TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3. gen motorbytte, forslag til verksted eller noen som vil?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #432734  av stianoe

Hei. Har akkurat fått kjøpt bilen jeg har fulgt med på siden jeg fikk førerkortet i '99. Etter to uker finner jeg ut at det er rådebank i motoren, så her er jeg.

Har dere noen forslag til verksted som kan gjøre et motorbytte rimelig så jeg får nyt drømmen før det fine været tar helt slutt. Trenger også hjelp til å skaffe en motor. Antar at bilen er kjørbar innenfor Østlandet.

Kanskje det er noen som er interessert i ta et slikt prosjekt selv? Er gjerne med som den som står i veien :D

(Skal få postet eierinfo når jeg fått den i orden igjen)
Sist redigert av stianoe den 22 aug 2013 20:09, redigert 1 gang totalt.
 #432751  av ArildM

Spør David (Underground Garage) her på forumet eller på Facebook, han mekker mye Toyota, guru på det meste av Toyota :)
 #432759  av David

kan skaffe motor, og kan bytte den.
men har ikke ledig tid før i slutten av september.
kontakt meg gjerne noe før dersom det er interessant, da det tar noe tid å få fraktet motor til norge.

men dersom du "bare" har rådebank, og det ikke er av værste sort, kan det i de endel tilfeller repareres.
 #432784  av stianoe

Høres veldig bra ut det her, spesielt hvis det er mulig (og økonomisk) å reparere istedenfor å bytte. Ringer deg for nærmere info og avtale David.
Sist redigert av stianoe den 22 aug 2013 20:09, redigert 1 gang totalt.
 #432997  av 3rlend

Ny veiv, lager og råder så er du der :) billigere en en motor.
Samtidig kaster du inn smidde stempel. Voila. Plutselig en overhalt bunndel som tåler juling:)
Dette bestiller du på realstreetperformance.com :mrgreen:
 #434339  av Lyngra

Hei
Jeg har en komplett motor liggende 3.gen som er til salgs. Kan og muligens hjelpe til med bytte da jeg har gjort dette før.

Holder til i Stavanger området

vis du er interessert kontakt meg på eyvind.lyngra@gmail.com
 #434350  av Roye

Har også en 3.gen 3SGE som går for en billig penge, mangler noe (eksosmanifold, "oljefilterfeste" og ECU).
 #434369  av stianoe

Tror jeg må gå for en 1zz for å ikke tukle for mye med forsikringsselskap og raskt få bilen kjørbar igjen.

Lyngra: Er ikke sikker på om bilen kommer seg helt til Stavanger. Tror jeg avventer Davids hektiske kalender og hører nærmere der.

Tusen takk for god respons på første post i forumet!
 #434466  av MR2TURBO300

Lyngra skrev:Hei
Jeg har en komplett motor liggende 3.gen som er til salgs. Kan og muligens hjelpe til med bytte da jeg har gjort dette før.

Holder til i Stavanger området

vis du er interessert kontakt meg på eyvind.lyngra@gmail.com
Toppakning bytte, er dette noe du kan hjelpe meg med på en 3. gen? Lekker kjølevæske ved trykk, tror det er toppakningen.
 #434476  av mr2storbrua

Sjekk om det er eksos i kjølevannet, da finner du ut om toppakningen er gåen :wink: Har du ikke utstyr til dette selv er det bare å stikke innom et verksted, det er fort gjort :)
 #434514  av MR2TURBO300

mr2storbrua skrev:Sjekk om det er eksos i kjølevannet, da finner du ut om toppakningen er gåen :wink: Har du ikke utstyr til dette selv er det bare å stikke innom et verksted, det er fort gjort :)
Er ikke noe eksos i kjølevæsken. Er en eller annen lekkasje et sted hvertfall, men er så vanskelig å se hvor den lekker fra for er så trangt. Skjer bare ved belastning, ikke cruising. r
 #434515  av MR2TURBO300

mr2storbrua skrev:Sjekk om det er eksos i kjølevannet, da finner du ut om toppakningen er gåen :wink: Har du ikke utstyr til dette selv er det bare å stikke innom et verksted, det er fort gjort :)
Hvor sitter termostaten på 3. gen motor? Lekker på venstre side midt på under bilen....