TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pakke i posten

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #43088  av Morten

He, he..... på fredag fikk jeg en pakke i posten med noe snop... :mrgreen:
Helgen ble da satt av til å få montert sakene:
Vedlegg
Hmm..- litt forskjell på nye og gamle?
Hmm..- litt forskjell på nye og gamle?
100_0025v2.JPG (31.92 kiB) Vist 1282 ganger
Snopet ligger og venter...
Snopet ligger og venter...
100_0021v2.JPG (56.2 kiB) Vist 1282 ganger

#43089  av Morten

Og et par bilder underveis også:
Vedlegg
PÃ¥ plass
PÃ¥ plass
100_0026v2.JPG (40.52 kiB) Vist 1280 ganger
Hmm... kan justere camber her jo :mrgreen:
Hmm... kan justere camber her jo :mrgreen:
100_0028v2.JPG (32.04 kiB) Vist 1280 ganger

#43090  av Mr2 Mk2

SNAXY 8) mye merkar forskjell og eller?

#43098  av Kjelliken

:D Ja trenger feed back på hvordan bilen ble å kjøre. skulle gjerne hatt noe slikt på bilen min og.. :wink:

#43122  av angrykid

Må jo få lakkert kaliperen din i samme farge som stålet på støtdemperen da ;) Blir grusomt fett det der.. gi oss en feedback på kjøreegenskaper og om det var verdt lakenene som ble strøket fra konto ;)

#43135  av erling

Morten, slutt å kjøpe så mye kult! :( :(

Hehe.. :D

#43151  av Erlend

Sweet! :D Det der var bare kjempepent. Gleder meg til rapport om kjøreegenskapene!

#43156  av jan-erik

Nå ble jeg misunnelig igjen. Begynner å bli seriøst mye gromdeler på vogna di nå Morten :-)

Hvordan er de justerbare? Både hardhet og høyde eller?

#43158  av The Doctor

Hva var prisen på de der??

#43160  av Morten

Dere vet, pengene jeg fikk for gamle motoren min var jo allerede brukt på bil! Kunne jo ikke godt bruke de pengene på noe annet da, ikke sant? :wink: :mrgreen: Endte vel opp med å bruke ca. dobbelt så mye.... men pytt, pytt det får stå til :twisted:

Forskjell spør dere om? Tja første inntrykket er: STIVT! Vurderte sterkt om jeg skulle kjøpe TRD stab- og fjærbeins-stag også for å hindre den krengingen som var, men har slått det helt fra meg. Har hatt et par prøveturer og har ikke fått bilen til å krenge enda... :D Men når det er sagt er jo også kjørekomforten borte for all kjøring under 80-100km/t, og spesielt på norske småveier med gammel asfalt som her ute på landet. (hver lille stein/hump merkes). Har bare testet med demperene på grad 3 til nå (går fra 1 til 5). Jeg kan leve med dette, men har en mistanke om at en dels damer ikke ville vært helt enige... :wink:

Lillegul skal på firehjuls-kontroll når jeg får tid, og jeg venter egentlig at hun blir en god del bedre å kjøre etterpå siden vinklene står litt så som så nå. Husker det var stor forskjell før og etter justering etter jeg satt på de gamle Eibach-fjørene. (ikke misforstå meg, jeg kan nok kjøre fortere i svingene som det er enn jeg kunne før!)

Angrykid: kommer ikke til å lakkere kaliprene i samme farge. Den dagen de blir lakkert (en gang i fremtiden når jeg har tid og ork...) blir de nok sølvfarget.

Jan-Erik: Justerer hardheten under, skala 1-5, de er også høydejusterbare og en kan justere fjæringsveien separat, slik at en kan ha like lang fjæringsvei selv om bilen blir lavere. I tillegg kan en justere camber foran.

The Doctor: Pris? Egentlig alt for mye, kunne helt sikkert blitt like fornøyd med noen som er billigere, men hadde ikke lyst å bruke masse penger for å finne ut i etterkant at jeg egentlig heller ville ha noe enda bedre... Stikkord er vel ...over 20'... :oops: :roll: