TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• My Mr2 Mk1 supercharger.

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #433755  av ArildM

Meget fin bilen din :) Må bare finne en vinterbil som du kan herje med så denne kan være sommerbilen nå :)
 #433757  av Myklebust

Haha! :lol: er så mange kompiser av meg som har slitt ned fangern på fortauskanter i det siste at det var det første eg tenkte på :P (berre volvoer) :mrgreen:

Rimelig tøff mr2en din ja :D
 #433760  av ArildM

Dere kan være glad dere ikke har styleauto fangeren! Den er noe dritt sånn sett. Bygger 10cm lenger frem og 5cm lenger ned enn org. Dåårlig kombo over fartshumper osv... :lol: :mrgreen:
 #433764  av Mr2mr2

jo takk :D er svært fornøyd med bilen nå :)

kanskje ikke "riktig" tidspunkt å si det nå, men jeg synes av og til at den fortsatt er litt for høy :P
ville iallefall hatt den litt laver framme, da jeg synes den er for lav bak i forhold til framme :)
 #433765  av ArildM

Har jo noen TRD fjærer liggende om du vil prøve de heller. Hvis ikke er vel K-sport veien å gå :) Mine kommer nå snart :D
 #433767  av Mr2mr2

hvor mye senker TRD fjærene da?
k-sport hadde vært tingen ja :D men det blir isåfall på sikt... et år igjen på skole nå + sommerferie så begynner jeg å tjene skikkelige penger :D

Med tanke på vinterbil, så er jeg stadig på utkikk :) tipper det blir BMW :D
 #433786  av Mr2mr2

Så jo litt bedre ut, litt lavere framme en bak, og ikke så "flatt" som min ligger nå... :D :)

#433811  av Mr2mr2

Har fått vasket bilen innvendig, og fikset vaieren til åpningen av bagasjerommet :) nå venter jeg på at solen skal gå ned så jeg får vasket den skikkelig utvendig også :D

vindvinkel hva er det? :P

EDIT: hvor burde jeg feste det andre gopro festet mitt? har tatt noen bilder der jeg vurerer å ha det! sjekk de ut HER :) : http://s1336.photobucket.com/user/troy9 ... %20festing
 #433816  av ArildM

Ser bra ut :) Kult ratt du har :)
 #433864  av Mr2mr2

En gang rust, alltid rust? :oops: :evil: :evil: :evil:

Har vert klar over dette en stund, men er utrolig hvor fort det forverrer seg når det først har begynt, er utrolig vanskelig å fjerne all rust når det har begynt, så her har det vel lagt igjen noen få rustkorn før lakken kom på?? :evil:

Men har begynt å legge en plan for vinteren...

- Skru av hjuloppheng, sandblåse og lakke/ behandle det :)
- Samtidig montere poly. foringer :D
- sandblåse hjulbuer, og lakke opp igjen bak-skjermene ( noen måte å fikse dette på uten å lakke opp hele skjermene? :) )
-ny polering og wax :D
-nye lenkestag bak
-++ diverse shining.... når vinteren er over, er lappen rundt hjørnet så bilen må være i tipp topp stand :D
 #433866  av Myklebust

Rust er noke drit! Spørs om du kanskje skulle få sveisa inn nytt metall først som sist.. 8) viss ikkje så er det berre å sandblåse, syrebehandle, evnt. sparkle og lakke fint opp igjen. Skulle ikkje vere noke problem å behandle/lakke berre deler av skjermen. Du veit kanskje hen det var rust sist? Er berre å rekne med at det spirer fram igjen på samme stedene.. :x
 #433868  av Mr2mr2

Tror du det vil funke med å slipe ned, gjøre grunnarbeid, og kun legge base der det er slipt ned, matte ned hele baksjermen og kun ligge klarlakk over hele?
 #433872  av Myklebust

Spørs kor gale det er og ka du legger i "grunnarbeid" ;) er jo ikkje noken rustekspert, men veit det at om arbeidet ikkje blir gjort skikkelig, så kjem rusten tilbake gang etter gang :(
 #433874  av laffy

Mr2mr2 skrev:Tror du det vil funke med å slipe ned, gjøre grunnarbeid, og kun legge base der det er slipt ned, matte ned hele baksjermen og kun ligge klarlakk over hele?
min erfaring fra lakkering av lastebilplan er iallefall at det kun er sandblåsing som funker for å få vekk rust ( og det blir nok ikke 100% likevell) Bortsett fra det så skal det gå an å gjøre det pent med fremgangsmåten du sier.. blir kanskje litt fargeforskjell, men hvis du legger overgangen til basen i en profil eller noe, så skjuler du mye. Så klarlakk over hele skjermen..
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16