TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #430918  av ArildM

Er ikke 24 lapper mye for en slik en da?
Kjøpte en av Plumbo på forumet for 12 lapper i sin tid, og den så bedre ut synes jeg da :oops:
 #430922  av Mr2mr2

Gøy å få hjelp av redningsskøyten for å skifte en sikring på påhengeren :P :oops: :oops:

Men vi var bare litt korttenkt, :oops: :oops: visste det var lite bensin på tanken, og var 100% like symtomer som å gå tom for bensin når motoren stoppet. siden vi viste det var lite bensin gjorde vi ikke noe annet en å ringe skøyten :) :lol:

Rett før de kom (etter ca en time) prøvde vi å starte motoren, vet ikke hvorfor, men vi prøvde. og da var alt dødt som hadde med motoren å gjøre, selv om lys og vindusvisker funket.

Da hadde de kommet bort til oss, og vi sa hvordan det var og de sjekket hovedsikringene på motoren og skiftet den (noe vi hadde klart selv om vi hadde tenkt så langt :oops: :oops: ). og vips så funket alt igjen :D :D :D

Heldig hvis er vi medlem av RS, så koste det mest sansynlig ingen ting ekstra :D :D :)
 #430923  av FT86

ArildM skrev:Er ikke 24 lapper mye for en slik en da?
Kjøpte en av Plumbo på forumet for 12 lapper i sin tid, og den så bedre ut synes jeg da :oops:
synes ikke det er mye, har kjørt slike som kosta rundt 10 jeg også, dette er en bil som er mye bedre behandlet. lav km stand, samme eier i nesten alle år som har vært forsiktig med den. fulgt opp med service også. jeg ga 23 for den for 1 år siden og har kosta på 5-6000 i vedlikehold.
 #430925  av Zepticon

FT86 skrev:
ArildM skrev:Er ikke 24 lapper mye for en slik en da?
synes ikke det er mye, har kjørt slike som kosta rundt 10 jeg også, dette er en bil som er mye bedre behandlet. lav km stand, samme eier i nesten alle år som har vært forsiktig med den. fulgt opp med service også. jeg ga 23 for den for 1 år siden og har kosta på 5-6000 i vedlikehold.
Må se på de andre som ligger ute da :) Ingen grunn til å velge din dyre når det er mange andre, tilsynelatende like gode og billigere.
Bare det jalla opplegget du har med diskantene i døra, subbene baki og klistremerker gjør at jeg i hvertfall klikker meg videre :)

Fjern fjern sub, diskant og klistremerker, fiks den skaden få forskjermen, og ta nye biler i bedre lys og med tørr og nypolert bil.
Som Mike Brewer sa, man skal ikke kjøpe bil i regnvær.
 #430926  av FT86

er ikke beste lakken i verden :P men kan jo prøve å fikse litt hvis det ikke skjer noe de neste dagene. ta vekk stickers og lakke litt sikkelig. er mange som ønsker å ha anlegg i disse bilene. er jo en grunn til å velge min fremfor en annen at den har anlegg montert?

jeg skal høre på deg og se hva jeg får til :)
 #430928  av Zepticon

FT86 skrev:er ikke beste lakken i verden :P men kan jo prøve å fikse litt hvis det ikke skjer noe de neste dagene. ta vekk stickers og lakke litt sikkelig. er mange som ønsker å ha anlegg i disse bilene. er jo en grunn til å velge min fremfor en annen at den har anlegg montert?
Nei, det var det jeg hadde mistanke om nemlig, og det vises på bildene at den ikke er helt strøken, og dermed laber respons. Da er det bare å ta en dag med polering og få den så bra du klarer, og så ta bilder. Blank nyvasket bil selger! Spesielt en runde med bumper shine hadde gjort seg, for å få plasten rundt om sort igjen. grå plast er triste saker.

De begynner vell å bli såpass billig at de er brukbare ungdomsbiler, og dermed stereo ja. Men jeg mener da at vask, polering of en shine-up er det som er viktigste, så får du vurdere om du vil ta ut stereoen og kansje tilby deg å montere den om kjøperen ønsker det. Jeg tror spesielt eldre folk blir veldig skeptisk om de må begynne å dra stereoen ut av bilen etter at de har kjøpt den, og at det da blir veldig mye stress å kjøpe din.
FT86 skrev:jeg skal høre på deg og se hva jeg får til :)
Jeg bare tenker høyt her, på hva jeg ser på når jeg surfer på finn :D Det er 80 like biler som ligger ute, så det er kansje ikke så rart at det går litt tregt, og da er det viktig å skille seg ut.
 #430931  av inzane2012

tror jeg ikke ville gitt mer enn rundt 15-18k for den da... hvor mye som er lagt i av deler er egentlig uvesentlig :P

Hva med denne dealen her, du får sykkelen min, og jeg får bilen din, pluss 35k i mellomlegg?? ;)
 #430934  av Myklebust

Zepticon skrev:Må se på de andre som ligger ute da :) Ingen grunn til å velge din dyre når det er mange andre, tilsynelatende like gode og billigere.
Bare det jalla opplegget du har med diskantene i døra, subbene baki og klistremerker gjør at jeg i hvertfall klikker meg videre :)

Fjern fjern sub, diskant og klistremerker, fiks den skaden få forskjermen, og ta nye biler i bedre lys og med tørr og nypolert bil.
Som Mike Brewer sa, man skal ikke kjøpe bil i regnvær.
Klistremerkene i bakruta og på sidespeila må av. Kjapt :D Gidder vel ikkje fikse forskjermen når en skal selge bilen vel? La heller kjøperne prute på det. Diskantene var det jo ganske fin løsning på! Rein og pen innvendig.
 #430935  av Myklebust

(Det verste eg ser er selgere som ikkje engang gidder å rydde bilen inni før dei tar bilder!)
 #430938  av ArildM

Jeg synes du bør ta en Reality check ;) Biler er tapsprosjekt fra du kjøper de til du selger de, nesten uten unntak :wink: Eneste fordelen bilen har er at den har relativt lav KM stand. Ellers ser jeg ingen grunn til at den skal ligge så høyt i pris. Kjøpte som sagt en lik bil av Plumbo, den var ganske så strøken i lakken når vi kjøpte den, ferdig senka og hadde et mye penere stuk, og ingen andre feil.

Dette er tross alt biler som er over 20 år gamle, greit de er "uslitelige", men prisen er fremdeles urimelig synes jeg. Hadde jeg skulle ha kjøpt en slik bil for en slik pris hadde den måtte vært strøken og umodifisert.

Når du kjøpte den var den jo en én eiers bil? Nå er det du som har tatt over og satt inn anlegg osv, det gjør grove hakk i verdien da folk vil tro den er ungdomskjørt.
 #430945  av celicat23

ArildM skrev:Jeg synes du bør ta en Reality check ;) Biler er tapsprosjekt fra du kjøper de til du selger de, nesten uten unntak :wink:
No shit... Du kan legge 100.000kr i en bil, og så får du kanskje 10-15.000kr mer for din enn andre standard biler det ikke er gjort noe med når du skal selge. Skal du ha igjen noen av pengene du legger i en bil så må det være en bil det begynner å bli litt få av, som du restaurerer/reparerer. Ellers så er alt som heter stereo og styling ett enormt tapsprosjekt. Gøy, men dyrt..
 #430952  av ArildM

Jepp!

Eneste gangen jeg har håp om å få igjen det jeg investerer er nå som jeg pusser opp AW11en min, gitt at alt blir bra har jeg brukt 20-30 lapper på å restaurere en bil som begynner å bli sjelden, verdiøkningen er forhåpentligvis like stor som investeringen. Akkurat det har jeg aldri gjort før :wink:

Er også derfor jeg ikke kommer til å style opp SW20en med det første, jeg ser hvor mange tusenlapper det koster, og hvor vanvittlig lite man får tilbake om man en dag skulle selge den. En bil med lakk og styling koster deg kanskje 30-60lapper, men i salgsverdi er det kanskje 10 lapper mer som du sier Marius
 #430964  av FT86

Da var bilen solgt for 28 med anlegg. Mest sansynelig :)
  • 1
  • 892
  • 893
  • 894
  • 895
  • 896
  • 1172