sykoturbo skrev:Har ikke hatt så mye ti til bilen i de siste, men den største delen som mangler og montere bensinsystemet dyser, fulerail tankpumpe og ny ledniger til den og stik til dysene. Resten begynner jeg og få tålig kontråll på nå. Har montert på bunnpana også men har ikke tatt bilde av de enda.
Når tenker du med og vere ferdig? Ser me har ganske så like tanker.
Jeg husker det var litt arbeid med å få bensintanken ned for å få ut pumpa. Var mye morkne bolter her og der + dekselet til bensinpumpa er type stjerneskruer.. Måtte bare pøse på med WD40 og skru opp det jeg klarte og deretter borre resten opp med drill.
Hvis du skal bruke original rørene til bensinsystemet må du være forsiktig så du ikke bøye for mye på det! Mine var så rustne og morkne at jeg måtte bytte hele bensinsystemet med an6 alurør og stålomspunnende slanger til pumpa. Du trenger ikke å gjøre dette da, siden det blir ekstra med arbeid + det har ikke noe særlig for seg før 500hk+.
Hmm, når jeg er ferdig mitt prosjekt? Det tørr jeg ikke si presist, men jeg har veldig lyst til å bli ferdig sen høst/tidlig vinter. Jeg bor ca. 3 mil fra lokalet der bilen står, så det blir litt hektisk å være der hver dag med heltids jobb i tillegg + det er 6 mil fram og tilbake med pendling.
Planen min er å få på alt motorikk i sammen i lokalet og deretter frakte bilen hjem i garasjen for å koble til den elektriske delen. Det vil jeg jobbe litt av og på med.
Huff, jeg gleder meg sånn til bilen er ferdig! Da forsvinner vel hele lønna i bensin og vedlikeholdsdeler tenker jeg!

Celica st185 90' prosjekt, 450-500hk bygg! -
viewtopic.php?f=61&t=41225
For øyeblikket med st205 motor!
Biler:
- Toyota Celica GT4 ST185 90' -Rampebil!
- Subaru Forester S-Turbo (SF5) 00' - Bruksbil/vinterbil!