TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• My Mr2 Mk1 supercharger.

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #433888  av Mr2mr2

tror det blir til å sveise inn nytt metall :)

Må bare finne ut om jeg kan få gjort det på skolen, siden pappa sitt 20 år gamle mig/mag ble kastet nå når vi fyttet : :)

så blir det vel til å kun legge base der det slipt og fikset, og klarlakk over allt :)

DA har vi en plan på det iallefall :D
 #433927  av ArildM

Kjøp hjulbuer på TwosRUs kanskje? Gammel bil vil alltid ruste hehe :)
 #433986  av Mr2mr2

Såååå ille er det ikke, at jeg trenger nye hjulbuer ;)

Men Nå er det 4 stk rundt meg som jeg skjenner godt som nylig har fått lappen, MISUNNELIG :roll:

JaJa...... bare 261 dager til jeg kan ta lappen nå.... ikke SÅÅÅ lenge :roll: :roll: :(
 #434027  av ArildM

Det går fort. Du får da noen fine dager med MR2 neste sesong, og det er vel verdt ventinga :D
 #434036  av Mr2mr2

mulig det :D

får få tiden til å gå fortere med å plukke litt på mr2'n i vinter :D

Tipper dette året skal gå minst like fort som det forige, for nå har vi enda mer praktiske fag, og mindre allmennfag, i tilleg så har jeg en buss tur på 1 time hver vei til skolen ( :evil: ) og da er det ikke mye igjen av dagene :P

Men må si jeg savner den gamle skolen litt, litt forskjell ifra å gå på skolen som ligger i ytterkant av bygden her, i motsetning til en som er midt i Bergen :P
 #434869  av Mr2mr2

Mr2'n har offisielt stått seg ihel :mrgreen: :mrgreen:

Kjørte 3km for å fylle opp tanken, og da sto røyken opp ifra høyre forhjul. :roll: Bilen hang litt på bremsen der ja :lol:

Merket at bilen gikk litt tungt, men tenkte at bremsene hang LITT siden den har stått såpass lenge, men ble ikke bedre :P

Så på tide med service på bilen ja.....
 #434872  av ArildM

Litt varmt kanskje? :lol:
 #434873  av Mr2mr2

Bittelitt, nå er iallefall lakken på kalipperen skikkelig herdet :lol: :lol:
 #434874  av Mr2mr2

DA er kallipperen moet godt opp. og glir som faen :)

Merkelig at den har hengt seg såpass mye opp, forde er ikke noe store tendenser til rust på stempelet. :?

Jaja, fixet til neste gang den setter seg iallefall :lol:
 #434885  av ArildM

Bytta all bremseveske også eller? Kan sette seg mye vann i bremseveske :)
Ellers er vel gliderne et typisk sted som også kan ruste selv om stemplet ser bra ut :)
 #434899  av Mr2mr2

Gliderene er helt topp.

Alle calliprene ble overhalt under restaurering av bilen. Var faktisk det første jeg gjorde omtrent, for noen dager etter jeg fikk bilen, hang den sånn på bremsene at jeg ikke kom meg ut av garasjen på snøføre :lol: spant med en gang bak-dekkene kom utforbi :P

Virket nesten som stempelet hadde kilt seg på en måte, fikk stemelet fint ut (tok ikke for langt ut nei :P ) så fikk jeg det ikke inn igjen, før jeg brukte makt, og da virket det som det gikk på "plass igjen" og glei fint inn igjen :)

Men er nok den calipperen som er den dårligste på bilen ;)
 #434901  av ArildM

Kan være rust som du ikke ser om du ikke tok stemplet helt ut :)
Erfaringsmessig blir overhalte caliptre aldri helt bra, må regne med å måtte smøre og tjone med de annethvert år.
HÃ¥per Toyota Fremdeles skaffer nye til AW11? :oops:
 #434903  av Mr2mr2

Ja, det finnes calippere, iallefall hos meca.

Men om jeg skal kjøpe nytt kjøper jeg Bremser ifra Fra Celica Turbo. St 185 . 90 til 93 mod. Disse skal visst passe rett på, må bare bore opp ene hullet i bremseskiven.

Var han Ure som tipset meg om dette :)
 #434907  av ArildM

Jepp, good olde big breake upgrade :)
MK1b har jo litt større bremser originalt, i alle fall bak så det trengs vel ikke såå mye, men hvorfor ikke. Så lenge man ikke ødelegger bremsebalansen :)
 #434993  av Mr2mr2

Sitter å tenker litt fremover om hva jeg skal gjøre med bilen. :?

Situasjonen er slik at min far "nekter" meg å drive å kjøre rundt med bilen, når jeg selv får lappen med den motoren som står i, uten at det er godkjent. Jeg ser også at det vil bli upraktisk å ha denne bilen :? , og det vil bli for dyrt på ha 2 biler. :x

Utgangspunktet for denne bilen var jo å kjøpe, pusse opp og selge. men begynte jo å like bilen mer og mer, men nå ser jeg litt mer på det praktiske :/

For se hva det blir til, skal prøve litt mer med å få tak i papirer for å få godkjent ombyggingen! om ikke er det LOV å komme med et bud om noen har VELDIG lyst på den :P

men prøver å tenke både i og utenfor boksen :P
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16