Det er liv i meg selv om jeg ikke gjør så mye av meg her på TS-OGN. Skjer stadig nye ting med bilen. Drøyt to uke etter jeg mottok 1. plass i klassen japanske biler på Sommertreff ACR, ble bilen igjen demonter for hellakkering. Samtidig som jeg hadde bilen under kniven fikk jeg også felgene jeg har ventet på i 6 måneder. Skulle tro de var handrodd fra Australia

Dere lurer sikkert på hvorfor jeg hellakkerte bilen? Jeg skulle som sagt valse skjermene å dra litt i alle fire. Oppdaget også litt slurvarbeid av han som hadde hjulpet meg rustsveising, som resulterte i reprasjon av bakskjermen på venstre side. Etter som jeg har bygd opp litt erfaring siste årene, gjorde jeg det selv. Siden jeg allerede hadde tenkt å lakkere opp alle skjermene, tak, fanger og leppe forran og spoiler bak, så tenkte jeg at det var like greit å lakkere hele greia..

Tok kontakt med Standox og fikk så sponset lakkeringen igjen.
Holdt på å resturerte felgene samtidig som jeg tok bilen. Felgene heter Rays "Nismo" LM-GT2. 17x8 ET35 og 17x9 ET38. Demonterte senterene, og smurte de alle i lakkfjerner. Hadde tre prosessert med lakkfjerner på over tre dager. På ringene slipet jeg ned det som var kantkjørt. Satt dem i dekkomleggingsmaskinen som jeg har på min jobb nr. 2. Slipet leppene med 180,240,320,400,500 rondell så over til 600,800,1200,1500,2000 våtsliping. polerte så opp leppene. Innsiden av leppene ble lakkert i sølv metallic matt finish. siden jeg ikke har bestillt meg nye skruer ble alle 116 skruene ble pusset ned og lakkert sort matt samme med navkoppene. Skal handle inn gullbelagte skruer etter ferien.
Alt i alt brukte jeg akkurat 8 dager fra jeg startet å demontere til den var ferdig + 1 dag hvor jeg slipte ned hele bilen med 1000,3000,6000 våt, rubbet og polerte opp
Litt bilder fra lakkering av bilen
Litt bilder fra resturering av felgene
Lakkfjerner gjør jobben sin
Fint med samboer som er flittig med å hjelper meg med bilen! Gjelder ikke bare med felgene men med det meste
Slik så samtlige felger ut
Før og etter sliping og polering
Litt testing
All klaring e god klaring. Dette er med spacer på.
Slipet klarlakken. Nå klar for en våt finish.
Ikke fått tatt noen kule bilder enda, men tok disse da jeg skulle låse for kvelden. Skitten å jævlig etter å ha kjørt til lofoten..
Skal handle inn extended studs sklik at jeg kan ha større spacere forran. Trenger litt mer poke!
På bildene ser den litt høy ut i rompa, men her er nesten ikke noe å gå på i det hele tatt. Men har fortsatt tenkt å justere den ned 0,5-1cm
Stikker greit ut fra bakskjermen
Forran
Lover å komme med skikkelige bilder ASAP!