TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trøblete selger!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #431770  av Emil_L

Som noen har fått med seg, har jeg kjøpt katta i sekken. Uten å kunne anntyde problemer mtp, prisen. (45000,-) Har med mye frem og tilbake, klart å få til at selger tilbakebetaler kr 15 000,- og har gått med på dette (gidder ikke krangle mer med han)

Men her kommer det store, han krever en kontrakt som sier at ved videre problemer holdes han utenfor. Vi skrev i kontrakten, at hvis det under utbedring av toppdeksellekasjen, viser seg at det er større feil (sprekk i toppen, evt ødelagte deler i i toppen osv), vil vi heve kjøpet.
Dette kunne han ikke gå med på mente han.

SÃ¥ sitter litt med tanken at han kanskje vet at det er noe mer feil med bilen enn han sier.
Mulig jeg er paranoid akkurat nå, men har gjort for mange dumme handler til at jeg skal dumme meg ut igjen, har ikke råd til det akkurat nå.
Noen tanker på dette?

Emil
 #431774  av celicat23

La det bli advokat mat og få hevet kjøpet. Det virker som det er nok feil med den bilen der som selger burde ha informert om..
 #431786  av Myklebust

Wow.. begynner å tru at det var bra å få carinaen krasja i vinter. Eg hadde jo endt opp med mr2en viss det ikkje hadde skjedd.
 #431808  av Emil_L

Ser faktisk i NAF testen at det var du som var inne med den :)

Får se, får ny oppbygd motor, girkasse, drivverk og moongoose eksos for 19 store. Så skal vel egentlig bare ha pengene nå, så blir det bytte av alt det. Da er jo de værste tingene ute av verden
 #431818  av angrykid

Ta pengene, og bygg opp motor på nytt.. En 3sge evt 3sgte er ikke så ille dyrt, og 45 er grei pris, om bilen ellers er i grei stand. :)
 #431819  av Emil_L

Det jeg sitter å vurderer, har en nyoppbygd 3sge på hånda :)
 #432252  av Anders gullstein

Myklebust skrev:Wow.. begynner å tru at det var bra å få carinaen krasja i vinter. Eg hadde jo endt opp med mr2en viss det ikkje hadde skjedd.
Vil påstå du gjorde en bedre handel der ja ;)
 #432274  av Myklebust

Eg er godt fornøgd ja :mrgreen:
 #432764  av toyotaguden

Hvordan går egentlig denne saken?

For meg høres det ut som at dette er en typisk bruktselger-ola som lurer kjøper. Har toppakningen gått, så har mest sannsynlig toppen slått seg skjev. ikke ukjent fenomen på de bilene her. Har vært borti det flere ganger da jeg skrur på org toyota verkst.

Bli kvitt bilen før feilene renner på og kjøp deg en annen mr2/annen bil. husk at en motor som har gått 200 aldri er garantert for samme feilene du har vært igjennom.

Rådet mitt er å sjekke olje og kjølevann når du kjøper bil. Se også på blokka etter olje, sikkert olje på din?

lykke til videre