TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Danielj's MRlowrider

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #430634  av DanielJ

Boratitanius skrev:Helt sykt hvor lekker denne er :) Hva heter den leppa du har på frontfangeren? :D
Er ei Aeroware leppe i carbon.
 #431743  av DanielJ

Det er liv i meg selv om jeg ikke gjør så mye av meg her på TS-OGN. Skjer stadig nye ting med bilen. Drøyt to uke etter jeg mottok 1. plass i klassen japanske biler på Sommertreff ACR, ble bilen igjen demonter for hellakkering. Samtidig som jeg hadde bilen under kniven fikk jeg også felgene jeg har ventet på i 6 måneder. Skulle tro de var handrodd fra Australia :lol: :roll: Dere lurer sikkert på hvorfor jeg hellakkerte bilen? Jeg skulle som sagt valse skjermene å dra litt i alle fire. Oppdaget også litt slurvarbeid av han som hadde hjulpet meg rustsveising, som resulterte i reprasjon av bakskjermen på venstre side. Etter som jeg har bygd opp litt erfaring siste årene, gjorde jeg det selv. Siden jeg allerede hadde tenkt å lakkere opp alle skjermene, tak, fanger og leppe forran og spoiler bak, så tenkte jeg at det var like greit å lakkere hele greia.. :twisted: Tok kontakt med Standox og fikk så sponset lakkeringen igjen.

Holdt på å resturerte felgene samtidig som jeg tok bilen. Felgene heter Rays "Nismo" LM-GT2. 17x8 ET35 og 17x9 ET38. Demonterte senterene, og smurte de alle i lakkfjerner. Hadde tre prosessert med lakkfjerner på over tre dager. På ringene slipet jeg ned det som var kantkjørt. Satt dem i dekkomleggingsmaskinen som jeg har på min jobb nr. 2. Slipet leppene med 180,240,320,400,500 rondell så over til 600,800,1200,1500,2000 våtsliping. polerte så opp leppene. Innsiden av leppene ble lakkert i sølv metallic matt finish. siden jeg ikke har bestillt meg nye skruer ble alle 116 skruene ble pusset ned og lakkert sort matt samme med navkoppene. Skal handle inn gullbelagte skruer etter ferien.

Alt i alt brukte jeg akkurat 8 dager fra jeg startet å demontere til den var ferdig + 1 dag hvor jeg slipte ned hele bilen med 1000,3000,6000 våt, rubbet og polerte opp :roll:

Litt bilder fra lakkering av bilen
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Litt bilder fra resturering av felgene
Bilde

Bilde

Lakkfjerner gjør jobben sin
Bilde

Fint med samboer som er flittig med å hjelper meg med bilen! Gjelder ikke bare med felgene men med det meste :)
Bilde

Bilde

Slik så samtlige felger ut
Bilde

Før og etter sliping og polering
Bilde

Bilde

Bilde

Litt testing
Bilde

Bilde

Bilde

All klaring e god klaring. Dette er med spacer på.
Bilde

Slipet klarlakken. Nå klar for en våt finish.
Bilde

Bilde

Ikke fått tatt noen kule bilder enda, men tok disse da jeg skulle låse for kvelden. Skitten å jævlig etter å ha kjørt til lofoten..
Bilde

Skal handle inn extended studs sklik at jeg kan ha større spacere forran. Trenger litt mer poke!
Bilde

Bilde

På bildene ser den litt høy ut i rompa, men her er nesten ikke noe å gå på i det hele tatt. Men har fortsatt tenkt å justere den ned 0,5-1cm :roll: :twisted:

Bilde

Stikker greit ut fra bakskjermen
Bilde

Forran
Bilde

Lover å komme med skikkelige bilder ASAP!
 #431747  av Mr2mr2

Skal du fortsette å lakkere bilen så ofte, må du snart endre egenvekten på bilen :mrgreen: :mrgreen:

Men snasen bil, digger den 8)
 #431760  av DanielJ

Emil_L skrev:Størrelse på disse felgene? :O Snakker om perfect fitment!
17x8 et35 med 3mm spacer og 17x9 et38 med 25mm spacer

205/40r17 og 215/40r17
 #431761  av DanielJ

Andrepedersen skrev:Pent stuk, nydelig gjennomført!
La du klarlakk på den nypolerte kanten?
Nei det har jeg ikke! Ikke vist å få tak i klarlakk når den er sykt dyr og ddn ikke holder lenge på alu. Selv om den er ment for å brukes på alu så vil det fortsatt eire å så løsner det flak av klarlakken til slutt. Tar forresten lang tid før de eirer så det er ikke noe problem! Jeg gjort dette tidligere på felger å de holder seg enda bra. Er bare å bruke 2 min på å polere kjapt over når man har vasket bilen, så er de 100% igjen :D
 #431762  av Andrepedersen

DanielJ skrev:
Emil_L skrev:Størrelse på disse felgene? :O Snakker om perfect fitment!
17x8 et35 med 3mm spacer og 17x9 et38 med 25mm spacer

205/40r17 og 215/40r17
Dekkstrekk.. :P
Vet den klarlakken er dyr og egentlig ikke vits, var derfor jeg spurte :)
er som du sier bare å behandle dem oftere så er di go som gull :)
 #431769  av Andrepedersen

Emil_L skrev:25mm?!?! :O Skaffe nye bolter til sånnt da? eller hele navet som erstattes?
Du skrur som regel spaceren inn i bremseskiva/navet, deretter setter du felgen på og skrur den fast i spacern.
 #431773  av ArildM

Aka skrudde spacere, må nok ha det på min også :)
Hvor fikk du tak i spacerene? Skulle ha hatt noen 25mm varianter jeg også.
 #431775  av Andrepedersen

ArildM skrev:Aka skrudde spacere, må nok ha det på min også :)
Hvor fikk du tak i spacerene? Skulle ha hatt noen 25mm varianter jeg også.
Ebay, parts&retards etc!
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 48