TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• My Mr2 Mk1 supercharger.

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #432426  av Mr2mr2

Til bake igjen til dette med å godkjenne ombyggingen......

På vei til farsund kjørte vi innom en vekt/veistasjon i flekkefjord og veide bilen til 1230kg, så har jeg reina litt på det siden vi hadde litt bagasje med oss. Har ikke trekt ifra vekten av bensin og reservehjul og jekk, men det skal kansje trekkes ifra :?: :?:

Veid vekt: 1230
Bagasje: 25kg
Fører: 65
Passasjer: 85

Egenvekt uten fører: 1055
Egenvekt med fører: 1130
Nyttelast: 130

Vekter i vognkort
Egenvekt med fører: 1105
Egenvekt uten fører: 1030
Tillat totalvekt: 1260
Nyttelast: 155

Så med tanke på totalvekten, så skal ikke det være det som skal forhindre en eventuell godkjenning. Selv om totoalvekten på en original supercharger er mye mere. Sammenlignet med mine vekter ville jeg hatt 5kg nyttelast, noe som tydelig hvis ikke er tilfelle.

Eneste problemet nå er at jeg må få sakt på en riktig måte at bilen allerede er ombygd, siden ejg har skrevet "mulig motorbytte" i den første forespørselen.
 #433217  av Mr2mr2

Kjøpt meg "foam lance" liten test av den, og vask av mr2'n :D :D

Her brukte jeg biltemas wax shampo.

#433219  av Myklebust

Funka det bra med sånn foam lance? Er sånn munnstykke til trykkspyler det, om eg ikkje tar heilt feil? ;)
 #433220  av Mr2mr2

Det er et eget munnstykke ja, til å feste frampå høytrykksspyleren, med tank for såpeblanding.

Jeg synes det virket ganske greit :)
Ble reint iallefall :D
 #433603  av Mr2mr2

Liten test av gopro Hero 3 silver :)

#433607  av Inz4ne

Vet ikke hvordan det er med trafikkskolen og slikt der du bor, men jeg husker at når jeg tok lappen så var det mye pes om at man alltid skal ha begge henda på rattet, ikke det at jeg gjør det nå altså, men kanskje lurt å huske på ved kjøretimer og oppkjøring, slik at du slipper pes pga det.
Men god lyd, me like :D
 #433610  av Myklebust

Tøft! Må skaffe meg et sånt :mrgreen:
 #433611  av Mr2mr2

Skal nok ha begge hendene på rattet ja, men skal jeg ikke få lov til å gire? :P

Men hvor på rattet en har hendene er ikke sååå nøye lenger har jeg forstått.. :)

Gøy med litt kamera ja. men blir gøyere når far ikke skal sitte ved siden å klage på at jeg kjører litt hardt av og til :P
 #433639  av Myklebust

Rart det der med å holde i rattet.. Køyrte ganske laidback før, men no i det siste har eg begynt å holde det på "kl10 og 14", som køyrelærern sa. Har meir kontroll slik faktisk :o
 #433713  av Mr2mr2

sånn kan det gikk...... :?

#433717  av ArildM

Nothing but a scratch :?: :)
 #433723  av Inz4ne

Liten skramme, men du som er så flink til å lakkere fikser det lett da ;)
 #433729  av Myklebust

Fortauskant? ;)
 #433736  av Mr2mr2

den ugjevne og hullete anleggsgrusveien som er en del av veien til huset har skyld i dette. ( + Jeg som kom litt fort :oops: )Har det til og med på film når det skjer, jeg sjekket ikke etter før i dag, for trodde ikke d var så ille :P var jo bare så vidt nedi trodde jeg :P

Det å fikse og lakke opp er ikke noe problem i seg selv, men har ikke tilgang på garasje lenger. Den nye kommer nok ikke opp før tideligst til våren.... :?

Men er rimelig tykt lag med klarlakk, så klarer nok å slipe og polere vekk mesteparten :)
Myklebust skrev:Fortauskant? ;)
(Nei, ka e det du tror om meg :roll: :mrgreen: )
 #433753  av Mr2mr2

Fant forresten et bilde ifra sommer som jeg synes er ganske kult :)

• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16