Har fått montert TURBO motor i bilen min nå, og jeg har koblet sammen kabelnettet! Det har vært litt av ett helvete, men jeg tror jeg har fått med meg alle kablene som skal kobles sammen!
Jeg koblet deretter til batteriet i stor spenning, ville det funke?
Da jeg forsiktig prøvde meg frem, vridde jeg tilslutt nøkkelen helt til bunns, den startet konstant! En herlig følelse!
Men det gikk ikke mange sekundene (kanskje 5 sek) før motoren like konstant døde ut igjen!
Vridde om igjen, startet like fint, men etter fem sekunder, like død!
Da jeg kom tilbake til bilen etter en natts søvn og startet bilen så var det liv i den mye lenger!
Etter en del prøving har jeg funnet ut at den starter på to forskjellige måter:
1. Den starter og legger seg på ca. 900rpm, der kan den ligge i variert tid (5sek til 30sek). Sviver pent helt til den begynner å fuske og dør ut...
Ved det minste gasspådrag dør motoren ut igjen!
2. Den starter og løfter seg til ca. 1500rpm og legger seg helt ned igjen og dør!
Har montert Apexi Power Intake!
Har sjekket etter lekkasjer i slanger og sjekket AFM`en = ok
Får feilkode 21, O2 sensor, men er det virkelig denne som føkker opp systemet?
Kan throttle sensoren være en mulighet?
Dette er sjikkelig irriterende, virker som jeg er så veldig nær ved å få alt til, men så kommer dette....
Hadde ikke vært feil å kunne sette seg i bilen en av de nermeste dagene og tatt en tur!
Jeg koblet deretter til batteriet i stor spenning, ville det funke?
Da jeg forsiktig prøvde meg frem, vridde jeg tilslutt nøkkelen helt til bunns, den startet konstant! En herlig følelse!

Men det gikk ikke mange sekundene (kanskje 5 sek) før motoren like konstant døde ut igjen!
Vridde om igjen, startet like fint, men etter fem sekunder, like død!
Da jeg kom tilbake til bilen etter en natts søvn og startet bilen så var det liv i den mye lenger!
Etter en del prøving har jeg funnet ut at den starter på to forskjellige måter:
1. Den starter og legger seg på ca. 900rpm, der kan den ligge i variert tid (5sek til 30sek). Sviver pent helt til den begynner å fuske og dør ut...
Ved det minste gasspådrag dør motoren ut igjen!
2. Den starter og løfter seg til ca. 1500rpm og legger seg helt ned igjen og dør!
Har montert Apexi Power Intake!
Har sjekket etter lekkasjer i slanger og sjekket AFM`en = ok
Får feilkode 21, O2 sensor, men er det virkelig denne som føkker opp systemet?
Kan throttle sensoren være en mulighet?
Dette er sjikkelig irriterende, virker som jeg er så veldig nær ved å få alt til, men så kommer dette....
Hadde ikke vært feil å kunne sette seg i bilen en av de nermeste dagene og tatt en tur!

--- Bjørn ---
1991 MR2 Turbo
1991 MR2 Turbo