TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fukt i bremselys (MK3)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #42885  av CrazyKnight

Flere som har fuktighet i bremselyset på motordekselet? Evt. hvordan man blir kvitt det?
Forresten noen MK3-eiere som har funnet en enkel måte å bytte ut tåkebaklys til "ekstra kjørelys"??
Jeg har i allefall ikke funnet den type pære med kun 5 watt ...

CrazyKnight
 #42889  av jan-erik

CrazyKnight skrev:Flere som har fuktighet i bremselyset på motordekselet? Evt. hvordan man blir kvitt det?
Forresten noen MK3-eiere som har funnet en enkel måte å bytte ut tåkebaklys til "ekstra kjørelys"??
Jeg har i allefall ikke funnet den type pære med kun 5 watt ...

CrazyKnight
Har også litt dugg i det 3. bremselyset. Har ikke tenkt så mye over saken for å være helt ærlig.

#42911  av FireWalk

hmm.. jeg bytta ut pæren i mine tåkelys til en tilsvarende på 5 watt.. de hadde ikke på bensinstasjonene, men de hadde på Bilextra... bare tok med 21 watts pæren på tåkelyset og sa jeg skulle ha en sånn på 5 watt... Men selv med 5 watt ble tåkelysene mye kraftigere enn kjørelysene, pga reflektoren inni er mye større... så jeg brukte en svart sprit tusj og farget litt utenpå pæren, så ble det etter litt prøving og feiling helt likt :-)

#42915  av CrazyKnight

FireWalk, har ikke du en MK2? Det er det vel pærer med sånne runde metall-sokkler? Eller er jeg på tur nå?? I MK3'n er i allefall pærene av typen som nr. 6 på dette bildet.
http://www.biltema.no/Archive/Product_i ... -575_h.jpg
Bortsett fra at de som er avbildet er bittesmå, da... Det fikk jeg nemlig smertelig erfare, da jeg dro ens ærend for å kjøpe de... He he... :oops:

CrazyKnight

#42926  av FireWalk

hmm.. jo.. da er det vel værre :\ har du hørt på Bilextra og bildeler osv da? det finnes helt sikkert..

#43291  av saus

Har byttet begge baklykter samt bremselys på min bil grunnet fukt. Heldigvis fikk jeg dette på garantien da. Har hørt om flere med samme problemet, en svakhet :(