TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla ae92 Sr5 2dørs cupe ( fra Sr5 til Trueno )

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #431218  av |plumbo

Ok etter litt snoking på bilen fant jeg dette . ... RUST !!
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

motor romet .. Si hallo til en volvo radiator og en golf tank som gjør at panseret ikke vil låkke seg ..
Bilde

døra er demontert og har så vidt begynt på invendig demontering . gjør den klar for rust sveising ..
Bilde

Bilde
 #431219  av Roye

Er det skader på taket også?
 #431222  av |plumbo

nei har slippi unna det :) var"bare" en liten dult i et tre i følge han jeg kjøpte den av . Håper jeg snart får tak i dør .. et par skritt nærmere da en bekjent med en ae101 Levin her i norge hadde hell med en kontakt i asia . så vi får se hva som kommer ut av det . en lokal amcar butikk har hjulbuer til den på hånd og en kompis med jigge utstyr har sagt at vi får til bakskjermen igjen . så .. det er håp i tunnelen ;)
 #431223  av ArildM

Hadde ikke gidda den her hadde jeg vert deg :lol: :oops:
 #431224  av |plumbo

tja vi får se hva det bunner ut i . alt avhenger egentlig av døra og hva den kommer på . bilen i seg selv kost ikke en formue så det er vert for min del og koste litt på den . for når alt kommer til alt , så kan jeg kjøre denne med en godkjent blacktop ;)
 #431227  av Myklebust

Blir nok stilig den her :D rwd eller fwd?
 #431229  av |plumbo

fwd, modellen etter ae86 . denne betegnes som Sprinter \ sr5 \ gt-s \gt-z og Trueno . Levin utgaven av denne har ikke vippelamper men normale typen . svs samme betegnelses måte som ae86 versjonen i 2 dørs typen ;) . Ja drømmen er ae86 men det sier lommeboka nei til .
 #431446  av |plumbo

liten update da :) har lokalisert deler i england . har det jeg trenger der . MEN . så var det denna frakta igjen ;) driver og snoker på et par frakt selskap men blir det for dyrt og frakte det . kjører jeg selv og henter det . :P
 #431990  av |plumbo

da var dør og frakt i orden . alt i alt kommer en brukt dør på ca 5-6000 kr ferdig på døra . dyrt men må man så må man .
 #432883  av |plumbo

Døra har nå ankommet ;) og jeg fikk endelig tak i den tregeste elektrikern ( far min . ) til og kommet 2.5 måned forsinka og kobble om løfte bordet mitt ;)
Bilde

Bilde
 #433628  av |plumbo

Første delene til det nye motor bygget ankommet ;)

Bilde

også bestilt nye trompeter til 20v enn som skal i ;) 2.5" lange røde ;)

litt lys må til ;)
Bilde

døra er montert ;)

Bilde

Bilde
 #433647  av ArildM

Se der ja, kan jo bli bil utav dette etterhvert :D
 #433666  av ArildM

Blir gromt med 20v i denne :) Siden det er US import så er det vel ikke så mye pes med motorbytte heller kanskje? Ikke at det har så mye å si. Er det blacktoppen din du skal sette inn i denne? :)
Vekt på denne bilen da? Kan jo bli morsomt dette :)