TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Emil_L's SW20 GTI! "Project perfection" Im back!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #433950  av Emil_L

Hehe, ja er litt bedre enn den som står uttafor nå, og selvfølgelig starta den ikke i går når jeg skulle ut å ta bilder :/
Etter mye knoting, ga jeg opp, og fant jo ut, etter 45 min roting rundt (+ vaskin innvendig), idet jeg skulle låse bilen, at batteriet var flatt. Greide ikke engang å dra igjen låsen :P
 #434177  av Emil_L

Huff, voksenalder kom med mye avgjørelser! Og for tiden er det om jeg skal flytte alt av understell, motor, drivlinje, ja, hele pakka, fra den nyinnkjøpte med overhalt motor, girkasse og understell, til den førstekjøpte. og gå derfra. eller om jeg skal ta å sette sammen alle delene som er i den nyinnkjøpte. Hmm, tenker på det til over gatebil.

Fangera på den jeg kjøpte av nico_18 kjennes jo ut som gummi? også har den nye leppa, mye bedre enn den fra første sw20ene :)
 #434290  av Emil_L

Da har det begynt å skje noe her.

Henta ny bil idag

Bilde
Henting etter MANGE år i garasje, kanskje bra? eller ikke.

Bilde
Se så, skal ikke stå på dårlig frakt.

Begynte å hente dlene ut av H1en, så fant jeg disse i solskjermene, tydeligvis noe å strekke seg etter dette her!
Bilde

Endelig et sett med fine felger her på gården, så lei grelle felger!
Bilde

Da blir det å vente til etter Gatebil før jeg finner ut av hva som skal gjøres, om alt av understell, gir, motor, deler av intreør m.m blir flytta fra delebilen til den gamle. Eller om det blir å sette sammen havet av deler jeg nå har liggende i garasjen
 #434464  av Emil_L

Da er det bestemt, det blir å flytte alt av understell, drivverk +++ over til den første MR2en.
DVS at jeg har MASSE deler som skal selges. Bare å si ifra om dere trenger noe, så har jeg det mest sannsynelig :)
 #434470  av Emil_L

Takk Jens! Må vente til skuronna er ferdig, slik at garasjeplassen blir ledig. Så er det bare å finne en måte å få bilen høyt nok opp slik at motoren kan komme ned :) Er litt lite med løftebukker, jekker og det. så om noen har noen tips til hvordan jeg kan få den ned, tas det imot med takk :)
 #434486  av lasse

Få tak i en elefant/motorløfter, skru motoren løs i motorrommet, plasser paller eller lignende under motoren før du løsner den helt, og løft opp bakenden på bilen med elefanten, motoren står igjen på gulvet :wink: litt klønete måte å gjøre det på, men har gjort det selv, så det går an :D
 #437256  av Emil_L

Da var rettsaken unnagjort (Hvertfall i første omgang) og det ble ikke innburing :D

Ble 14 månder førerkortbeslag, så innen 18. August 2014 skal bilen være klar.
 #437261  av Myklebust

Heldig med den :wink:
 #437262  av Sarlacc

Emil_L skrev:Da var rettsaken unnagjort (Hvertfall i første omgang) og det ble ikke innburing :D
Ble 14 månder førerkortbeslag, så innen 18. August 2014 skal bilen være klar.
Ble ikke du fratatt lappen i begynnelsen av mai, da? 14 måneder burde da bli juli 2014?
Uansett, bra du slapp å sitte inne. Dette er straff nok og vel så det!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11