TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #422353  av GhostRider88

Da var GT86'en levert tilbake etter en uforglemmelig helg. Har blitt overbevist om at dette er en bil jeg trenger! Så var det bare det å følge fornuften (vente å kjøpe en leaset etter 3 år), eller bestille en ny nå og låne alt... Følger fornuften denne gang ;)

#423730  av GhostRider88

Godt Nytt år til alle Toyota entusiaster (og alle dere andre :) )

Får tilsendt et nytt produkt fra EZ lip firmaet. De har utviklet sideskjørt tilpasset for blant annet kanalene på mr2 mk2, så skal teste de ut til sommeren for de. Denne nye versjonen har mindre teip-overflate (teipen er svart) og kan festes i underkant av kanalen så gir et senket inntrykk av bilen. Har ingen bilder, men det kommer når jeg har montert det. :)
 #426500  av GhostRider88

ser ut til at sesongen starter med reg.reim skifte til en meget fornuftig pris, så nå gleder jeg meg virkelig til å sette meg bak rattet i MR.2 igjen. Må si jeg er lettet over å ha (blitt) funnet en mekaniker med kjennskap til mr2 mk2, da jeg har vært noe skeptisk til hvordan min lokale toyota forhandler ville takle utfordringen (så vidt jeg vet så har de aldri skiftet reg.reim på en mr2 mk2)

Andre som gleder seg til en ny sesong :?: :mrgreen: 8)
 #426502  av Scoop

Gleder meg selv gitt! Men trenger den gjenstående tiden før gradstokken bikker +15, til å ta den siste lange maratonen for å bli ferdig! :D
 #428504  av GhostRider88

Mr.2 ble vekket opp fra vinterdvalen denne uken og for en fryd det var å kjøre han igjen :D 8)
Planen nå er en grundig polering og skifte av reg.reim og div pakninger (litt oljesvetting). Mulig jeg kan få tatt noen bilder av bilen i verkstedet, da "David" (Underground Garage) her på forumet har gitt meg lov til å oppholde meg i lokale under seansen. Selvfølgelig forutsatt at jeg holder meg på sidelinjen ;)
 #431288  av GhostRider88

Omsider har dagen kommet for at MR.2 skal få byttet reg.reim, vannpumpe, toppdekselpakning og div nips som er anbefalt å bytte samtidig. Skal se om jeg får til noen bilder, men det kommer an på om jeg får tillatelse :) Underground garage skal gjennomføre skiftet :) til en meget fornuftig pris vil jeg si 8)
 #431432  av GhostRider88

jaja, så må jeg da vente ende lengere. Oppdagen en oljelekasje da jeg hentet bilen og måtte sette den tilbake. Nå har jeg ventet i over et halvt døgn på tilbakemelding, men vet enda ikke hva som er årsaken til oljelekasjen. Glad i bilen min, så håper det ikke er noe alvorlige greier og at underground garage ringer å sier at MR.2 er frisk igjen... Ventig og uvisshet er ikke greit i slike sammenhenger :/
 #431509  av GhostRider88

GhostRider88 skrev:jaja, så må jeg da vente ende lengere. Oppdagen en oljelekasje da jeg hentet bilen og måtte sette den tilbake. Nå har jeg ventet i over et halvt døgn på tilbakemelding, men vet enda ikke hva som er årsaken til oljelekasjen. Glad i bilen min, så håper det ikke er noe alvorlige greier og at underground garage ringer å sier at MR.2 er frisk igjen... Ventig og uvisshet er ikke greit i slike sammenhenger :/
Skal si at David står på for meg nå. Han er på saken vedr. oljelekasjen og gir seg ikke før MR.2 er 100%. Så nå er bilen i gode hender.

Krysser fingrene for at jeg kan hente den i morgen :) Da skal den få kjærlig omsorg og en god polering ;)
 #431511  av ArildM

HÃ¥per det ordner seg :) Den er i alle fall i gode hender :)
 #431512  av GhostRider88

ArildM skrev:HÃ¥per det ordner seg :) Den er i alle fall i gode hender :)

Helt klart, så nå skal jeg ikke forstyrre han mer under arbeidet. Tar meg selv i å være uttolmodig og mulig litt masete... :oops: må bare beklage dette ovenfor David.
 #431513  av ArildM

Blir ofte litt overbeskyttende når det er ungene sine det er snakk om :mrgreen:
 #431514  av GhostRider88

ArildM skrev:Blir ofte litt overbeskyttende når det er ungene sine det er snakk om :mrgreen:

hehe, ja er så sant. Føler meg litt som å sitte på venterommet, mens ungen din er på operasjonsbordet... eller var det fødestuen :lol:
 #431572  av GhostRider88

Status for oljelekasjen:

Etter nok en gang å ha skrudd sammen bilen, så lekker den enda. Fått vite at det ser ut til å komme fra fordelerlokket og er da trolig sim-ringene som er årsaken. Delene blir hentet på mandag (det regnes med at det er lagervare på Toyota) og arbeide starter samme dag som delene er på plass.

Tar av meg hatten for Underground Garage og David som står på for at MR.2 skal bli bra igjen. Kan virkelig anbefale en tur til Mjøndalen ;)
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 102