TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dekk til mk1

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #42301  av Mr2 Mk2
 
noen som vet hvor breie dekk som går greit på mr2 mk1?Har bare 195 nå og da tar det borti et stag fremme på den ene siden,riktignok fordi forstillinga mi er helt på bærtur da men :roll:

 #42305  av Phantom3D
 
Jeg kjører 195/50R15, tar borti litt når det er makssving på hjulet.
På vinter hadde jeg 195/55R15, det smalt bare man så en dump!

 #42319  av spkstrp
 
har 195/50R15 selv og det funker fint som snus. på vinteren kjører jeg 185/65R14 og da tar piggene i et eller annet på maks utslag...

 #42321  av angrykid
 
jeg hadde 235x40x19 på min mk1, men da sto bilen helt stille å ville ikke røre seg av flekken :D /lying mode off

Jeg kjørte med 195x50x15 på sommer, ingenting som tok borti da. Men tror ikke du bør gå så veldig mye bredere framme, heller gasse på litt bak, med mindre du gjør noen forbedringer av hjulbuen/innerskjermene framme.

 #42355  av Amund
 
kjører 195/50-15, ingenting tar borti.. men skal opp i 215 bak tror jeg..
fremme er det plass til 205/50.
hadde 205/45-16 på, tok borti skjermene bak, men ikke fremme.. DET problemet er en saga blått nå.. :wink:

 #42357  av spkstrp
 
205/40 er vell bedre enn 45 profil ;)

 #42384  av Bjørn MK1
 
Innpressett på felgene har veldig mye å si på om det tar borti eller ikke. Til vanlig kjører jeg med 205/45/16 på 7.5/16 felger med ET35 (35mm innpress). Har ikke merket at noe tat borti ennå, men bilen er ikke senket.

 #42387  av mk1 black limited
 
Helt riktig, Bjørn. Jeg har 205/50/15 på 7"x15" felger, og ingenting subber (min er også senket ca. 30 mm). Originalt innpress er 39 mm, felgene mine er 38. Så sjekk innpresset på felgene dine, Jostein - det er alltid en fordel å holde seg nære originalinnpresset.

 #43424  av Anders gullstein
 
Har 215/40 16 på MR2 Mk1 min. Har 30 i innpress og 7" brei felg, og har ingen problemer med det. Bilen min er også senket 30mm og har riktig justert hjulstilling.