TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pakningssett fra TwosRUs

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #431500  av Emil_L

Nei nå er'n å maser igjen!
Vet at mange har gode erfaringer med TwosRUs og demmes produkter, men lurer på om noen vet noe "Street Pro Top End Gasket Kit" http://twosrus.com/catalog/product_info ... cts_id=692
Ser det følger med de pakninger som må byttes når man bytter topppakning. Men er det verdt å kjøpe det? Evt om noen vet hvor man får tak i et pakningssett som tåler en heftig omgang juling eller fler, gidder ikke dette maset fler ganger.
 #431502  av ArildM

Ikke noen spesifikk erfaring med dette settet, men alt annet TwosRUs har er i alle fall bra greier, så da vil jeg ikke tro dette er noe unntak :)
 #431568  av 3rlend

Er vel cometic som produserer dette. Har det selv. Ingenting å sette fingern på:)
 #431584  av Emil_L

Du har 3sgte har du ikke?
vil dette passe da når jeg har 3sge? Eller er det ikke forskjell på motorens design på disse to?
 #431693  av fdfx3

De fleste pakninge passer om hverandre da det er samme motoren, det eneste er de pakningene som har med turbo og innsug å gjøre de finner du jo så klart ikke på en 3SGE.
Overhalte en 3SGE tidligere i sommer og da bestilte jeg pakningssett til en GTE og det gikk fint, var noen småting som ikke var likt mener og huske det var hovedsaklig innsug.

Kan være at det er små forskjeller som spjeldhus og innsugspakninger, men det meste skal passe. 3SGTE har vell ett annet innsug enn GTE, er da hvertfall det på Celica.
Pakning mellom manifold og eksos anlegget er heller ikke likt i ett GTE pakningssett.

Tror GTE og GE har samme tykkelse på toppakningen originalt.
 #431697  av Emil_L

Så minimale forskjeller altså, det jeg håpet på :)

Riktog med 87mm boring på motoren?