TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motor skrangler? Er den varmskjert?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #433718  av SnowBot

Hei.

Jeg var ute og kjørte bilen min i sta, da jeg skulle sjekke om alt var i orden før jeg sendte den tilbake på siste eu-ok.

Plutselig begynte oljelampen og lyse, og 10 min etter det begynte det og skrangle litt i motoren.

Jeg fylte så på 4 liter motor olje og startet opp bilen igjen.
Den fortsatte og skrangle mer og mer og var tung og starte da jeg stoppet for så og starte den igjen, til slutt mistet jeg kreftene i bilen da jeg kjørte oppover E6 så den ikke dro mere.

Har den varmskjert seg, hvis ja koster det mye og få dette fikset?
Hvis ikke dette er problemet, hva kan det være nå som lyden er ganske skarp da man man bare vrir litt på gassen?
 #433721  av tad

Vil tru att vis du har fylt 4 liter olje på bilen for å få nok,so har det ikkje vert mykje olje igjenn,der er sikkert nokon lager som er skjert inne i der som følge av att dei ikkje har fått smøring.Eg syns dette høyres dyrt ut å fikse,uten att eg er nokon motormann då.Vis oljelampa begynner å lyse so skal motoren stoppes med ein gang.
 #433728  av lasse

Hjelp!!

Hiv dritten ut og få inn en lik som er litt friskere, 3sge får man jo hvis etter seg til tider, jeg har ihvertfall kjøpt flere til greie priser tidligere.
 #433735  av lasse

De gangene jeg har fått tak i gode motorer, lav km osv har jeg betalt rundt 5-6000,- men har jo gjerne kjøpt girkasse, ledningsnett, ecu samtidig, så kan nok få kun motoren billigere om du har flaks.
Ellers kan man jo fleske til med ett rearcut og bygge om til bil med føner...
 #433739  av SnowBot

Hva skal du ha for motoren din når du setter inn V6 i den andre mr2'en?
Tenker på den orginale du nå har i?

Og om det er andre som også tenker på og selge en motor nok så billig som det er det bare og si i fra.
Jeg vil nok trenge en ny motor ser det ut som.
 #433745  av lasse

Har ikke 3sge i den dessverre, 3gen 3sgte står i der, og den skal vippes inn i prosjektbilen...
Har forsåvidt en 3sge stående, mangler litt div på utsiden, men aner absoultt ingenting om tilstanden på den, bærer preg av å ha stått ute en stund...
 #433794  av Noxan8

Definetivt rådebank... er du nevenytting, å vet bakfram på et skrujern, så kan du fikse dette :) men som de sier her, enkleste er vel å bytte motor. evt kjøp en midlertidig ny motor å sette inn, så kan du overhale originalmotoren :) gøy med slike små-prosjekt ^^,
 #433796  av lasse

+1 på rådebank ja, ikke rart i det heletatt om motoren manglet 4l olje.
Det var vel den røde oljelampa som lyste regner jeg med? Den betyr jo at motoren har mistet oljetrykket, ting går veldig fort galt da...
 #433803  av SnowBot

Dersom det er rådebank skal jeg nok kunne klare og fikse motoren med litt hjelp her og der.

Men hvis jeg ønsker og sette inn annen motor i mellomtiden, har dere noen info om hva som vil passe. Jeg gidder ikke bruke flere tusenlapper på en mr2 motor om jeg kan få en annen billigere. Og det koster sikkert nok og fikse dette ;)
 #433806  av Noxan8

vel, safest bet er å finne en 3s motor fra en annen mr2.

rådelager er vel ikke så vanskelig å få bytta? trenger vel kanskje heller ikke å plukke ut motoren heller?

hvis du skrur løs bunnpanna så får du vel tilgang til både veiv og råder, if you follow my drift?
 #433846  av Emil_L

www.motorimport.dk har noen 3sge'er stående tror jeg.
Er visst ikke så vanskelig å få inn/ut en motor i mr2. Men sier ikke neo for sikkert på den fronten.
 #434000  av 3rlend

rådebank, minimum ny veiv, lager og råder :)
eller sliping av veiv, overdim lager og råder :)

ergo. kostbart og tidkrevende, skaff en ny motor du :)