roye

Mr2mr2 skrev:ser ut som det har vert steike mye negativ camber der... :)
Tror mere på utover-spissing (Toe-out).

Bytt foringer og ta 4hjuls-kontroll.
 #430670  av Roye

Måle de med skyvelær, 12mm = M12 osv.
Jeg ville ha byttet både 4, 5 og 6 for å sikre meg, ikke sikkert det har blitt byttet foringer på den før og da er det nok flere slitte som fremdels kan påvirke hjulvinkler under forskjellige forhold.

Noen foringer kan sitte veldig da de ikke er ment for å byttes ut. Blåselampe/brenner funker da :)