TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #432075  av GhostRider88

ArildM skrev:Jupp, er vel den med Beams motor i ? :)

var gromlyd når den ankom parkeringsplassen med org eksos, så dette er nok den med beams ja 8). Står en beams motor inne i verkstedet også.... :twisted:
 #432087  av GhostRider88

ArildM skrev:Skulle ha hatt deg beams du også da :wink:
kan tru jeg ble fristet når det er en beams en armlengde unna og jeg vet at motoren min skal halveis ut.. men så får jeg jo tilbake en nesten fulloverhalt motor da så 8) Må være fornøyd med det man har også og går slettest ikke dårlig en 3sge med fri pust (K&N) og mongoose eksos uten tett katalysator :)
 #432199  av GhostRider88

Endelig er MR.2 kommet hjem. Å i dag har jeg tatt å vokset han med scratch removing wax, og i kveld (eller i morgen) er etter en lett spyling, er det tid for polering 8)

Ble litt skeptisk da jeg så en liten oljeflekk der bilen stod i natt, men da jeg så under ser det ut som det er oljesøl fra montering av div pakninger. Oljen var nemlig sannete og svart, indikasjon på at det ikke er motorolje (som forøvrig David fylte helt opp :) )

Så skal før polering, ta en underspyling av motoren. For hvis Mr.2 lekker nå, er han i trass alderen og må begynne med bleier.... :lol:

Noen bilder fra dagens seanse:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Sikler også på en red-top BEAMS med tiden, etter en mr2 prat med David i går :twisted: Blir sikkert forelsket etter en mulig prøvetur i hans gule 8) :!:
 #432200  av ArildM

Looking good 8)
Da blir det Beams alikavel skjønner jeg :mrgreen:
 #432201  av GhostRider88

ArildM skrev:Looking good 8)
Da blir det Beams alikavel skjønner jeg :mrgreen:
Takker Arild :)

Skal ikke se bort i fra det, når økonomien tillater det ;) denne skal være i mitt eie i mange år, så han ender nok opp med et rødt hjerte i voksen alder :wink:
 #432205  av ArildM

Høres ut som en god langsiktig plan :) Ganske stealthy også, og den øker vel strengt tatt ikke effekten så mye at du mååååå få det godkjent :mrgreen:
 #432216  av GhostRider88

ArildM skrev:Høres ut som en god langsiktig plan :) Ganske stealthy også, og den øker vel strengt tatt ikke effekten så mye at du mååååå få det godkjent :mrgreen:
Ble meget fornøyd med å kombinere scratch removing wax og NXT Tech Wax 2.0. Ble så speilblank som jeg kunne få den med sin originale lakk.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

tok samtidig dekkfornyer på dekkene og plast polish på alt av plastdetaljer. Samt vask innvendig :)
Sist redigert av GhostRider88 den 08 mai 2019 00:21, redigert 1 gang totalt.
 #432220  av ArildM

Liker stuket du har på bilen din :) Ble meget blankt :)
 #432223  av GhostRider88

ArildM skrev:Liker stuket du har på bilen din :) Ble meget blankt :)
Takk for det :) godt å kunne parkere bilen i garasjen med en følelse av at du er fornøyd med dagens innsats :) brukte så og si hele ettermiddagen frem til 22, med kun en times badetur i mellom ;)
 #432231  av GhostRider88

inzane2012 skrev:Du får høre med folka på DCN om det er noen der som kan gi den en DCN detailing :) Men flott bil dette her, strøken og orginal blir aldri feil det :)
Hadde vært noe det :)

Tusen takk og er noe eget med originale mr2'er. Ikke så ofte å se velholdte i orginal stand lenger. Finnes for all del mange som nok er finere enn min, men da som oftest omlakert +++. Så er fornøyd med bilen min ja :)
 #434243  av GhostRider88

Tok et lite avbrekk fra masterprosjektet i dag for å montere Powerflex foringene. Jammen merket jeg forskjell og endelig ble den irriterende lyden av tørre foringer borte. Noen bilder fra seanden:

Gamle

Ny

Gammel

Ny

Ferdig
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 102